{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Diameter på radial master? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder

Jeg mangler en bremsemaster til et sæt 4-stemplede Nissin kalibere fra en CBR 900 RR fireblade årgang 1998 (SC33). Normalt når man monterer en alm mastercylinder skal det samlede stempel areal divideret med arealet på mastercylinderen give omkring 24 for den bedste følelse/kraft balance. Du ser jeg så at man bruger 18-19mm radial mastere til gadecykler med to kalibere og 16mm mastere til motard maskiner.

Så spørger jeg: Er det rigtigt forstået at man med succes bruger ret store stempeldiametre på radialmastere? De er jo ikke særlig dyre hvis man køber en fra f.eks. en S1000, CBR600RR eller Gixxer.

Er der et godt valg af radial mastercylinder til et sæt blade kalibere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diameter på radial master?
  • #2   8. mar 2016 Jeg er utrolig imponeret af den kombi af Master(radial) og kaliber der sidder på min cbr1000rr. Jeg har endnu ikke prøvet en mc med samme gode bremse, der doseres utrolig let, og nemt kan bremses med 1-2 fingre.
    Det er original dele, jeg har intet skiftet. Bremse slangen er halv gummi (fra Master ned til forskærm), og halv armeret (imellem de to kaliber).


  • #3   8. mar 2016 Forskellen på 19X16, 19X18 og 19X20 er vandringen af stemplet. Det er også derfor det kan justeres.

    De gange jeg har sat en for stor alm master til for små kalibere er det et bremsegreb der hurtigt bliver sten hårdt, men en bremse der ikke rigtigt bider. Det vil jeg meget gerne undgå.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   9. mar 2016 Jeg har en hel bunke liggende du kan prøve, af både radial og konventionel typen fra alskens forskellige cykler. Jeg bor lige syd for Roskilde.
    Så kan du få syn for sagen selv, i stedet for at gætte dig frem. Jeg har GSXR1000 K7 kalipre og en SV1000 16mm master på min baneracer, og jeg vinder oftest bremseduellerne på bane. smiley


  • #5   9. mar 2016 Sajmon - det er vel lige så meget kendskab til sin cykel og størrelse på cajones?

Kommentér på:
Diameter på radial master?

Annonce