{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

En som kan fikse den ??? {{forumTopicSubject}}


Hej Derude.

Har haft en til at gå min 400Four igennem for at gøre den klar til syn, men havde åbenbart valgt den forkerte til det, og da jeg ikke selv har det store forstand på det, vil jeg da lige høre herinde om der er en som kunne tænke sig at gå den igennem, så jeg kan få den synet og ud på vejen.

Ved at der er noget bremsecaliber som skal skiftes, og sikkert en del andet.

Efter jeg fik den hjem igen, kunne den ikke starte og tanken samt kaburator sidder løs ;-(

Personen vil selvfølgelig få en skilling for det, men ikke det vilde da jeg jo som sagt allerede har været så dum at betale en anden for det, men uden det store held...

Prisen kan selvfølgelig aftales inden påbegyndelse - og det er ikke noget som skal hastes igennem, så personen får den tid han skal have til det.

Cyklen står i 6500 Vojens men kan naturligvis fragtes til den som kan lave den.
Billeder kan sendes ved interesse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En som kan fikse den ???
  • #1   26. jan 2016 Har du selv noget værksted ?

  • #2   26. jan 2016 Hvad er det fjolset ikke har kunnet lave, eller ordnede han nogen af de ting i aftalte?

  • #3   26. jan 2016 hvis det er over 1.5 år siden han ordnede den til syn , kan man vel ikke rigtig skyde på ham mere ? http://www.motorcykelgalleri.dk/grupper/toeffedyrene/211342-en_som_vil_tjene_en_skilling_paa_rep__

  • #4   26. jan 2016 Så hvis du køber en liter sur mælk i Netto, så forventer du ogå at få en liter frisk mælk, billigere i Fakta, da du jo allerede HAR betalt for en liter mælk!?!?

    Det er nok bare mig, men jeg fatter ikke heeelt den tankegang!?!? smiley


  • #5   26. jan 2016 Thomas : nej har ikke selv noget værksted

  • #6   26. jan 2016 Allan : han lovede at den ville være klar til syn når nej fik den igen, men er næsten i være stand nu end da han fik den, bortset fra at jeg kan se at der er skiftet et par kabler.

  • #7   26. jan 2016 Michael b : jamen problemet var jo at den ikke var klar til syn som lovet, så nu har den bare stået siden. Skyder ikke på nogen da jeg jo ikke nævner ham med navn.
    I den tråd jeg oprettede for halvandet år siden var der 2 venlige sjæle som tilbød at hjælpe, men så fik vi oversvømmet vores kælder og der skete alt muligt andet lort som gjorde at jeg ikke havde tid eller overskud til at få den fragtet hen til en af dem.


  • #8   26. jan 2016 Simon H ; der findes jo stadigvæk nogen som kan finde glæde i at gå og rode med en gammel cykel.
    Jeg skriver jo også at vedkommende nok skal få noget for det, så kan man jo komme med en Pris, men man skal ikke regne med at blive rig på det for så kan man lige så godt lade være med at skrive.


  • #10   26. jan 2016 hvad er der galt med mc en ? kan den køre ?


  • #11   26. jan 2016 Jeg kan sku da godt følge ham i der en fandens forskel, på om det er en der skriver han vil ha en time pris på 250 sort i timen. eller en pensionist der render og hygger sig, med den , og den måske er færdig efter en god måneds tid.. Jeg kan da godt følge ideen i at hvis ens bil f.eks skal kastes igennem syn en sidste gang.. og man har gidet 6000 for en der har rent og nosset i det , gider man ikke gi 8000 mere for at få den gennem syn .. tråden er nok ikke tilegnet til folk der har en cykel til 150kg

  • #12   26. jan 2016 Hans Henrik ; hvis du ikke er intra i at hjælpe kan du så ikke bare lade tråden være og gå videre til den næste.

  • #13   26. jan 2016 Michael b. Nej ikke lige pt. Kaburator skal monteres samt tanken og så skal der monteres bremsekaliber foran.
    Også tror jeg faktisk at det er det, men der kommer vel næsten altid et eller andet når man roder med det.


  • #14   26. jan 2016 Dean. Lige præcis og om der så går 3 måneder med det er det ikke noget problem smiley

  • #15   26. jan 2016 Selvfølgelig er det ærgerligt at have tabt nogle gryn - og det har ikke noget med beløbet at gøre..

    Men at bede en lallende amatør om at klargøre sin ged, fordi man selv er totalt blank ER som at købe en lodseddel - det KAN være at man vinder, og geden står som et suttet bolche - men det KAN altså også være en nitte, som det så var i dette tilfælde..
    Men henne i kiosken kan man jo heller ikke få næste skrabelod til halv pris, bare fordi der ikke var gevinst på det første..
    Så det er tankegangen, der pisser MIG af..
    Jeg er sikker på, at hvis TS bare havde spurgt om der var en venlig sjæl, der, for et symbolsk beløb eller en kasse blå Thor, kunne hjælpe med at få synet et øg (og IKKE begynde at forklare at han allerede havde givet de fleste af de penge, som du skulle have haft for besværet, til en anden) at han ville have fået en HELT anden respons.. smiley


  • #16   26. jan 2016 Simon ja kan godt følge dig lidt hen af vejen, men vælger jo bare at sige det som det er. Og giver også gerne både et lille beløb og et par kasser Sloth smiley
    ham som skulle have lavet den påstod at han havde forstand på det og ja så tog jeg chancen.
    Kan godt være at jeg har formuleret mig forkert og skulle ha undladt at fortælle sandheden, men nu er tråden startet op også må jeg se hvad det bringer.


  • #17   26. jan 2016 Hvis det kun er de tre ting der skal monteres kan du vel stå på fortorvet og monter det også kan du juster karburatoren ind så nogenlunde også alt få en til at juster det sidste. Du må gerne låne et top nøgle sæt af mig til det.

  • #18   27. jan 2016 Man får hvad man betaler for smiley

    Der er langt mellem folk der finder glæde i at skrue i fremmede menneskers gamle skrammel for en slik.... De fleste der melder sig er nogle klamphuggere, svindlere eller folk uden tilstrækkeligt teknisk viden......

    Find de penge der skal til at få det fikset ordentlig. Og deltag selv aktivt i reparationerne. Det bliver du glad for på sigt.

    Mvh Brian


  • #19   27. jan 2016 Kim: Har forsøgt en lille smule men kan ikke få de plastikrør ind over så tænker at det er bedre at få en til det, som har mere forstand på det end jeg har.

  • #20   27. jan 2016 Brian: Ja men vil jo gerne vide hvor meget man ca skal regne med, og om det kan svare sig, nu er det jo ikke den dyreste maskine.
    Men ja vil da gerne deltage selv, men hvis det nu er en person som gerne vil gøre det lige når han har tid kan det jo være svært.


  • #21   27. jan 2016 En anden person har rodet med den og nu kan den ikke starte... Det er helt umuligt at gætte på hvor langtid det tager at få den klar.
    Alt el kan jo teoretisk være ødelagt/brændt af af tidligere "perlegrusmekanikker" men det kan også være at der bare skal samles 2 ledninger og spændes 4 skruer.

    Om det kan svare sig økonomisk ved man jo først et stykke henne i processen. Men som udgangspunkt kan det økonomisk aldrig gå at købe sådan noget gammelt "lort" smiley Hvis man ikke selv både kan og har mulighed for at skrue.
    Det gør man fordi man elsker præcis den model. og er ligeglad med at den har kostet så meget at man kunne have købt en langt nyere cykel for de samme penge..


  • #22   27. jan 2016 Ja men den kunne jo fint køre da jeg fik den, men efter et kort stykke tid kunne den ikke starte, og fik så perlegrusmekanikkeren smiley til at skulle fikse den, og så fik jeg den næsten hjem i værre stand, så nu er jeg på røven smiley

  • #23   27. jan 2016 Hvis det bare handler om at montere en bremsekaliber, udlufte bremsesystemet, montere en karburator og en tank, så er det da et rimelig overskueligt job, selv for en perlegrusmekaniker..

    Jeg bor i Hobro, så det er nok lidt for langt væk, ville ellers gerne have hjulpet med det smiley


  • #24   27. jan 2016 Jeg foreslår dog at du hører en mekaniker om han vil ordne de ting du nævner der, det burde ikke koste alverden, og så er du sikker på at det er lavet ordentligt.
    Mon ikke den starter igen når karburatoren er spændt fast?


  • #25   27. jan 2016 Bjarke: Tak for det, vil dog gerne se om der ikke skulle komme en lidt tættere på en af de nærmeste dage smiley men ellers er der da kun et par timers kørsel..

    Men ja kan da godt være at man bare skal smide den til en rigtig mekker, tager ham vel egenligt ikke mere end et par timer, hvis den selvfølgelig ikke fejler alt muligt andet. men ja vil tro at den starter når den får det monteret.


  • #26   27. jan 2016 Jeg tror en tur forbi mekanikeren vil være godt givet ud.

    Det er ret begrænset hvor mange ting de tjekker når de syner en mc, så hvis der ikke er meget rust i i bærende dele, den bremser fint og lyset virker, så skulle der ikke være mere i vejen med den, end de ting du selv har konstateret.

    Har du en ny bremsekaliber liggende?


  • #27   27. jan 2016 Du bør snart overveje hvornår det er tid at trække stikket og tage det allerede brugte som lærepenge.

    Som andre siger: Hvis ikke du selv er i stand til at arbejde på det, så kan det blive rigtigt dyrt at få en gammel MC op og kører og for den sags skyld holde den kørende.

    Du skal beholde den hvis det er en drøm at køre på netop den cykel, men hvis du har købt den for at få en billig mulighed for MC, så skynd dig at sælg den videre og find noget nyere inden du smider flere penge after den.


  • #28   27. jan 2016 Bjarke Har købt en brugt kaliber som jeg har liggende til den.

  • #29   27. jan 2016 Jacob - Næhh det er nu ikke en drøm at det skal være den cykel, blot en drøm at komme ud at køre MC smiley
    Tja kan godt være du har ret, men tror ikke selv at der mangler ret meget at blive lavet, også er det jo næsten ærgeligt at gå af med den.


  • #30   27. jan 2016 Nogen som kan anbefale en Mekker i sønderjylland ?

  • #32   27. jan 2016 Henrik : min anbefaling er enten 1 : skriv efter en haynes bog ,ved birges billigbøger , tag et par foto , og opret en tråd , rigtig mange vil gerne give råd ,og det er ikke raketvidenskab , og glæden er fantastisk når man kører på den smiley
    2 : sælg den , og køb en billig gs 500 eller lignende som er iorden .
    Edit :3 hvis Hans Henrik ,vil hjælpe , så smid den på traileren , og kør derop , men det bliver nok ikke sidste gang der kommer problemer,


  • #33   27. jan 2016 Ja, med mod på det og en Haynes kommer man langt og lærer meget. Som Michael skriver er der rigtigt mange der vil hjælpe med råd undervejs - det kræver dog at du har hænderne nogenlunde ordentligt skruet på og en basis forståelse for hvordan tingene virker.

    Det kræver også at man opnår en glæde ved det - ellers bliver de sgu for surt. Har man den glæde er sådan en 70er cykel ret fed, hvis ikke bliver det et surt bekendskab (eller det risikerer det hurtigt at blive).


  • #34   27. jan 2016 Hmm ja det gir da en lidt ovevejelser, men tror ikke rigtig at jeg kommer langt med en manual og et topnøglesæt.

    Er nok nødt til at ha en underviser på smiley Men kan godt se at det jo nok vil være det bedste i længden, og det får man jo nok som i skriver langt den største glæde af...


  • #35   27. jan 2016 nu er en af de mest bøvlede ting ,påden hvis den er 4 cylindret faktisk at skubbe karburatorer på gummimuffer og derefter få luftfilteret på , der er ikke meget plads .

  • #36   27. jan 2016 Er det ikke bare at varme dem lidt op, og smøre det?

  • #37   27. jan 2016 Jeg har laver RIGTIG mange gamle cykler .. I 99% af tilfældene er er ALDRIG bare lige. F.eks. Du siger du selv har købt en brugt kaliber .. jov, og når man som mekker så skal montere, viser det sig at den skal ha rep-kit, et nyt stempel, og udluftningsgevindet er tvivlsomt osv. osv.

    Dvs. at så ringer man til dig og siger at nu skal der flere dele til ( penge ), hvis det er noget man skal lægge navn til som mekanikker . Du beslutter så, at nu er vi jo gået i gang, og køber flere dele .. MEN, da din ( ellers venlige hensigt ) var at få lavet din cykel for en "kasse øl og en madpakke", får mekanikkeren et trist sind, da han nu efterhånden har brugt 28 timer på din cykel ..osv osv.

    Vi kan let hakke på mekkeren, men kik også på de vilkår du tilbyder ! .

    Hvis man køber en old gammel cykel er der et par ting:

    1. NEJ, det er ikke bare lige, og hvis den skal virke ordenligt er det ofte et større arbejde.
    2. enten skal man beslutte sig for at bruge den tid det tager på at SELV sætte dig ind i tingene, og få hjælp når man "kører fast" . Kik herinde, der er RIGTIG mange venlige sjæle som er mere end villige til at vejlede.

    3. Hvis man ikke vil købe værktøj eller bruge tid på at selv få sorte fingre, så må man enten A. Betale det det koster, eller B. Købe noget nyere !!

    Man kan ikke både blæse og ha´mel i munden ....

    4. Mht til din cykel : Det lyder ikke af meget, men jeg ville nok spøre på en anden måde til et værksted/mekker : Hvad skal du/I ha´for at gå min cykkel igennem og give et overslag på hvad det koster for at få min cykel på vejen ??



  • #38   27. jan 2016 hvis det drejer sig om at komme ud og køre ,og du kan få 4-6000 for din , så kan det nærmest ikke gå for dig ift sådan en her http://www.motorcykelgalleri.dk/suzuki-gs-500-e/id-189939

  • #39   27. jan 2016 Michael: ja jeg syntes heller ikke det er nemt smiley

  • #40   27. jan 2016 Bjarke ; ja nu spørger jeg jo så lige lidt dumt men hvordan varmer jeg dem op ?

  • #41   27. jan 2016 den anden kommer vel op på mindst 10k inden den er lavet og synet . (sammen med det den er værd) så skal du bare vælge hvad vil du helst køre på .

  • #42   27. jan 2016 de skal ikke varmes op , det der er svært ,er at få studserne til at ramme samtidigt uden nogle kanter støder på , det er bare at arbejde ,med det stille og roligt

  • #43   27. jan 2016 Morten : ja har forstået din og andres pointe og må jo nok bare prøve selv, og har da forsøgt lidt men da jeg så ingengang kunne montere kaburatoren på mufferne gav jeg hurtigt op, men ja må nok bare igang igen og som mange af jer skriver så bliver glæden jo større af det, og bliver jo nok ikke sidste gang at man selv skal skrue i den smiley

  • #44   27. jan 2016 Michael : men der er jo 4 på en række så får jeg først den ene på er jeg jo låst med at vride de andre 3 på

  • #45   27. jan 2016 lav en tråd : kald den nybegynder i mc reperationer , tag lidt foto af det du går igang med fx studs karburatorer først , der er mange der gerne vil give råd .

  • #46   27. jan 2016 "44" det er derfor det er svært smiley de skal på samtidig - men det er muligt ,

  • #47   27. jan 2016 Michael. Det lyder som en plan, men man kan da ikke indsætte foto i forum? Eller laver man så et fotoalbum at referere til ?

  • #48   27. jan 2016 Hmm samtidigt virker helt umuligt smiley men gir det et forsøg i weekenden.

  • #50   27. jan 2016 Det må jeg ha købt. Så kan det være at både Honda'en og Grethe bliver glad smiley

  • #51   28. jan 2016 Jeg ville helt klart overveje det råd #37 giver med at købe en mc der fungerer. Det bliver garanteret billigere, set over en periode, end den du har nu.

    Hvis du alligevel beslutter dig for at prøve, så plejer jeg at smøre studserne med universalfedt ( http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Fedt/Universalfedt-2000017190/) så de glider lidt nemmere, og så opvarme dem en smule med en varmepistol/hårtørre, ikke særlig længe selvfølgelig, bare lige så de bliver lidt mere bløde. Sådan noget 30år gammelt gummi er ikke særlig smidig når det er koldt smiley

    Hvis du kan få den startet, så prøv at hør en mekaniker hvad han skal have for at gøre den færdig.


  • #52   28. jan 2016 Tak Bjarke. Arbejder næsten ved siden af en biltema så gir det da lige et forsøg

  • #53   28. jan 2016 Hvis jeg var i dine sko, ville jeg sælge den, være ærlig med det, og så fik du nok 5 måske 6000 hvis den ellers er i nogenlunde pæn stand. Den kunne jo nemt laves til "cafe-racer" og så koster den forunderligt nok mindst 25.000 smiley Og så sparer du de 4/5000 som du lynhurtigt kommer til at smide efter den for at få den til at køre og få plade på! Og så køber du f.eks den om #38 linker til, så har du en cykel du kan kører på, og det har faktisk ikke kostet dig noget smiley

  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #54   28. jan 2016 Jeg er intresseret i at købe så smid et billede ind.

  • #55   28. jan 2016 Jeg vil støtte de positive kommentarer og sige du skal forsøge dig med at lave den. Det går jo ikke mere galt end at det er nogle få håndører du skal diske op med til det forskellige, som eksempelvis fedt.
    Går det slet ikke med at komme videre så skal du være velkommen til at skrive enten her eller i PB gerne med billeder, har selv haft en CB400f, så har det rimelig friskt i erindringen smiley


  • #56   29. jan 2016 Hvis det er helt umuligt at få karburatorne på igen er det måske fordi gummiet trænger til at blive blødgjort..

  • #57   29. jan 2016 #54 er ikke sikker på om jeg vil sælge, men kan godt tage lidt billeder så kan du jo komme med dit bud, også kan vi tage den derfra.
    #55 det lyder godt Tak
    #56 ja de er total stive, så tænker om man kan smide det i noget varmt vand, men gir det lige et forsøg med lidt fedt.


  • #58   29. jan 2016 Der skal mere til end vand, med det er stadig nemt!

    http://v4musclebike.com/forums/showthread.php?t=13477


  • #59   29. jan 2016 #58 tak det er da en god guide, og alkohol er jo altid godt smiley

  • #60   15. apr 2016 Nå syntes lige at jeg skylder en Update, så tråden ikke ender med at blive lige så gammel som sidste gang.
    Forsøgte med noget fedt, og det hjalp sgu, i hvert fald i den ene side.
    Den side ind mod luftfilter var så noget lort, og forsøgte mig frem med noget varme, men det blev sgu ikke ret godt, må nok indse at der skal nye muffer til.
    Men gider ikke bøvle mere med den, så nu er den sat til salg. Det gode vejr er jo på vej så vil jo gerne ud og triller.
    Ved godt at det vare er den nemmeste løsning, men som nogen også har skrevet så er det jo ikke min drømmemaskine så hvorfor bøvle med den.
    Takker for alle råd og svar, gode og dårlige de har givet lidt stof til eftertanke.
    Og har ho nok lært at man ikke bare skal tage hvem som helst til at lave ens cykel.
    Gid weekend derude.


Kommentér på:
En som kan fikse den ???

Annonce