{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.120 visninger | Oprettet:

Eftermonteret benzinmåler "Fuel Pressure Gauge" {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Min mc er ikke udstyret med benzinmåler som standard, men synes at det er meget upraktisk ikke at kunne se hvor meget benzin der er i tanken. (Har tidligere instillet triptæller, og ved at tanken holder ca. X antal kilometer men vil gerne have en mere præcis ide om hvor meget benzin der er i tanken).

Jeg har læst om at man kan eftermontere en "Fuel Pressure Gauge" og måle trykket i tanken (jo mere benzin jo mere tryk) og på den måde få en præcis måling. har kigget på sådan en fætter: http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/gauges-auxiliary/stack-professional-fuel-pressure-gauge

og bl.a. set denne video: https://www.youtube.com/watch?v=AwRaa-37UP4

Er der nogen af jer som har prøvet at eftermontere en benzintryk måler og bruge den som benzinmåler, som ved om det virker i praksis eller om det er noget knald? og evt. har et link til et system som i ved virker godt på en motorcykel.

På forhånd tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermonteret benzinmåler "Fuel Pressure Gauge"
  • #1   24. jan 2016 ...lytter lige med.

  • #2   24. jan 2016 Hvilken MC er der tale om ?
    Lytter også lige med...


  • #3   24. jan 2016 Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål, men hvorfor skulle der være mere eller mindre tryk i tanken afhængigt af mængden af benzin?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   24. jan 2016 Jeg kan ikke huske vægtfylden for benzin, men den er en smule mindre end for vand - og vand har 1.

    Højden af din tank bestemmer hvor din skala starter og hvor den slutter. 10 meter vandsøjle er 1,0 bar, så hvis din tank er 25cm fra højeste til laveste punkt, vil din aflæsning af måleren være 0,025 når den er fuld, og 0 når den er tom - og det er forudsat at dit manometer er fysisk placeret præcist på det laveste punkt på tanken.

    Det fortæller lidt om hvor præcis din trykføler skal være. Så et manometer som det på dit billede dur altså ikke - det skal være en trykføler som han bruger i det der kit på videoen, og så skal det kalibreres eller placeres 100% korrekt for at din udlæsning giver mening.

    Og så skal vi lige huske på at tømning af en tank ikke er lineær, som føleren er... Hvis den skulle være det, var tanken nødt til at være et lodret rør med samme diameter hele vejen op.

    Og så siger han nogle ting som er noget værre vrøvl, som f.eks at der ikke må være luft i slangen til føleren. Det er totalt ligegyldigt når trykket er så lavt. smiley
    Der er dog lidt snak omkring kalibrering sidst i videoen...

    Jeg ville hellere satse på min triptæller, end den der... smiley
    Man kører altid det samme plus/minus 20-30 kilometer, på en tankfuld benzin. Mere præcist bliver det ikke.


  • #5   24. jan 2016 Jeg bruger også min trip tæller. Den er temmelig præcis. Når jeg har kørt 100 km, så er det tid til tankning (original sportstertank m. 10 L). Når bare man ved det, så holder man øje. Ellers er der 3 liter i reserven, og en halv liter i sidetasken smiley

  • #6   24. jan 2016 Tak for jeres indlæg indtil videre!

    #2: Der er tale om en KAWASAKI ZXR 750 L 1993' (se galleri).

    #4: Mange tak for dit meget præcise indlæg. Kan godt se at det slet ikke ville give mening med den jeg har linket til når den skal være meget mere fintfølende..

    Kan sagtens være at jeg ender med at satse på triptælleren.. Men vil give det et forsøg, og er spændt på at se om det overhovedet kan lade sig gøre. smiley

    - Er der nogen der ved hvor man kan få en trykføler som er SÅ præcis at den kan måle op til 0,025 bar - ligesom den han har i videoen?


  • #7   24. jan 2016 Bare montér en udvendig klar slange, så er du aldrig i tvivl smiley



    profilbillede
  • #8   24. jan 2016 Genialt Simon! smiley

  • #9   24. jan 2016 Det var præcis den ide jeg var ude efter Simon. Men det passer bare ikke rigtig på min maskine. Måske på en ratbike, scrambler el.

  • #10   24. jan 2016 Passer desværre heller ikke på min kawa.. Jeg søger stadig en benzinmåler som kan sidde med de andre instumenter smiley

  • #11   24. jan 2016 Er benzinmålere generelt ikke ret upræcise. Jeg vil mene at den mest præcise måling får du med din trip tæller.
    Jeg har måler på, men bruger den faktisk ikke. Når min trip vist 220-230 km, begynder den oftest at hakke, så er det tid til reserven. Det slår nærmest aldrig fejl.


  • #12   24. jan 2016 det bedste(/nemmeste) du kan gøre er nok at om du ikke kan en nyere mc med ca samme str/højde tank og så tage det der fra

  • #13   24. jan 2016 Vægtfylden på bz er 0,72

  • #14   24. jan 2016 Det er desværre kun simon's model der er billig og pålidelig..

    Eneste brugbare alternativ er at monterer en rigtig tankmåler. Med det plade,svejse,el og maler arbejde dette indebærer...

    Jeg ville gemme pengene til næste MC ( som er født med tankmåler) og vende mig til triptælleren i mellemtiden smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #15   25. jan 2016 Jeg vil slet ikke have en MC med tankmåler - de er upålidelige.



Kommentér på:
Eftermonteret benzinmåler "Fuel Pressure Gauge"

Annonce