750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Dannie H
Dannie H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Dæk til alt slags vejr Dæk til alt slags vejr

Hej.
Jeg går forhåbenligt min første sæson på mc i møde. For dette er muligt får jeg kun lov til at køre, ingen bil ved siden af. (Kun over vinter)
Dvs jeg skal jo køre i en del regn hvis jeg kender den danske sommer rigtigt. Hvad dæk ville i anbefale? Har kigget lidt i forum men blev ikke vildt klog.

Jeg har efter lidt søgning på nettet fundet frem til Metzler M7 RR ville være et godt bud. Maskinen bliver en Yamaha R6.

Mvh Dannie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk til alt slags vejr
  • #1   1. feb 2016 Hej Dannie

På min R6 kørte jeg sidste sæson på et sæt Bridgestone T30, og var egentlig godt tilfreds, dog er de lige blevet skiftet ud med et par Michelin Pilot Power 3, men det kommer også an på dit kørselsmønster, motorvejspendling eller hårnålesving. smiley

• Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

#2   1. feb 2016 Jeg er på streng ordre fra de højere magter herhjemme, et uheld og kørekort samt mc bliver inddraget.
    Så det er jeg selvfølgelig ret interesseret i ikke sker, vil nok køre på den sikre side smiley
    Hvordan klare pilot power 3 sig i regn vejr?

• #3   1. feb 2016 Kan klart anbefale dig Pilot Road 4 i stedet for. Det er afløseren til 3'eren. De er lidt bedre i dårligt føre, hvilket er ganske imponerende når man har prøvet 3'eren, som bestemt ikke var et dårligt dæk. Den helt store fordel ved 4'eren er at det har en stivere karkasse, som giver en del mere kontrol når forhvilerene nærmer sig jorden. Jeg var ikke så meget for T30'eren, syntes det havde en tendets til at miste grippet meget pludseligt, og uden forvarsel, sammenlignet med andre dæk jeg har kørt på. Jeg har hørt om flere som har oplevet det samme. Der er dog kommet et T30evo, hvor de har kommet det problem til livs, men det har jeg ikke prøvet.
    Jeg har haft dem monteret på en CBR 600

• #4   1. feb 2016 Hvis du får inddraget både kørekort + mc ved et eventuelt uheld, ville jeg nok ikke gå efter en R6, der både indbyder til frisk kørsel, og glad for sving. smiley

Har ikke kørt i regn på mit Pilot Power endnu, da de blev monteret her i vinters.

• Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

#6   1. feb 2016 De ser også fornuftige ud Chris. Pilot Road 4 vil jeg lige snuppe med til overvejelse. De ser lidt mere regn venlige ud.

Mads
    Jamen jeg har kun valg mulighed R6 eller R1. Det er det eneste mc der lokker mig. smiley
    Men jeg har ikke vanvittigt travlt, skal gerne hjem i hel tilstand.

• #7   1. feb 2016 Jeg håber der er en klausul i den aftale, så uheldet skal være din skyld, ellers er det lige til at fremprovokere paranoia smiley
    M7rr er ikke et dårligt bud, så har du et godt tilbud på dem, så kan du roligt smide dem på. Road 4 er et nyere dæk og mere sigtet på landevejen end m7rr, så medmindre du gerne vil have den med på bane, så tror jeg også Road 4 er det jeg ville sigte efter.
    P.s. forskellen på hvor godt de forskellige står fast er i mine øjne minimal, specielt hvis man er ny på mc, så tror jeg næsten man kan gå ud fra at hvis man står af pga dækkene giver slip, så havde de gjort det uanset hvilket dæk man kører på.

• #8   1. feb 2016 jeg går ud fra du er over 18 ,så bestemmer du for fanden da selv om du vil kører på mc eller ej,
    smiley

• Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

#9   1. feb 2016 Niels det stod ikke til forhandling.
    Har ikke haft tænkt over at tage på bane, jeg er mest til at give gas og komme op på fart grænsen og så er det det. Så i mit tilfælde ville Road 4 være et bedre bud end M7RR?

Johnny det skulle man tro, men dette emne har fået bølgerne til at gå jævnt højt herhjemme.
    Så måtte jo indgå denne aftale eller nøjes med en seat mii.

• #10   1. feb 2016 ja man må gi lidt en gang imellem ,for husfreden.

• #11   1. feb 2016 BT023

• #13   2. feb 2016 hvis det var mig, ville jeg skilles..

• #14   2. feb 2016 Eller aflives...

• Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

#15   2. feb 2016 Morten hun kommer aldrig i nærheden af speedometeret smiley det er kun i form af styrt vi har et problem. Derfor jeg søger noget dæk der også står fast i regn / fugtig asfalt og ikke rene solskins dæk.

Fremragende ideer Søren og Stephanie. Men tror jeg prøver med god gummi først. Og slår dette fejl må jeg til forhandling igen og se om jeg undgår aflivning.

• #16   2. feb 2016 godt gummi sigre også i mod graviditet. smiley

Kommentér på:
Dæk til alt slags vejr

Annonce