{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.042 visninger | Oprettet:

gel batterier... duer de til noget?? {{forumTopicSubject}}

Tjoe.
vil have nyt batteri til min mc. har kigget lidt på de forskellige typer.
bly batterier.. kan "koges" eller spilde på lakkerede dele.

vedligeholdesfrit.. men kan ikke fås tin min model.

og så de omtalte gelbatterier... nogen der har erfaringer med dem??

mvh
morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gel batterier... duer de til noget??
  • #1   6. nov 2006 Med risiko for at blive hængt, så er der ikke megen fidus i at bruge de sidste penge på et gele batteri. De har en anden måde de skal lades på hvis de skal holde. Det er i hvert fald det jeg har fået at vide. Det er derfor du heller ikke kan bruge en alm. lader på et gele batt....

• #2   6. nov 2006 Men havde du ikke problemer med spændingsregulatoren for et stykke tid siden? og er det rettet........

• #3   6. nov 2006 nej. men jeg har i forvejen en lader fra louis der er beregnet til alm bly batterier og gel batterier. har hørt de holder noget længere.. og så har de vel den fordel de ikke spilder.

• #4   6. nov 2006 jeps.. jeg fik målt målt lidt på det.... det var regulatoren. fik købt en ny fra usa for 120kr.. så nu virker den igen. gudskelov..

• #5   6. nov 2006 Fik at vide ved BOSH at de batterier faktisk ikke er gode til den ladning der kommer fra en mc..

• #6   6. nov 2006 øv.. så skulle jeg måske overveje et alm. bly batteri igen.. bare så skide træt af hvis den spilder.. og endnu mere det med at skulle efterfylde osv osv osv...

• #7   6. nov 2006 min far har vist lige sat et tørbatteri i hans gamle nimbus. Er det ikke gelbatterier man kalder for tørbatterier?

• #8   6. nov 2006 Jeg har Gel batteri på min motorcykel,Jeg fik at vide at det var bedre, end almindelige batterier, da de holder spændingen bedre, det falder ikke så nemt sammen - skal dog ikke kunne sige om det er rigtigt, har købt i denne sæson, og kørt regelmæssigt på min cykel....

Jeg har ingen problemer haft med det, men det er heller ikke sikkert at jeg ville have haft problemer hvis jeg havde købt et almindeligt batteri... Jeg blev tilbudt det, da mit gamle batteri var faldet sammen, efter at jeg ikke havde kørt på den i et stykke tid, og ikke havde pillet batteriet ud...

• #9   6. nov 2006 øhh der er vel altid noget i et batteri, så er det vel bare hordan det er bundet i batteriet. Om et gelebatteri også hedder et tør batt. det ved jeg ikke.......

• #10   6. nov 2006 Et tørcelle batteri – det må ikke forveksles med et gel batteri – Et tørcelle batteri er et såkaldt AGM-teknologi (Absorbed Glass Mat). Det betyder, at al syren er absorberet (optaget) i glasagtige måtter, der adskiller blypladerne. Derfor finder du heller ingen udluftningsrør på batteriet, hvor der kan løbe syre ud af.

Dette er noget copy/paste, ikke min egen viden, men det ser ud som om at et tørbatteri, er et batteri uden "flydende syre" - syren er optaget i nogler plader...

• #11   6. nov 2006 Har selv kørt 3 år med gel batteri på en HD Panhead uden problemer, selvom de har ry for at ryste "en anelse". Købte gel, da en vens HD batteri revnede og dryppede syre ned på kæden, og vupti er katastrofen sket med chrom baghjul, egere, nav lak osv. Har kun gode erfaringer, undtagen prisen.

• #13   7. nov 2006 tja til 250- så er det vel bare på med skidtet, men det er stadig ikke beregnet til de fleste mc'er.
    Men hva pokker de fleste batterier har en levetid på 4-6 år så det klarer gel batteriet nok også så....

Kommentér på:
gel batterier... duer de til noget??

Annonce