Hyosung startproblem!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har kigget lidt på en 650 hyosung naked bike som er billigt til salg men sælger han ikke starte den. Han kørte på den sidst i september hvor den kørte fint og ca 2 mdr efter ville den ikke starte. Den reagerer simpelthen ikke når man aktiverer start knappen hverken på starter el noget andet. Hvad tror i problemet kan skyldes???
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Jeg virker helt sikkert som et dumt svin når jeg skriver det, men forvent ikke mange problemfri kilometer i sådan en. Der er en grund til den er væsentligt billigere end tilsvarende MC'er.
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.475
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 85 MC-er: 2 Emner: 359 Svar: 1.307
Spøg til side så er der en forhandler Buchberg, prøv at snak med ham, han kender dem rigtig godt
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.014
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.869
Ligefrem at kalde den et problem barn pga et dårligt batteri er vidst lige groft nok, men der er jo også folk som "kun" køber nyt.
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
aug 2009
Følger: 13 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 56
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Lad batteriet HELT op med en impulslader, og mål evt spændingen overbatteriet.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
Har nogle af jer "til svinere" ejet en? Jeg sviner heller ikke Honda til, hvis jeg ikke kan lide dem. Sørgeligt at en "Hjælpe Admin" deltager i et sådan.
Til trådstarter: Batteri, starter, dødmandsknap, tjek de simple ting, evt. sammen med sælger. Desto flere ting der tjekkes, desto flere ting kan udelukkes, og desto færre muligheder er der tilbage
jan 2012
Det er dejligt at du er glad for din mc, Rigtig dejligt enda
Det kan også være du ejer en peugeot 605 3.0 v6 24v som du er rigtig glad for. Og måske også en Hihyæoizuix 110cc pitbike du elsker over alt på jorden. Og det er alt sammen fint...
Men fakta er at det alt sammen er noget kvalitetsmæssigt skrammel. og det er HELT ok at fortælle uvidende måske nye ejerer om dette..
Vi bruger ikke den model der hedder " gør ikke nogle kede af det" da det vil betyde at vi er nød til at tie om fejl eller lyve ..
Du skal bare springe over disse tråde og fortsætte med din ubetingede kærlighed til din Hyo
Mvh Brian
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.115
jan 2012
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.115
mar 2007
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 625
I nyere tid har vi "almindelige mennesker" fået adgang til ABS, DLC, quickshift, LED forlygter, justerbar kronrørsvinkel, bedre dæk osv osv osv osv på vores MC'er, som visse mener er et skridt i den rigtige retning - men en af de vigtigste ting som jeg personligt har lagt mærke til, er at MC'er i dag meget sjældent fejler noget særligt vigtigt...
Faktisk har det været sådan i en del år, men som med så mange andre ting, er det jo undtagelsen der bekræfter reglen - og sådan er det altså også i dette tilfælde.
Jeg har intet problem med at du er glad for din MC - faktisk er jeg super glad på dine vegne, for som jeg altid siger, handler det ikke om hvad man kører, men hvordan...
Men jeg har det lidt stramt med folk der hårdnakket påstår at man SKAL eje en MC, før man kan udtale sig om hvorvidt den dur eller ej.
Jeg har haft mit eget værksted siden 1999, hvor jeg første gang kastede mig seriøst ud i at køre gade MC. Det har aldrig været, og er til stadighed ikke noget autoriseret værksted, men mere et sted hvor jeg kan fokusere på en specifik opgave, kun akkompagneret af radioen og vinden der suser igennem alle de revner og sprækker som en gammel staldbygning har.
En af de ting jeg laver på det værksted, er at skrue på MC'er. Jeg skifter rigtigt mange dæk i løbet af en sæson, og laver almindeligt service + lidt mere - primært for mig selv og min nærmeste vennekreds.
Indenfor de sidste 10 år, har jeg dog, grundet at jeg er dårlig til at sige nej til folk, også skruet på venners venners MC'er - og deres venners MC'er, da mund-til-øre metoden nemt kan bringe et (for det meste) godt rygte videre.
I min tid som selvlært mekaniker (ja det er jeg altså), har jeg skruet en del på bl.a Hyosung - og det er på netop 650GT både med og uden kåbe, som tråden her handler om. Den deler motor med GV650 Agila, som er sådan en chopper lignende tingest, men den har jeg dog heldigvis været forskånet for at skulle rode med.
Når jeg udtaler mig som jeg gør i #2, så er det altså ikke fordi jeg er "hater" på et specifikt MC mærke (for at tale moderne hipster sprog) - så er det fordi at Hyosung, med den model, har skabt et køretøj som er toppen af poppen indenfor elendige tekniske løsninger, og dårlig samlekvalitet / generel kvalitet indenfor materialevalg og bearbejdning af ditto.
Vorherre på lokum, noget L_O_R_T at sende på markedet - og så koster den endda penge at købe!!??
De fleste producenter har en eller anden form for målsætning med at bygge en MC model, som f.eks er at ramme et specifikt segment, eller udkonkurrere et andet mærke som har ramt segmentet før dem.
Med Hyosung, lader det til at de har skudt lidt bredere, og gået efter "så billig som mulig MC" segmentet, uden hensyntagen til at kunderne rent faktisk bruger deres surt sammensparede skillinger på at købe det her lort, med en eller anden forventning om tilfredsstillelse af et behov for at få vinden i ansigtet, lugte blomsterne og bare fræse kilometer efter kilometer derudaf, med følelsen af frihed i maven, og smagen af pøsler og is i mundvigen.
Illusionen brister dog hurtigt, eller bliver i hvert fald sløret lidt, når forlygtepæren går for 11'te gang, speedometeret stopper med at virke, omdrejningstælleren begynder at flagre rundt igen, cyklen wobbler ved 80km/t på grund af opslidte hjullejer / kronrørslejer, bremserne begynder at ryste endnu en gang, malingen skaller af diverse beslag, kædekittet giver op efter 4500km, den ene forreste kaliper bliver utæt igen indenfor garantiperioden, bremselyset bare kategorisk ikke virker når MC'en bevæger sig, diverse klips skvatter af, gearkassen går stramt igen - eller man skærer sig til blods på en af de utallige skarpe kanter som er efterladt forskellige steder på cyklen.
Toppen af kransekagen nås dog når motoren pludselig begynder at trække dårligt, efterfulgt af en dybtfølt dødsrallen fra en udstødningsventil der gennemborer et stempel gentagne gange, fordi toppen er knækket af den.
Bare stop jer selv - det er set på både dem der "havde fejlen" og flere af de nyere, som "ikke skulle have den fejl".
Jeg kender den cykel ud og ind - desværre - så derfor siger jeg som jeg gør.
Jeg har heller ikke noget problem med at folk ikke er enige med mig, men det betyder ikke at jeg nogensinde vil anbefale den her sure citron, som en Hyosung er indenfor MC verdenen.
Et godt råd til Bo S: Vend rundt på hælen, sæt i løb og se dig aldrig tilbage....
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.168
Startkabler på og så køre svinet. V2 kræver god startstrøm og desværre bruger instrumentet lidt strøm ved stilstand
Har ejet en Hyo og var glad for den. Solgte kun fordi jeg fik et tilbud på en TL1000 jeg ikke kunne afslå
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.683
det er en bitch...
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 22
jan 2009
jan 2009
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 16
09 model. På plader i 11. Kørt 61.500 km. Kan ikke lige genkende min maskine i de opkast der er lagt på denne side. Har kørt mange ture med "ligesindede" på ANDRE (accepterede) modeller. Det var ikke min der skulle skrues på undervejs...
Hjullejer er skiftet....Blev de også på den Honda jeg havde tidligere.......
Mine erfaringer er beskrevet højere oppe, og så er der ikke rigtigt mere at sige til det.
Hyosung startproblem!!!!