2.517 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kompressor mister tryk efter få sek. Kompressor mister tryk efter få sek.

Jeg ved godt det ikke er kompressorgalleri, men jeg bruger den altså til at makke med motorcyklen smiley

Problemet med den er, at den kun blæser i et par sekunder, så går næsten alt trykket af den, og så skal den stå ca. fem sekunder før der er tryk på igen. Den opbygger samme tryk som normalt.

Jeg har ingen forstand på sådan et apparat, så jeg ved ikke om det er en ventil der er i stykker eller hvad det kan være?

På mit arbejde har vi en kompressor med samme fejl, så jeg tænker det er en typisk fejl. Nogen bud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor mister tryk efter få sek.
  • #1   27. feb 2016 Er overbevist om, at kontraventilen "hænger", så luften aldrig når beholderen.

Ventilen sidder på et rør ml. kompressoraggregatet og beholder.

Du kan bare skille den ad og rense den.

Ps. Husk at lænse beholder for kondensvand.

profilbillede
  • Morten D
    Morten D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 70
    #2   27. feb 2016 Kan også være fordi tanken er fuld af vand. Der er en "luft" / vand- skrue i bunden af tanken. Prøv at skrue den ud når der er ikke er tryk på, start kompressoren bare i kort tid, så kan du "trykke" vandet ud smiley

• #3   27. feb 2016 Djull
    Altså der kommer tryk på som normalt, og man kan blæse mange gange før motoren starter. Problemet er bare at der kun er tryk i et sekund af gangen. Men jeg tjekker den lige alligevel.

Morten
    Jeg har tømt den for vand, men tak for tippet.

• #4   27. feb 2016 "Problemet med den er, at den kun blæser i et par sekunder, så går næsten alt trykket af den, og så skal den stå ca. fem sekunder før der er tryk på igen. Den opbygger samme tryk som normalt"

Hvis det skal forstås sådan, at kompressoren ikke kører i ml. de ca. 5 sec. der går før du har tryk på igen, tror jeg at problemet er så simpelt, så din lynkobling til slangen er fyldt med snavs i ventilen, så der går lidt tid før der er tryk slangen igen.
    Kan i så fald, skiftes for små penge.

• #5   27. feb 2016 Ja, trykket kommer tilbage efter få sekunder, uden at kompressoren starter. Der sidder to udtag, et almindeligt og et hvor man kan begrænse trykket. Jeg tjekker lige om den gør det ved begge udtag

• #6   27. feb 2016 Det var sgu bare lynkoblingerne der skulle smøres. Et skud wd40 og problemet blev løst. Tak! smiley

• #7   28. feb 2016 smiley , godt det virker igen.

Kommentér på:
Kompressor mister tryk efter få sek.

Annonce