3.520 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Sætter ud ved acceleration Sætter ud ved acceleration

Min gamle Honda VT500C sætter ud ved acceleration når den skal yde mere end 4000 - 5000 omdrejninger. Kører jeg ca. 80km. i timen og vil accelerer for at overhale, så sætter maskinen ud i ryk og dør helt hvis jeg holder på med gassen og når jeg så slipper gassen let så kører den igen. Nogen ideer til løsning af problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sætter ud ved acceleration
  • #1   8. nov 2015 kan være mange ting, evt muligvis falsk luft.

mvh

• #2   8. nov 2015 Rens karburatorer, tjek om der sidder et filter i tanken der er stoppet til, for det lyder som om at den ikke får nok benzin. Og hvis du begynder at rode med karburatorer, så få dem synkroniseret også, det er et dumt sted at "spare" smiley

• #4   9. nov 2015 Har lige renset filteret i benzinhanen, dette hjalp lidt på problemet men den kan stadig finde på at sætte ud, dog nu ved højere omdrejninger. Det næste bliver et par nye tændrør, så må jeg se om det har en effekt, luftfilteret er helt nyt. smiley

• #5   9. nov 2015 Prøv at gå resten af benzin-siden efter. Som det allerede er skrevet så tjek karburator og dyser, men tag også et kig på vakuumslangen til benzinhanen om den er tæt og derved kan lukke ordentligt op (hvis den er vakuumstyret)

• #6   9. nov 2015 Du får enten en for mager eller en for fed blanding når du giver fuld gas. Det betyder at du enten har et tilstoppet luftfilter eller en tilstoppet dyse. At rense dysen(og resten af karburatoren samtidig) koster ingenting og et nyt luftfilter eller luftfilterindlæg koster ikke meget mere end et par hundrede kroner max. Måske du kan nøjes med at rense det. Det er alt sammen nemt at lave.

Det er tvivlsomt at det er tændrørene da det ikke har meget at sige for dem om du giver fuld gas eller halv gas. De burde i hvert fald ikke give en så øjeblikkelig effekt som du beskriver.
    Men nye tændrør skader aldrig og koster heller ikke meget smiley

• #7   9. nov 2015 Ved ikke om din har samme benzin filter - som min VT1100 - men hvis den har så sidder det nede under kølervæske beholder ca. Mit var totalt mørt og rustent indvendigt.

Havde nøjagtig samme problem som du beskriver. Pillede den ene slange af det - og ud kom rustent benzin - så den var lige til højrebenet.

• #8   9. nov 2015 Det lyder som om dine dyser skal renses/efterses og få blæste hele karburatoren igennem og stikke cyklen nye tændrør smiley

Kommentér på:
Sætter ud ved acceleration

Annonce