Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  polycarbonat eller glasfiber?
  • #9   6. dec 2006 hmm...
    hvad siger i til den her??

(link fjernet)

en nitro n1200vx??

• #10   6. dec 2006 Til Mikkel H:
    Jeg har som ingeniørstuderende arbejdet en del med glasfiber, kulfiber osv... og det med det mister 80% af styrken på 5 år må være en joke! Det har intet med virkeligheden at gøre. F.eks. har jeg selv en glasfiberbåd som er 30 år gammel.... Måske mente bådebyggeren at glasfiber kan komme ned på 80 % af sin oprindelige styrke efter 5 år i vandet, hvilket passer meget godt. Det skal dog siges at det genvinder sin styrker når glasfiberen kommer op af vandet igen.
    (ps har selv en Nitro-hjelm, den er lækker)

• #11   6. dec 2006 Jeg har selv sådan en nitro hjelm. Og jeg er godt tilfreds...

• #12   6. dec 2006 For lige at undgå misforståelser.
    Polycarbonat er en plastype som primært anvendes til sprøjtestøbning af plastemner, og har intet at gøre med det matrix materiale man bruger til at binde fibermåtterne sammen med i fremstilling af fiberforstærkede hjelme.
    Som tidligere nævnt har polybarbonat den kedelige egenskab at det er et meget sprødt materiale, og derved har en tendens til at flække ved stød. Hvorimod en fiberhjelm vil have bedre stødabsorberende egenskaber da den kan tåle en højere deformeringsgrad uden at få blivende deformationer.

Kort sagt, jeg ville altid forestrække en fiberhjem fremfor en plastic.

I øvrigt, historien med at glasfiber mister sin styrke med tiden er god nok. Det har igen noget at gøre med det matrix materiale man bruger til at binde fibrene, det sker bare ikke så hurtigt som nævnt. Men det sker. Bare spørg vindmølleproducenternes udviklingsafdelinger smiley

• #14   6. dec 2006 min fiberhjelm (nitro) var på tilbud og jeg mener ikke den kostede mere end 800-1000, så de behøves at være meget dyerer end plastik hjelme.

• #15   6. dec 2006 I england må en hjælm ikke være over 3 år gammel. Hverkan af plastik eller glasfiber. I de fleste internationale race klasser er der ligeledes regler for hvor gammel en hjælm må være. Kan dog ikke husek grænserne.

Jeg vil til en hver tid også vælge en glasfiber hjælm. Jeg er altså blevet lært på diverse salgskurser i hjælme at en plastik hjælm bliver mere skrøbelig med tiden. De blødgørende materialer som findes i materialet nedbrydes simpelthen. Men det må Martin fra Nordsjælland sikkert vide en masse om.

Kører selv kun med Arai.

Kommentér på:
polycarbonat eller glasfiber?

Annonce