{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.745 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
27. aug 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 105

Autotransport af MC {{forumTopicSubject}}



Jeg har mere end ét spørgsmål, men det drejer sig om fastspænding af motorcykel under transport i varebil eller trailer samt en ombygning af en trailer til motorsport.


Spørgsmål 1:

Jeg skal bygge en cargo trailer som skal fungere som et mindre rullende værksted og have plads til 2 motorcykler ..

Ønsker til indretning- der skal være en lille kompressor, 220v generator, 12v belysning i loftet og en værktøjsvogn på hjul som kan rulles ud. Plads til Benzin dunke, MC tøj/udstyr.

BYD endeligt ind med erfaringer samt smarte løsninger..:)


Spørgsmål 2:

Jeg har en MC holder til forhjulet (se billede) har hidtil fungeret super godt i min varebil.

Jeg regner med at montere 2 af dem. Men hvordan får jeg så værkstedsbordet ind og ud når de boltet fast til bunden af traileren.


Spørgsmål 3:

Nogen som har en løsning så jeg er fri for at spænde hver cykel fast med 4 stropper hver .. Er ved at blive skør hver gang.. Der må være en nemmer måde når man alligevel laver en permanent løsning..:)


Info om trailer - indvendig mål 260lang 185høj 155bred .. (Cm)

Kan være jeg har glemt noget ..:) spørg endeligt ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autotransport af MC
  • #1   17. jan 2016 Jeg bruger disse til at spænde fast med. Hvis du fjerner krogen i den ene ende og syr en lidt større løkke på stroppen. Så kan du smide løkken rundt om håndtaget, og krogen ned i gulvet.

    http://shop.berner.eu/dk-da/p/111724-automatisk-bandstrop.html?article_id=111724


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #2   17. jan 2016 1. Det er en rimeligt lille trailer du har valgt der, men hvis det er det du har, så er det jo bare sådan.
    Er det planen du skal skrue inde i den? I så fald er det jo et helt andet behov du har, end hvis du pakker den ud i f.eks et pittelt hver gang. Så er det jo kun et spørgsmål om at smide tingene ind i traileren i den rigtige rækkefølge, så de pakkes ud hurtigt og effektivt.

    2. Sæt holderne så værkstedsvognen lige kan komme forbi - evt må du modificere dem lidt. Mine forhjulsholdere er hjemmelavede, og jeg har lavet en del af dem for andre som havde mange forskellige behov - det kan man sagtens.

    3. Har du forhjulsholdere, er 2 stropper rigeligt til hver cykel. De skal trække i siden af stellet og frem/ned, og de MÅ IKKE STÅ PÅ BAGLØFTER!!!!!! Øjerne på bagsvingeren kan kun lige bære cyklens vægt, så du risikerer at knække dem af når du spænder cyklen ned.


  • #3   17. jan 2016 Ja- trailer er lige smal nok.. Men nu det den jeg har og det skal helst ikke koste for mange penge' meningen er jeg skal bruge de ting jeg har og få det til at virke bedst..

    Jeg er bare træt at og pakke vare bilen hele tiden, så det nemmer at bygge traileren om så den altid kan stå klar..

    Jeg skal ikke stå og arbejde inden i den.. Værktøj's bordet skal kunne rulles ud så jeg kan stramme kæde op skifte bagdæk, bremseklodser osv.. Kompressor til tjek af dæktryk. en lille Honda 220v generator til det mest basale..

    Jeg har kigget på de slags stropper som man sætter på håndtagene, men noget siger mig det ikke er smart at spænde på gashåndtaget .. ?

    Jeg har prøvet at sætte den op på baghjuls holderen inden jeg købte den forhjuls stand.. Baghjulsholderen bukket bare under ..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #4   17. jan 2016 Jamen så er det jo bare et spørgsmål om at du slår telt op, og bygger dit værksted så det er brugbart, og så tænker du over hvad rækkefølge det skal pakkes ud i, og pakker traileren i modsatte rækkefølge.
    Generator og kompressor ville jeg montere fast på fronten af traileren, og så trække strømstik / luftudtag rundt på hver side af traileren.
    Så ville jeg evt finde en rullevogn der kan åbnes fra begge sider, skære et hul i siden af traileren og lave en låge - og sætte vognen fast på indersiden af den låge, så du ikke behøver flytte den nogensinde. Lågen skal bare åbne opad så den kan fungere som et lille halvtag over hullet.

    Jeg ville ikke bruge andet end skrællestropper og jeg ville ikke spænde på gashåndtaget - bare ned på siden af stellet.
    Jeg har 2 holdere forrest i varerummet i bilen - så jeg bruger 3 stropper til 2 cykler - 2 stropper til en enkelt cykel.


  • #5   17. jan 2016 Jeg bruger hjulcrop og håndtags stropper ( R&G laver en rigtig lækker en) at den også sidder på gashåndtaget har aldrig givet mig problemer.
    Og så en enkelt strop bagtil der holder baghjulet/svinggaflen nede.
    Alt står 100% stabilt..


  • #6   17. jan 2016 Smart nok ide.. Men vil helst undgå at skære i traileren i forhold til gensalgs værdien..

    Men jeg har os tænkt på det med at monter kompressorer og generator ude foran.. Men så skal det i lukket kasse.. For at undgå vand kulde osv ..


  • #7   17. jan 2016 Tillægs spørgsmål-

    I sommers var jeg i schweiz.. Og i den forbindelse skulle jeg have en motorcykel med hjem fra Tyskland... Den spænde jeg meget godt fast så ike den røg nogen steder og så små 12 timer hjem.. Jeg lod den stå i varebilen til dagen efter og her kunne jeg se at forgaflen havde smidt lidt olie ..

    Hvordan undgår man at sætter forgaflen under så meget pres .. Jeg ved man til Cross maskiner kan købe en slags 'fod' til at sætte mellem forskærm og hjul.. Men hvad gør man ved racercykler ..?



  • #8   17. jan 2016 Hvad er en hjulcrop..? smiley Brian S

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #9   17. jan 2016 Man lader være med at spænde på styret / forgaflen alene, men i stedet på stellet så trykket fra stropperne fordeles lige over begge ender af cyklen.

    En MC står ikke bedre fast fordi den spændes hårdt - den står fast fordi man spænder den korrekt, og så skal den kunne bevæge sig lidt både i affjedring og dæk for ikke at ødelægge noget.


  • #10   17. jan 2016 Ja det rigtigt ..

    Tak for sparringen- Sajmon ...:)


  • #11   17. jan 2016 Husk at have styr på vægten man får hurtigt smidt nogle kilo i

  • #12   17. jan 2016 Ja den har jeg os hele tiden haft i baghovedet .. smiley

  • #13   17. jan 2016 Du skal ikke tænke på gensalgsværdi, det er brugsværdi det drejer sig om, senere kan den jo sælges til en anden som kører race, netop fordi den er smart smiley

  • #14   17. jan 2016 Det os rigtigt Allan.. Men vil stadig helst undgå at skære i den.. Går lidt med tankene om at bygge en slags væg for enden så det hele kan stå pænt og fast så det ikke kurre rundt under transport ..

    Nu det billede/trailer større end min, men tænker samme princip ..


    profilbillede
Kommentér på:
Autotransport af MC

Annonce