{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Hævet bagende!? {{forumTopicSubject}}

Hej der ude smiley

Jeg har bemærket at det er meget populært at hæve sin MC i bagenden(på racere), og jeg tænker så umiddelbart at det da må påvirke køreegenskaberne negativt!?

Er der nogen her <b>der har erfaringer</b> med at ha hævet bagenden, og som kan fortælle lidt om for og i mod?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævet bagende!?
  • #1   6. dec 2006 Er det for at få selve røvens afstand til hjulet længere? Dvs et kosmetisk spørgsmål? SÅ kan det gøre på 2 måder. Den ene er nye kødben, den anden er at hæve selve bagstellet.

Har du indstillet cyklen efter din vægt? (det giver som regel et par centimeter)

Hvis du hæver røven via bagsvinger (fx via kødben), så ændrer du kronrørsvinklen så den bliver stejlere. Derved får du en mere aggresiv styring der er velegnet til hurtigt styring. Til gengæld bliverden mere ustabil ved høj fart.
    De fleste cykler kan godt holde til at blive sænket fortil eller hævet bagtil (begge give stejlere kronrørsvinkel) Sålænge man bare ikke overdriver.
    Jeg har selv sænklet min TL med 1½cm foran. Det kunne mærkes tydeligt på styringen. SAmme med min mille

• #2   6. dec 2006 men ret relevant at vide om det er kosmetisk, dvs fordi du synes det ser fedt ud med en høj røv eller hvorfor?

Du kan se en guide til affjedring indstilling her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10226

• #3   6. dec 2006 Tak for jeres svar.

Egentlig er jeg umiddelbart slet ikke interesseret i at hæve min bagende, eller sænke min front, jeg noterede mig bare at mange gjorde det, så jeg tænkte at der måske var en mere indlysende årsag end blot det optiske, og som jeg bare ikke kunne få øje på. smiley

Men når det er sagt, så ser det da meget cool ud, at den står lidt mere stejlt, og jeg er helt bekendt med kronrørsvinkler, fremløb/efterløb osv. af samme grund mente jeg også at det måtte påvirke egenskaberne. Måske der bare var en hellig gral, jeg ikke kendte, og man kunne forbedre sin handling markant eller noget smiley

• #4   6. dec 2006 Rigtig fin guide du har lavet i øvrigt, Sebastian *Thumbs up* smiley

• #5   6. dec 2006 Jeg er ihvertfald glad for at have sænket min TL´er, da jeg kun bruger den i byen stort set. Selvom jeg tager den på motorvej synes jeg ikke der er sket den store forandring der. Men styrevilligheden fik et pift opad efter jeg sank den fortil smiley

• #6   7. dec 2006 Som regel er det en fordel at hæve røven frem for at sænke forenden, da det ellers kan give frihøjde problemer.

Mvh. Rune

• #7   7. dec 2006 Jeg har hævet bagenden 35mm på min Z750... først og fremmest fordi jeg synes det ser fedt ud (og så fordi mine oplagte udstødninger kunne støde på huggeren under kørsel med passager) - det blev gjort med et jack up kit (kødben).

Første gang jeg var ude at køre var jeg STOKED over hvor stor forskel der er! Styringen er langt mere aggressiv - MEN! Som de andre også siger, så er røven langt mere nervøs, men når plusser og minusser er lagt sammen, så synes jeg at jeg har fået en lidt flottere og meget mere underholdende cykel ud af det! Kørestillingen, som er rimelig opret, bliver også lidt mere fremadlænet, hvilket bare indbyder endnu mere til balladekørsel! smiley

Den har heller ikke helt samme tendens til at gå på baghjulet, selvom den da nemt kan 'overtales'...

• #8   7. dec 2006 Esben E:

Køb dig en styrdæmper!

Mvh. Rune

• #9   7. dec 2006 jeg kørte med høj røv sidte år men sænkede den til i år. en ting er sikkert den kommer op igen til næste år. som seb siger så bliver den " lidt " mere kvik i styring. jeg synes bare personligt det er lidt svære at finde balancepunktet når man køre påbaghjul men det er nok en smagsag

• #10   7. dec 2006 Yeah, kunne godt være at jeg skulle få fat i en styrdæmper... jeg beholder i hvert fald helt sikkert hævningen i den nye sæson!

• #11   7. dec 2006 Min gamle Bandit600 var både sænket foran og hævet bag i, og da jeg fik den på bane, styrtede jeg p.g.a. tankslappers, der ville en styrdæmper nok kunne have sparet mig for et brækket kraveben smiley

Mvh. Rune

• #12   7. dec 2006 Og den sidste mulighed er ligesom på min R6. Der er det "trekanter" i stedet for "kødben" der skal skiftes ud.

• #13   11. dec 2006 Frihøjde ??? hvem kører motocross på en gadecykel hehe ... en hævet bagende giver som regel et højere tyngdepunkt og dermed mere tendens til løftet forhjul ved acc.
    I min verden sænker vi over hele linien for at holde hjulene på jorden og opnå hurtigere acceleration svingene betyder jo mindre smiley på 402m dragrace

• #14   12. dec 2006 Frihøjde bliver hurtigt aktuelt, hvis man skal på en banedag eller bare giver lidt gas på gaden. Fodhvilere, kåber oh motorskjold skraber hurtigt i astfalten smiley

Mvh. Rune

• #15   12. dec 2006 Det rigtig smiley men hvem kører sådan smiley
    vil mene der er for få der ved noget om hvad de egentligt gør ved deres cykel til at de måske burde gøre noget , hvilket tit giver nogle temmeligt uheldige egenskaber .... alt for få bruger (standard)affjedringen optimalt inden de udskifter en hel masse kødben fjedre osv.
    På de fleste cykler er der rig mulighed for justeringer helt op til max. bæreevne for cyklen

• #16   12. dec 2006 Jamen cyklens bæreevne / max last er som regel lavere end det fjedrene kan modstå sådan at forstå
    Hvem kører med korrekt setup og olieviskositet til lige nøjagtigt deres brug ?
    Tror ikke der er mange gadecykler der er afstemt og indstillet bare til 90% det jo ligeså meget udseende
    fabrikkerne fremstiller jo metervare til
    alm.brug der dækker de flestes behov
    .Du har delvist ret ingen tvivl om det smiley

• #17   12. dec 2006 Har lidt travlt på arbejde kan se jeg mangler lidt tegnsætning her er de ..... ,,,,, smiley

• #18   12. dec 2006 Holder med Carsten O!

Mvh. Rune smiley

• #19   12. dec 2006 Frankrig:

Det satser vi da på! Jeg kommer dog nok der ned i gadeklassen, på en gade maskine...

Mvh. Rune

• #20   12. dec 2006 Får ikke råd til race de næste 2 år smiley

Så jeg må nøjes med gadejern, og et par trackdays når der bliver "tid" til det...

Mvh. Rune

• #21   12. dec 2006 Det er lige det... Om 2 år kan min tøs først begynde at spæde til smiley Så det glæder jeg mig til!
    Satser på 2 stk 600 racere, en til gaden, og en til banen. men nu må vi jo se om hun har samme ide'er smiley

Mvh. Rune

• #22   12. dec 2006 Har for resten "lige" fået lidt video fra DM1 (allerede)
    (link fjernet)

Mvh. Rune smiley

• #23   12. dec 2006 Har også ventet længe på det klip smiley Men det var jo et meget tidspunkt endelig at få det på...
    Har godt været inde på jeres hjemmeside og kigge lidt video :o)

Mvh. Rune

Kommentér på:
Hævet bagende!?

Annonce