{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

hakon R
hakon R
Tilmeldt:
18. apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19

Indsprøjtning {{forumTopicSubject}}

Hej

Skiftede i efteråret min Magna ud med en dejlig Varadero.

Derfor er jeg nu for første gang ejer af en MC med indsprøjning (og varmer i både sæde og håndtag.....)

Sælger fortæller mig, at der ikke er choker på Vara´en. Og at den ikke har brug for det. Til gengæld er der så en rar lille pind, der til forveksling, der minder om en choker, eftersom den banker omdrejningerne i vejret. Heldigvis. For bruger jeg den ikke her i november/december så dør maskinen - også efter 5-6-7 km, hvor den ellers synes at være driftsvarm.
Nogen, der kan forklare, om det normalt ? og hvorfor det ikke er en choker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsprøjtning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   2. dec 2015 En choker feder blandingen op når motoren er kold - og det har temperaturføleren til indsprøjtningen styr på nu, hvor det er manuelt på de fleste karburatorer.

    Den lille dut du hiver i, åbner bare gasspjældet en smule ekstra i tomgang - som man åbenbart har fundet nødvendigt når det er ekstra koldt. Husk på italienske MC'er er designet til brug i varmere lande end DK - så i sommers var det sikkert ikke nødvendigt at bruge den... smiley


  • #2   3. dec 2015 Sajmon, en Varadero er ikke italiensk.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   3. dec 2015 Nej for helvede da. Jeg sad med Aprilia i hovedet. smiley

  • #4   3. dec 2015 Hvilken årgang er din varadero?

  • hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #5   4. dec 2015 2003 - altså første år, hvor de skiftede karburator ud med indsprøjtning.

    Benzinforbruget er i øvrigt også højere end jeg troede i forhold til mange bruger-kommentarer - lampen for reservetank lyser efter ca. 250 km - men stop-go 10 km hver vej til job gør selvfølgelig heller ikke noget godt for forbruget


  • #6   4. dec 2015 Og du er sikker på at det ikke er en overgemt 2002 model du har? For så kan benzinforbruget godt passe.

  • hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #7   4. dec 2015 Det ville være godt nok være trist - for så har sælger snydt mig med papirerne ! Og det er anden gang jeg køber af ham.

    Men i øvrigt er den med seks gear - det kom vist sammen med indsprøjtningen.

    Vel heller ikke så mærkeligt, hvis 10 km i bykørsel om morgenen og andre 10 km 12-14 timer senere koster på forbruget


  • #8   4. dec 2015 6. Gear kom sammen med indsprøjtningen.
    Den motor er bare tørstig, hvilket den altid har været.


  • #9   4. dec 2015 Ja hvis den er 6 gears, så er den med sprøjt.. Jeg har den første udgave, og den er også noget tørstig, men ikke så meget at jeg syntes det er et problem. Min kører i snit 13,5 på literen. Og jeg holder ikke igen på gassen.. ELSKER at lege med det bundtræk den har. Har dog haft den oppe på 16 km/l.. Men der var der altså også gået morfar i den, og langtur.

  • hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #10   5. dec 2015 Nedenstående er fra prøvekørsel i Canada i 2008 - så jeg burde have 80 km mere at løbe på før lampen lyser - medmindre de to gange 10 km om dagen i bykørsel og brug af højere tomgang for at undgå motorstop ødelægger benzinøkonomien

    Overall fuel economy on my 1500 km ride came out at 6.35 litres per 100 km (that’s 15.7 km/litre or 37.4 miles/U.S. gallon). Interestingly there wasn’t a significant difference between sustained 130 km/h highway blasting and 90 km/h back-road swooping.

    Average range was 393 km to the tank with the reserve light likely to come on around the 330 km mark with about 60 km left to get you to a gas station.



Kommentér på:
Indsprøjtning

Annonce