{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Karbonader og anden justering af BMW {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en gammel BMW R65 fra 1979, men den går kort sagt af helvede til. Jeg kan godt starte og køre på den, men den vil ikke gå i tomgang medmindre den holder på en skråning der går ned af.
Derfor skal jeg når jeg starter maskinen og lige lader den stå i 20 sekunder for at få olien rundt inden jeg kører, selv stå og holde gassen så den ikke går ud. Det samme gælder selvfølgelig når jeg holder ved et givent kryds. Derudover virker den sløv, den skulle gerne have 45 hk (jeg er med på at de sikkert er flygtet over årene), men det føles som max. 30hk.

Hvordan får jeg den til at gå bedre nemmest muligt, er det overhovedet til for en hjemmemekker? Jeg kan skifte tændrør, olie og på en god dag justere ventiler, men jeg har aldrig rodet i karbonader så jeg ved sgu ikke lige hvor jeg skal starte.. Jeg ved der er noget med en tomgangsskrue samt nogle nåle og dyser, men hvor starter jeg, og hvordan identificerer jeg de forskellige ting?

Håber i kan gøre mig klogere,
Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karbonader og anden justering af BMW
  • #1   28. feb 2016 Det kommer jo meget an på hvor "fiks" du er til at skrue selv. For nogen er det et helvede at stramme en bolt, andre kan hovedreparere en motor i søvne smiley Men du har vel en manual, så kan du se dig ud af det meste, hvis du er typen der selv kan finde ud af det meste selv. Og er det så ikke lige dig, så må du enten finde en der vil hjælpe, eller den dyre, værksted! Har du ikke en Haynes eller Clymer eller lignende, så prøv at ringe til Birger, har han det ikke skaffer han det hurtigt, kan han ikke, findes det ikke!! smiley smiley
    http://www.birgersbilligebilboeger.dk/


  • #2   28. feb 2016 Sorry for OT - men tak for at gøre mig sulten! ......

  • #3   28. feb 2016 mener kun r65'eren har 27hk


  • #4   28. feb 2016 Der kunne jeg lige tro om igen.

    Pil dine karburatorer af og rens hoved- og tomgangsdysen med trykluft (evt. en rival) Tag evt. et smut forbi en mc mekker og få synkroniseret dem.

    Nu ved jeg ikke hvor langt den gamle bimmer har gået, men sliddele i motoren samt karburatorne kan være trætte og udslidte...


  • #5   28. feb 2016 Jeg har ikke en manual til den, men jeg har set en, og jeg synes den er elendig til de gamle bimmere. Den strækker sig over 20 år med forskellige cykler, og til min model som kun blev lavet i 2 år, er info mangelfuldt i både Haynes og Clymer bøgerne

    Den har 45hk
    Sådan noget som hoved- og tomgangsdysen er fremmedord for mig, det samme som rival. Jeg kender heller ikke km tal, men tidligere indikationer siger omkring 80k km


Kommentér på:
Karbonader og anden justering af BMW

Annonce