Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget bremsevæske skal jeg bruge?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   22. nov 2015 Ned på tanken og hent en halv liter DOT 4 - så har du rigeligt.

Så er der overskud til at fjumre lidt med udluftning, hvis nedenstående smutter.

Gør du det rigtigt, behøver du dog ikke bøvle med det.

Jeg gør det at jeg åbner luftskruen på den ene kaliper foran, og pumper kun lige akkurat til reservoiret er tomt - og så fylder jeg frisk væske på, og pumper reservoiret tomt igen og fylder frisk væske på. Så lukker jeg luftskruen på den første og åbner skruen på den anden, og pumper reservoiret tomt. Luk luftskruen og efterfyld til korrekt niveau i forhold til slid på bremseklodserne - og voila, så er den ged barberet.

Der er INGEN grund til at tømme systemet, for derefter at skulle lufte ud forfra.

• #2   22. nov 2015 Tusind tak for det gode tip smiley
    Vi ses på vejene til foråret smiley

• #3   22. nov 2015 http://www.starracing.dk/racingparts/Productdetail.asp?ProductID=664

bruger den her, det er det bedste bremsevæske jeg har prøvet, jeg har prøvet det skidt man kan få i thansen efter 15 timers kørsel var det kulsort

• Sajmon ™

#7   22. nov 2015 #4 - Nej det angriber ikke rør og gummipakninger, hvis de rør og pakninger er en del af det bremsesystem som er bygget til at bruge DOT4, så det er noget sludder. Hvis din væske hurtigt bliver grumset med 4, så bør du skifte dine gummislanger med det samme, for så er de møre.
    DOT5 suger fugt hurtigere end 4, så udskiftningsintervallet falder nemt til 6mdr hvis man bruger det, men hvorfor skulle man det når systemet er lavet til DOT4?

#5 - Hvorfor vil du det?

#6 - Det kan man sagtens og systemet tager ikke skade af det, men det giver ingen mening.

• #8   22. nov 2015 Så det er ligemeget hvad jeg køber?

• Sajmon ™

#9   22. nov 2015 Bare det er DOT4 - så er det fint.

Kommentér på:
Hvor meget bremsevæske skal jeg bruge?

Annonce