{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Skal motorcyklen ikke kunne starte uden at man bruger gashåndtaget? {{forumTopicSubject}}

Har lige købt motorcykel.
Det er en Kawasaki VN 900 Classic fra 2009.
Den er købt hos forhandler med 12 mdrs garanti.
Der er monteret V&H udstødning, KN filter og Powercommander V5(tror jeg den hedder).
Den skulle være kørt ind på rullefelt af tidligere ejer. Jeg har ihvertfald fået et stykke papir der viser en kurve, hvor der nu godt nok står original HK og Nm og ikke en anden kurve?
Mit spørgsmål er: Nu når den står stille 1 døgn uden at være kørt på og jeg går ud og vil starte den i min garage, så skal jeg bruge starteren rimeligt meget og samtidig dreje på håndtaget.
Syntes da den bare skulle starte eller er det meget normalt?
Da jeg kørte prøvetur på den, inden jeg købte den, havde den især i 3 gear ved lav gas, ingen acceleration før du gav den rimelig gas. Mekanikerne kontrollerede den og Lambda sonden var monteret og han hev stikket ud. Jeg kørte igen og kunne ikke få den til at være mærkelig igen. Den kørte fint hele vejen hjem fra forhandleren ca 300 km

Nogen ideer om der er noget galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal motorcyklen ikke kunne starte uden at man bruger gashåndtaget?
  • #1   20. dec 2015 Er den med sprøjt ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.853
    #2   20. dec 2015 Naturligvis skal den kunne starte uden gas.

    Tilbage til forhandleren og brok dig...


  • #3   20. dec 2015 står den lavt i tomgang ? hc

  • #4   20. dec 2015 Uanset om den står lavt i tomgang, så skal choker funktionen give en lettere forhøjet tomgang, men send da lige forhandleren en video hvor du ikke rører gassen og spørg hvad han vil gøre ved det. Så må han jo sende en transport eller henvise til en mekaniker i området.

  • #5   20. dec 2015 yderst sjælden der komme noget godt ud af at montere uoriginale filter mm , men det hjælper selvfølgelig ikke dig nu.

  • #6   20. dec 2015 Hvordan har batteriet det?
    Kunne godt tyde på at starteren ikke rigtig kan tørne motoren hurtig nok rundt når spjældet er lukket.


  • #7   20. dec 2015 den er med indsprøjtning og kørt ind på rullefelt.
    Der var intet idag da jeg startede den. Så måske det har været kulden.
    Batteriet er blevet skiftet inden køb.
    Mht uoriginalt. Så har jeg da altid læst at et KN filter faktisk er meget bedre end det originale da modstanden er mindre?


  • #8   21. dec 2015 hvis det skulle være godt at modstanden er mindre skulle den jo gå fantastisk uden filtre , men nej filtre , udstødninger karburator / indsprøjtning er jo tilpasset netop din motor , og jo så er der nogen som godt kan lave ændringer og få det til køre men det er stort arbejde

  • #9   22. dec 2015 er der så en air-fuel måling på den eller har gamle ejer sprunget over det?

  • #10   22. dec 2015 har et stykke papir med rullefelt kurverne. Tror han har fået nogle af dem væk, for det var forhandleren der kontaktede ham og dette papir var det eneste han kunne finde

  • #11   23. dec 2015 den trænger nok til en ny gasmåling

  • #12   23. dec 2015 den kan sagtens være rullet ind uden man har fået moment kurver udleveret.

  • #13   23. dec 2015 Den kørte sidst en tur søndag og idag ville jeg så gå ud og starte den.
    Starteren kørte fint rundt men der kom ikke gang i den. Til sidst sagde den bare tik tik tik hver gang??
    Jeg har nu sat en CTEK lader på batteriet for at se om det hjælper.
    Har dog igår fået kopi af hvad der blev lavet sidst af service på den og den 12 december kom der nyt batteri på???


  • #14   23. dec 2015 Tror altså batteriet er dødt. Hvis du har et andet/ekstra batteri, så prøv lige at smide det på.

  • #15   23. dec 2015 jeg har koblet en Ctek 5,0 på batteriet nu og efter nogle timer kunne den starte. Batteriet måler efter 5-6 timers opladning 12,6 Volt og mener da batteriet er 14,4 Volt. Den lader jeg har har en kontrol ladning hvor den holder øje med at batteriet ikke taber kapasitet igen, men der går nok et stykke tid inden den kommer til det endnu.

    Det mest mærkelige er at på batteriet står der 15 december 2015 hvor jeg har servicekvitteringen fra og der er der monteret helt nyt batteri til ca 500 kr????


  • #16   26. dec 2015 Jeg prøvede at måle strømforbrug igennem systemet men de viste sig at min sikring på multimeteret var sprunget så kan ikke måle før jeg får fat på en ny.
    Jeg har afmonteret batteriet efter det blev fuldt opladet og som det står der uden noget koblet til er spændingen 13.2 volt og det har den holdt sig på siden juleaften.
    Syntes det tyder på der er noget i elsystemet der aflader det.
    Der er monteret ekstra forlygter og powercommander men har fået at vide at det var en professionel der har gjort det men kan ikke finde andre ting der skulle være skyld i det. Motorcyklen er fra 2009 og kørt 6000 km så den er som ny??


  • #17   26. dec 2015 På min kawasaki ninja hentede jeg programmet der var i powercomander, og satte den til "0" altså så ikke laver noget mere, så kørte den godt igen.
    Måske skulle du prøve det.
    Men startspær bruger lidt strøm hele tiden. har flere ting på min, som også bruger strøm, så den kan stå 2 uger, der efter kan den ikke starte mere.


  • #18   26. dec 2015 Uanset hvad, så er det forhandlerens problem og ikke dit smiley

  • #19   27. dec 2015 Så fik jeg fat i en finsikring og har nu målt systemet igennem.
    Der løber en strøm på 0,1 Ampere selv om motorcyklen ikke er slået til tænding.
    Jeg kan hverken se diodelys eller noget som burde stå tændt hele tiden.
    Umiddelbart vil jeg ikke mene der er startspære på den og der er heller ingen P-Watch monteret smiley
    Men jeg kan jo så godt forstå at batteriet efter 6-8 timer ikke kan starte motorcyklen, da det jo tapper batteriets kapacitet hurtigt.
    Nogen der ved om det kan være den Powercommander V som er monteret evt de ekstra lygter. Tyder på at noget er monteret forkert og at værkstedet egentlig har vidst noget omkring det siden de bare har sat et nyt batteri på den i håb om at det var fejlen?
    Den 4 januar har de åbent igen og så må de da løse det. Syntes bare at det er rimeligt unfair hvis jeg selv skal fragte motorcyklen over 300 km til dem, da det her jo burde have været afhjulpet inden jeg fik motorcyklen udleveret?


  • #21   5. jan 2016 så fik jeg fat på forhandleren.
    Vi diskutterede frem og tilbage i næsten 30 min.
    For som jeg mener burde de jo have vidst det inden jeg kom og hentede den og derfor en tåbelig fejl at sende mig 300 km nord på med.
    Jeg mente ikke at jeg skulle køre hele vejen til Odense og bruge en hel dag på det samtidig med at den nok ikke kunne laves med det samme alligevel og så måtte jeg jo retur på et andet tidspunkt og hente den.
    Vi blev så enige om at jeg kunne finde en mekaniker her i Nordjylland og de ville så betale MAX 1 time på fejlfinding og så kunne værkstedet så kontakte dem, hvis det ikke var muligt at finde fejlen.?
    Nogen der kender et godt værksted gerne i Hjørring der er dygtige til det?


  • #22   6. jan 2016 Hans Henrik bor i Hjørring, gammel ræv herinde.
    Prins Henrik ville sige gammel røv, men det er en anden sag smiley


Kommentér på:
Skal motorcyklen ikke kunne starte uden at man bruger gashåndtaget?

Annonce