{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Rasmus F
Rasmus F
Tilmeldt:
19. feb 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55

Valg af olie? Castrol? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.. Jeg skal have fundet noget olie til en kawa 454 ltd fra ´86, haynes anbefaler 10w40 men der er jo vildt meget at vælge imellem.... Ville denne olie være udemærket til sån en maskine? Eller kan i anbefale noget andet evt.?
http://www.castrolshop.dk/shop/productinfo.asp?id=GPS10%2D4

pfh tak for hjælpen.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af olie? Castrol?
  • #1   10. nov 2006 jeg har en ven som sælger olie og han anbefaler mobile 1 frem for alt. det koster også lidt mere men det er det værd

  • Rasmus F
    Rasmus F Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
    #2   10. nov 2006 Okay.. ved du hvem der forhandler det i DK? Synes ikke lige jeg kan finde noget på google.

  • #3   10. nov 2006 Jeg har nu ikke prøvet "mobile1".. Men motul er bestemt ikke af vejen.. Hmm... Det har nok ikke det store indvirken på en mc fra '86... =8o)

  • #4   10. nov 2006 Jeg hælder Q8 i min RF600R.
    No Probs.
    http://www.mc-olie.dk/


  • #5   10. nov 2006 ????? Mobil 1 er til biler!!!!!

    Det skal være en MC olie med koblingsadditiver etc.


  • #6   10. nov 2006 Harald nyborg har mobil. Der kan du få 10/40 olie for 100 kr - 4 liter. Jeg har en 9 sider aktikle om olie osv. der vandt mobil over alle de andre mærker. ikke at de var dårlige. Mobil var bare lidt bedre i den test. Mercedes, bmw osv bruger også mobil. siger lidt om det......
    Der er nogle ting som man nemt kan købe for billigt, men der e også ting der kan købes for dyrt. Det koster kun 10% mere at lave en fuldsyntetisk olie. Men.... Kig på havd de vil have mere for denne type olie. smiley så kan man snakke om at blive taget i r....

    Til Heidie V. Brug du også bare denne olie. billigt og nemt.


  • #7   10. nov 2006 Og til Michal fra tønder. Det var en bil oie fra mobil de tog med i testen fordi de ikke lavede mc olie på det tidspunkt. Og den vandt alilgevel. Hmmmm....... Og ja. De laver motorolie til motorcykler nu. Der er bla. sponser for S&S harley kopi motore.
    Og hvis en olie er god nok til en hårdtpumpet mercedes med turbo, eller en luftkølet 131 inch (2150 kubik) S&S motor, så er den også god nok til en "lille" raket. smiley


  • #8   11. nov 2006 hvorfor skulle Motul være noget "junk" til Mc...?????




  • #9   11. nov 2006 Kig dog på, hvilke API-specs I skal bruge og hvilken viskositet. Det stå i manualerne. Lad være med at hælde fuldsyntetiske olier i gamle maskiner.

    Herefter er cyklerne ret ligeglade, hvis man da ikke ligefrem ligger og koger olien ved at køre ræs(og det er ikke 50 km for fuldt øre vi taler om). Man kan købe sig fattig i olie - uden nogen grund!


Kommentér på:
Valg af olie? Castrol?

Annonce