{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.670 visninger | Oprettet:

Hyosung startproblem!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har kigget lidt på en 650 hyosung naked bike som er billigt til salg men sælger han ikke starte den. Han kørte på den sidst i september hvor den kørte fint og ca 2 mdr efter ville den ikke starte. Den reagerer simpelthen ikke når man aktiverer start knappen hverken på starter el noget andet. Hvad tror i problemet kan skyldes???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung startproblem!!!!
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   18. jan 2016 Det kan skyldes mange ting, men start med det indlysende som f.eks dødemandsknap der skal motioneres lidt, støtteben der er nede mens den står i gear, koblingskontakt der skal motioneres eller at der ikke er strøm nok på batteriet.

    Jeg virker helt sikkert som et dumt svin når jeg skriver det, men forvent ikke mange problemfri kilometer i sådan en. Der er en grund til den er væsentligt billigere end tilsvarende MC'er.


  • #3   18. jan 2016 Der er jo nok en årsag til den er billig....9 smiley

  • #4   18. jan 2016 Det er jo en hyosung, den skal jo ikke starte hver gang.

    Spøg til side så er der en forhandler Buchberg, prøv at snak med ham, han kender dem rigtig godt


  • #5   18. jan 2016 Tænker dødemandsknap, støttebenkontakt og batteri som det første.

  • #6   18. jan 2016 Køb i stedet noget pålideligt som du kan blive glad for....

  • #8   18. jan 2016 Hyosung har lært at bygge motorcykler af Suzuki, så hav ikke for store forventninger smiley

  • #9   18. jan 2016 Prøv lige at bed sælger om at smide et par start kabler på den og forsøge at starte den. Hvis den ikke vil det, ja så er der nok nogle af de problemer som de andre nævner.

    Ligefrem at kalde den et problem barn pga et dårligt batteri er vidst lige groft nok, men der er jo også folk som "kun" køber nyt.


  • #10   18. jan 2016 husk nu hvis sælger får den startet stiger prisen sikkert smiley

  • #11   19. jan 2016 Det lyder som om det kan være nogen forskellige småting, kan jeg udelukke at det kunne være motoren den er gal med?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #12   19. jan 2016 Du kan ikke udelukke noget som helst før fejlen er fundet.

  • #14   19. jan 2016 Den gamle model er også kendt for at topstykket går.. Sådan kan vi blive ved smiley Der er jo nok en grund til den nettop bliver solgt til den pris...

  • #15   19. jan 2016 Prøv i første omgang at kikke på batteriet og dødemandsknap. Det er to nemme ting, som nemt kan give fejl ved start.

    Lad batteriet HELT op med en impulslader, og mål evt spændingen overbatteriet.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   19. jan 2016 Synes det er imponerende, at et simpelt spørgsmål kan udvikle sig til en sviner af Hyosung. Jeg ejer selv en, og jeg er rigtig glad for den.

    Har nogle af jer "til svinere" ejet en? Jeg sviner heller ikke Honda til, hvis jeg ikke kan lide dem. Sørgeligt at en "Hjælpe Admin" deltager i et sådan.

    Til trådstarter: Batteri, starter, dødmandsknap, tjek de simple ting, evt. sammen med sælger. Desto flere ting der tjekkes, desto flere ting kan udelukkes, og desto færre muligheder er der tilbage smiley


  • #17   19. jan 2016 @Morten.

    Det er dejligt at du er glad for din mc, Rigtig dejligt enda smiley

    Det kan også være du ejer en peugeot 605 3.0 v6 24v som du er rigtig glad for. Og måske også en Hihyæoizuix 110cc pitbike du elsker over alt på jorden. Og det er alt sammen fint...

    Men fakta er at det alt sammen er noget kvalitetsmæssigt skrammel. og det er HELT ok at fortælle uvidende måske nye ejerer om dette..

    Vi bruger ikke den model der hedder " gør ikke nogle kede af det" da det vil betyde at vi er nød til at tie om fejl eller lyve ..

    Du skal bare springe over disse tråde og fortsætte med din ubetingede kærlighed til din Hyo smiley

    Mvh Brian


  • #18   19. jan 2016 Man kan også godt have en holdning til at være sammen med en anden mand uden nødvendigvis at have prøvet det.

  • #19   19. jan 2016 Nej Søren det kan man ikke........ Hvad skal du på lørdag ?? smiley smiley smiley

  • #20   19. jan 2016 Temmelig sikkert ikke noget - endnu! smiley

  • #21   19. jan 2016 det er rigtigt søren b,hellere en ren røv end en sur kusse,for at blive i tråden. smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #22   19. jan 2016 #16 - Jeg synes alsidigheden indenfor motorcykler, er en af de fedeste ting i verden. Jeg imponeres til stadighed over hvad de forskellige producenter gør, for at tiltrække sig kunder og distancere sig fra hinanden.
    I nyere tid har vi "almindelige mennesker" fået adgang til ABS, DLC, quickshift, LED forlygter, justerbar kronrørsvinkel, bedre dæk osv osv osv osv på vores MC'er, som visse mener er et skridt i den rigtige retning - men en af de vigtigste ting som jeg personligt har lagt mærke til, er at MC'er i dag meget sjældent fejler noget særligt vigtigt...
    Faktisk har det været sådan i en del år, men som med så mange andre ting, er det jo undtagelsen der bekræfter reglen - og sådan er det altså også i dette tilfælde.

    Jeg har intet problem med at du er glad for din MC - faktisk er jeg super glad på dine vegne, for som jeg altid siger, handler det ikke om hvad man kører, men hvordan... smiley

    Men jeg har det lidt stramt med folk der hårdnakket påstår at man SKAL eje en MC, før man kan udtale sig om hvorvidt den dur eller ej.
    Jeg har haft mit eget værksted siden 1999, hvor jeg første gang kastede mig seriøst ud i at køre gade MC. Det har aldrig været, og er til stadighed ikke noget autoriseret værksted, men mere et sted hvor jeg kan fokusere på en specifik opgave, kun akkompagneret af radioen og vinden der suser igennem alle de revner og sprækker som en gammel staldbygning har.
    En af de ting jeg laver på det værksted, er at skrue på MC'er. Jeg skifter rigtigt mange dæk i løbet af en sæson, og laver almindeligt service + lidt mere - primært for mig selv og min nærmeste vennekreds.
    Indenfor de sidste 10 år, har jeg dog, grundet at jeg er dårlig til at sige nej til folk, også skruet på venners venners MC'er - og deres venners MC'er, da mund-til-øre metoden nemt kan bringe et (for det meste) godt rygte videre.
    I min tid som selvlært mekaniker (ja det er jeg altså), har jeg skruet en del på bl.a Hyosung - og det er på netop 650GT både med og uden kåbe, som tråden her handler om. Den deler motor med GV650 Agila, som er sådan en chopper lignende tingest, men den har jeg dog heldigvis været forskånet for at skulle rode med.

    Når jeg udtaler mig som jeg gør i #2, så er det altså ikke fordi jeg er "hater" på et specifikt MC mærke (for at tale moderne hipster sprog) - så er det fordi at Hyosung, med den model, har skabt et køretøj som er toppen af poppen indenfor elendige tekniske løsninger, og dårlig samlekvalitet / generel kvalitet indenfor materialevalg og bearbejdning af ditto.

    Vorherre på lokum, noget L_O_R_T at sende på markedet - og så koster den endda penge at købe!!??

    De fleste producenter har en eller anden form for målsætning med at bygge en MC model, som f.eks er at ramme et specifikt segment, eller udkonkurrere et andet mærke som har ramt segmentet før dem.

    Med Hyosung, lader det til at de har skudt lidt bredere, og gået efter "så billig som mulig MC" segmentet, uden hensyntagen til at kunderne rent faktisk bruger deres surt sammensparede skillinger på at købe det her lort, med en eller anden forventning om tilfredsstillelse af et behov for at få vinden i ansigtet, lugte blomsterne og bare fræse kilometer efter kilometer derudaf, med følelsen af frihed i maven, og smagen af pøsler og is i mundvigen.

    Illusionen brister dog hurtigt, eller bliver i hvert fald sløret lidt, når forlygtepæren går for 11'te gang, speedometeret stopper med at virke, omdrejningstælleren begynder at flagre rundt igen, cyklen wobbler ved 80km/t på grund af opslidte hjullejer / kronrørslejer, bremserne begynder at ryste endnu en gang, malingen skaller af diverse beslag, kædekittet giver op efter 4500km, den ene forreste kaliper bliver utæt igen indenfor garantiperioden, bremselyset bare kategorisk ikke virker når MC'en bevæger sig, diverse klips skvatter af, gearkassen går stramt igen - eller man skærer sig til blods på en af de utallige skarpe kanter som er efterladt forskellige steder på cyklen.
    Toppen af kransekagen nås dog når motoren pludselig begynder at trække dårligt, efterfulgt af en dybtfølt dødsrallen fra en udstødningsventil der gennemborer et stempel gentagne gange, fordi toppen er knækket af den.
    Bare stop jer selv - det er set på både dem der "havde fejlen" og flere af de nyere, som "ikke skulle have den fejl".

    Jeg kender den cykel ud og ind - desværre - så derfor siger jeg som jeg gør.

    Jeg har heller ikke noget problem med at folk ikke er enige med mig, men det betyder ikke at jeg nogensinde vil anbefale den her sure citron, som en Hyosung er indenfor MC verdenen.

    Et godt råd til Bo S: Vend rundt på hælen, sæt i løb og se dig aldrig tilbage.... smiley


  • #23   19. jan 2016 Så kommer alle fordommene frem igen smiley
    Startkabler på og så køre svinet. V2 kræver god startstrøm og desværre bruger instrumentet lidt strøm ved stilstand
    Har ejet en Hyo og var glad for den. Solgte kun fordi jeg fik et tilbud på en TL1000 jeg ikke kunne afslå


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #24   19. jan 2016 Ikke fordomme - erfaringer...

  • #25   20. jan 2016 Min kæreste har eget en hyo... også GT'eren, værste omgang lort nogen sinde... pumpen til bagbremsen gik.... skærmen / speedometeret som sajmon så rigtigt skriver gik i ny og næ / motorcyklen føltes meget billig ifht konkurrenterne. / bremselyset virkede ikke i visse omdrejninger heller ikke efter gentagende indstillinger og hårdt spændt låsemøtrik.
    det er en bitch... smiley


  • #26   20. jan 2016 Må jeg spørge hvad du giver for den? Overvejer nemlig at sælge min egen GT650 naked med 23.000 på klokken fra 2010 og med elektronikken opgraderet til andre komponenter netop for at undgå de elektronikproblemer der nogengange er på hyosungerne (som udover elektronokken faktisk er ganske udemærkede. Jeg er sikker på du nok skal blive glad for den når fejlen er fundet). Min overvejer jeg at sælge fordi jeg har købt en mazda mx5 i stedet. Hvad kunne du være interesseret i at give? Jeg garanterer at min godt kan starte. Også nu selvom den ikke har kørt i et par måneder.

  • #27   20. jan 2016 ps. De kan kun starte hvis støttebenet er oppe og køblingen også holdes inde. Så tjek støttebenskontakten og koblingskontakten. Mvh søren

  • #28   20. jan 2016 Sikke en modvind Hyosung har her på mcgalleri smiley . Husker kritikerne at se bort fra de tidlige modeller som var meget fejlfyldte? I de fleste andre forums er folk ganske glade for deres 2010+ modeller. Jeg har også været rigtig glad for min og har ikke haft nogen rigtige problemer med den endnu efter 23.000km - Det eneste er at jeg havde problemer med elektronikken i starten som jeg så skiftede ud.

    profilbillede
  • #29   20. jan 2016 Elias G: Var det ikke den luftkølet 250'er hun havde?

  • #30   25. jan 2016 GT650R
    09 model. På plader i 11. Kørt 61.500 km. Kan ikke lige genkende min maskine i de opkast der er lagt på denne side. Har kørt mange ture med "ligesindede" på ANDRE (accepterede) modeller. Det var ikke min der skulle skrues på undervejs...

    Hjullejer er skiftet....Blev de også på den Honda jeg havde tidligere.......


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #31   25. jan 2016 #30 - Og så skal du da bare beholde den hvis du er glad for den, men det er altså IKKE din der er tale om her i tråden, eller for den sags skyld en "nyere".
    Mine erfaringer er beskrevet højere oppe, og så er der ikke rigtigt mere at sige til det.


Kommentér på:
Hyosung startproblem!!!!

Annonce