2.090 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

flydende pakning til koblingsdæksel? flydende pakning til koblingsdæksel?

hey mc galleri ville lige høre om det er muligt at bruge flydende pakning til koblingsdæksel samt hvad vil i anbefale af flydende pakning? kan simpelthen ikke finde den pakning til mig hyosung, og hyosung danmark er desværre gået konkurs. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flydende pakning til koblingsdæksel?
  • #1   1. dec 2015 Det kan man vel godt, men du kan med garanti godt finde en pakning på nettet! Og ellers ville jeg købe noget pakning i ark, og så selv skære/klippe/hugge en smiley

• #2   1. dec 2015 Jeg bruger flydende silikonepakning fra loctite..

Jeg bruger det netop på koblingsdækslet, da jeg åbner det flere gange årligt, og den sveder aldrig, det fungerer rigtig godt!

https://www.thansen.dk/bil/olie-og-kemi/pakning-taetning-lim/flydende-silikone-pakning-200ml./n-495911440/pn-495911283/

• #3   1. dec 2015 ville helt klart også helst bruge papir pakning, men syntes bare det er lidt besværeligt at skære selv til koblingsdæksel, så tænkte silikonepakning kunne gøre det smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   1. dec 2015 Ja hvis du er helt vild med at fylde trevler af overskydende flydende pakning i din oliesi, så brug det bare. En motor som mangler olietryk er også meget bedre end en der holder længere... Ironi kan forekomme.

Jeg ville ikke bruge det, medmindre der virkelig ikke var andre muligheder - og det er der jo i dit tilfælde, så lad være med at fuske den sammen. Fabrikken har lavet klyt nok da de byggede den - ingen grund til at gøre det værre...

• #5   1. dec 2015 Kan den pakning ikke findes i udlandet da?

• #6   1. dec 2015 det er faktisk utrolig problematisk at finde den pakning også i udlandet, men er der ik en form for flydende pakning som ikke er silikonepakning?

• #7   1. dec 2015 ...hvilken model har du?

http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&products_id=361

• #8   1. dec 2015 hyosung ga 125 cruise 1

• Sajmon ™

#9   1. dec 2015 Køb nu bare noget pakningspapir og kom i gang. Det tager længere tid at diskutere med folk om det er besværligt, end bare at gå i gang med at lave den. Silikonepakning er det eneste flydende som virker, men det er så tæt på fusk som man overhovedet kommer.

• #11   1. dec 2015 har set den, men syntes ik helt den ligner den der er i pakningssættet her http://www.hyosungsource.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1393

• #12   1. dec 2015 #Milling: der var lige for 200kr umulighed, lige i ansigtet

• #13   1. dec 2015 Ofte bruger de bare et "standard" billede på annoncerne på EBay. Så han han ikke skal bruge 517 forskellige billeder til hver pakning. Jeg forholdet mig altid til den beskrivelse der er angivet i teksten.. Det har aldrig givet mig problemer smiley men hvad er der galt med det sæt du selv linket til da?

Thomas... Ikke forstået?

• #14   1. dec 2015 har du sku da nok enlig ret i Milling :D, så må jeg sku ofre de 10 pund og få en ordentlig pakning, men har du et godt råd til hvordan man får pakningen til at sidde 100% tæt når jeg engang får den? smiley

• Sajmon ™

#15   1. dec 2015 Ja. Rens ordentligt af og monter den korrekt.

Start med at sætte alle skruer løst i og spænd dem gradvist til mens du kigger om pakningen ligger korrekt.

• #16   1. dec 2015 ok lyder jo lige til, men har også hørt om folk der smører et eller andet på pakningen for at få den til at tætte bedre er det helt forkert eller er der noget om sagen? smiley

• Sajmon ™

#17   1. dec 2015 Jeg har sådan noget brunt "flydende pakning" stående som lugter af tjære - det gør pakningen mere blød og fleksibel, men det er ikke en nødvendighed for at den bliver tæt.

Så længe der er rent på fladerne og de ikke er ridsede, bliver det tæt.

• #18   1. dec 2015 Mange sprøjter WD40 på papirspakningen, inden montage. Så kan du tage dækslet af igen, uden af pakningen bliver ødelagt. smiley

• #19   1. dec 2015 ok iorden, kan da godt være der kommer lidt olie på pakningen ind montage smiley

• #20   2. dec 2015 Lidt motorolie på pakningen er jo også en mulighed.

At flydende pakning skulle give problemer med olietrykket, har jeg da godt nok aldrig hørt... så skal man da i hvert fald hælde en god portion flydende pakning direkte ind til koblingen i stedet for på pakningsfladen... det er vist mere en tænkt situation end et reelt potentielt problem.

Når det er sagt, vil jeg også mene, at det er bedre at fremstille en pakning selv end at bruge flydende pakning til hele fladen. Flydende pakning kan snildt bruges alene, men er jo mere tiltænkt de flader, man på ingen anden måde kan få tæt på traditionel vis... altså ved hakker i fladen o.lign.

• #21   2. dec 2015 Det er jo det, men prøver at skaffe en af papir til at starte med, men er lidt itvivl om der er kommet et par ridser efter rengøringen af den gamle pakning, så hvis papir ikke holder tæt må jeg jo tø til flydende pakning.

• Sajmon ™

#22   2. dec 2015 #20 - Men det er langt fra unormalt at se trevler i massevis i oliesien i bunden af motoren, når der har været brugt flydende pakning. Jeg taler af erfaring med måske 50 adskilte motorer af varierende alder, som har været samlet af ukyndige hænder.
    Så sent som i søndags havde jeg bunden af en ZXR400 med blot 40.000km på tælleren, hvor sien var halvt dækket af trevler og klumper flydende silikonepakning. At dømme udefra, var det ikke en MC som havde været skruet specielt meget i.
    De fleste motorer skal man adskille blokkene på for at komme til sien, så det er ikke noget man bare piller ud og kigger på - men det er stadig noget som nemt blokerer olietilførslen til pumpen.
    Har man 100% styr på hvad man laver, så brug det da endelig - men er man det mindste i tvivl, så lad være og tag jer tiden til at lave en god papirspakning.

• Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #23   3. dec 2015 Som Sajmon siger - og- hvis man bruger flydende pakning - så skal der kun lægges så tynd en streng på, at det ikke trænger ind i koblingshuset ved montering af dæksel. Så vi taler omkring 1-2 mm - og det er den svære kunst at lægge det på midten af samlingen.
    Jo flere ridser i pakkefladerne og jo skævere dæksler, jo blødere og tykkere pakning. Til nøds sammen med flydende pakning. Kan anbefale den sorte fra Biltema.

Kommentér på:
flydende pakning til koblingsdæksel?

Annonce