{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.869 visninger | Oprettet:

CB 400 four - karburator indstillingsproblemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har renoveret/bygget om på min cb 400 four det sidste års tid og er ved at været færdig. Jeg har dog rigtigt mange problemer med indstillingen af min motor/karburatorerne. Jeg har svært ved at få den til at køre uden choker, både i tomgang og med lidt gas. Den kan godt lige stå i tomgang uden choker når den er kold, men lige så snart den bliver lidt varm, skal den have lidt choker for at køre. Den springer dog i gang med choker.

Jeg prøvede den anden dag at synkronisere karburatorerne, men jeg kunne slet ikke få apparatet til at give en ordenlig læsning, som om at der næsten ikke var noget vakuum.. Jeg tjekkede tændrørene efterfølgende og de var helt sorte.

Det skal siges at karburerende har været sodablæst og renset og der er blevet skiftet dyser, nåle og pakninger. Jeg er gået et nummer op i hoveddyse og har monteret pod-filtre. Ved godt at det ikke er det optimale setup. Men jeg burde stadig ikke havde de problemer jeg har på grund af pod-filtr vel?...
Er der nogen der kan give mig nogle gode råd?

Giver den en sidste chance, da jeg helst gerne ville lave/lære så meget som muligt. Men måske må jeg indse at jeg har nået en mur ift. hvad jeg selv kan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB 400 four - karburator indstillingsproblemer
  • #1   6. jan 2016 yderligere dysning og justering .. synkronisere hjælper ikke på nogle af de ting

  • #2   6. jan 2016 Trial and error, det er vejen frem.

    Det er muligt at købe en hobby wide band lambda sensor med instrument for godt 1000, - til montering på cyklen, den kan være en god indikator inden endelig indkøring.

    Hvis den kører for fed, vil jeg mene det er oplagt at gå tilbage til standard hoveddyse.

    Når det er sagt, så skulle pod filtre være noget rigtig lort at få til at køre ordentligt, der mangler ganske enkelt venturie effekt i luften pga den korte indsugningsvej.


  • #3   6. jan 2016 Du kan sagtens få den til at køre ordentligt med det set op. Har det samme på min og den står fint i tomgang. Jeg har dog ikke skiftet dyser endnu.


  • #5   6. jan 2016 Få en mekker til at se på den. Tager ikke så lang tid. Og er rigtig godt givet ud! Min gamle cb kørte egentlig fint, men viste noget lig med 3 9 0 6 da han kørte en måling på udstødning. Så den skulle godt nok lige skrues i smiley

  • #6   8. jan 2016 Jeg tror squ også at det ender med en mek.. Er der nogen der ved ca. hvad sådan en gang indstilling koster? Jeg har jo renset dem, så det er ren indstilling!

  • #7   1. mar 2016 måske du har fikset det, men start med at pille karburatorne af - kig igennem dem og se om spjældene står lige højt - hvis ikke brug et 5 mm bor eller stift til at synkronisere med - derefter ville jeg montere originalt luftfilter og så se om ikke den kører, CB 400 f er meget sensitiv MHT til luftfilter og venturi


Kommentér på:
CB 400 four - karburator indstillingsproblemer

Annonce