Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bridgestone BT 010
  • #1   7. feb 2005 Nu vi er ved emnet. Jeg har en gsx-r 250, som snart skal have skiftet bagdæk.

Jeg har kigget på www.reifenversand.com, uden held endnu. Jeg står på bar bund. Jeg har hørt godt om Michelin Pilot Power, men syntes ikke den er i min str.? (130/70-17) Kan kun finde et Macadam dæk!

Endvidere har jeg hørt godt om en Bridgestone dæk, som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på.

Nogen forslag til valg af dæk? Og anbefalinger? Og billige steder at handle...

På forhånd TAK!
    Thomas

• #2   7. feb 2005 Bjarke R:

Ja - lige præcis!
    Men der er jo en del der hedder det. Er det:

130/70-17 62 H tl BT45R
    130/70-17 (62H) BT45RG tl

Og står R'et for rear (bagdæk)? ...Og nu til endnu et dumt spørgsmål: er det et diagonal dæk jeg bruger?

• #3   7. feb 2005 For til € 83 er det væsentlig billigere end hos forhandler? Der skal jeg gerne over 1k for et Michelin dæk!

Henvender BT45 sig til race eller mest touring? Og man får ikke "for gamle" dæk ved reifenversand?

• #4   7. feb 2005 Jeg har læst din forrige post ang. Frankies Mc! Det var også billigt, så kan det ikke svarer sig.

Men egner det sig til race?

• #5   7. feb 2005 Okay...

Jeg fik aldrig kontaktet Frankies, da jeg blev lidt varm på et Pirelli dæk i samme prisklasse hos min lokale forhandler. Men vil dog helst have en Pilot Power dæk, men kan ikke finde den i Michelins brochure i 130/70-17!

Thomas

• #6   7. feb 2005 har kørt med Bt 010 på min gamle cbr600, - både sammen med et avon bagdæk og senere med et bt020 bagdæk. Jeg kan ikke klage over det til mit kørsel... Bt010 er jo noget blødere end den mere touring egnede bt020, - som holder helt vildt godt og er meget stabilt ved kørsel med passager og bag. Men vælg et ordentlig dæk... og så kør det forsigtigt til eller rasp det evt af.... med et stykke sandpapir inden kørsel...
    BT010 er efter min mening et ok dæk... men gør op med dig selv hvordan du kører mest, - så finder forhandleren nok et passende dæk der dækker dit behov.

Offslow

• #7   7. feb 2005 min cykel kom standard med BT020 og jeg har også kørt på pilot road... begge touring dæk.. og jeg kunne mildelst talt ikke lide dem. senest har jeg kørt på pilot power som er noget bedre... men jeg ville høre fordi jeg har fået et godt tilbud!!!

• #8   8. feb 2005 Thomas S: Michelin Pilot Power laves ikke i den størrelse. Du kan se en liste over størrelserne her: http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103725&codePage=2092004103725_07092004135921&lang=EN

Tror det dæk, som ligner Pilot Power mest er Pilot Sport: (link fjernet)

• #9   8. feb 2005 Nikolai T: Ok - tak for det. Forhandleren kunne hellere ikke helt ginde ud af om det fandtes. Så må jeg lige se på Sport'en! Power er en videreudvikling af Sport'en ik? Bliver Sport lige så hurtig varm?

• #10   8. feb 2005 Hvad med Michelin Pilot Activ - kan det anbefales?

• #11   8. feb 2005 Nikolai T: Pilot Sport er ikke i den rette størrelse på dit link! Min str. er 130/70-17

• #12   8. feb 2005 Hej Henrik!
    Er det for eller bag du skal bruge??

• #13   8. feb 2005 Hey Thomas S!

Det er sq'da rigtigt. Jeg var lige for hurtig der. Sorry...

For at gøre skaden god igen er her en liste over Michelin dæk i størrelsen 130/70-17 :
    Macadam 100X
    A39/M39
    Pilot Activ

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #14   8. feb 2005 For nu at vende tilbage til indlægets oprendelige emne ;-0
    er BT010 et rigtigt fedt dæk, med rigtig godt grib, hurtigt varmt, veldefineret skridgrænse, og god feedback. Og faktisk også ret mange km i det. Jeg har kørt 2 sæt BT010 ned.
    Derefter skiftede jeg til Pirelli Diablo Corsa - også et rigtigt godt dæk, men jeg kunne bedre lide 010 - kan ikke rigtig sætte fingeren på hvorfor.
    Så prøvede jeg BT014 - og det er sidste gang jeg sætter det på. Jeg kan ikke mærke forskel på 010 og 014 ud over at 014 bliver væsentligt hurtigere varmt. Tilgængæld kørte jeg 12kkm på et sæt 010 og 10kkm på 014. Hertil kommer at det var 12kkm på en momentstærk Fireblade, og 10kkm på en momentsvag R6'er.
    Men 014 er dog stadig et rigtigt godt dæk - jeg er bare en nærig-røv.
    Et lille tillæg: Jeg skifter aldrig mere dæk om vinteren. For det første syntes jeg at man går glip af fornæmelsen af at få nye dæk på - med hvad dertil følger af langt bedre styre-egenskaber - når sammenligningsgrundlaget ligger min. 3 mrd. tilbage. For det andet syntes jeg at det sværre at holde dækkene runde når man køre de første 2kkm som en morfar (ja - man nu lige skal ind i det igen).
    Det var bare mine 0,02$

CB

• #15   8. feb 2005 Tak Christian N... det var lige det svar jeg søgte...jeg er også enig med dig med ikke skifte dæk om vinteren. og jeg gider ikke køre 10000km på røvdyre skod dæk..igen!! for det er lidt svært at vudere et dæk man ikke har kørt på!

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #16   8. feb 2005 Jamen jeg er da glad for at du kunne bruge det. Jeg har en kami der også kørte Hornet på 010 dæk. Han var også meget begejstret. Han jordede iøvrigt en race R1 (rød klasse) på Knutstorp, på hans standard (bortset fra en Öhlins bagdæmper) Hornet. Behøver jeg at fortælle at han er en god pilot. Når vi køre søndags ture, og brokker os over at han køre fra os siger han bare: "Jamen det er ikke mig - cyklen gør det hele for mig". Helt sikkert en lækker cykel sådan en Hornet.
    CB

Kommentér på:
Bridgestone BT 010

Annonce