1.729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Skurrende lyd fra kobling Skurrende lyd fra kobling

Opdagede lige en lyd i min mc.

Havde den startet og havde kobling inde, ingen lyde anden en motorens rumlen.

Men når jeg så slap koblingen, og den var i frigear, så kom der en "skurrende" lyd frem.

Er det normalt? Har ikke lagt mærke til det før.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skurrende lyd fra kobling
  • #1   19. dec 2006 Så vidt jeg ved,er det fjedrene i koblingen der er blevet lidt slappe - skulle efter sigende ikke være så slemt..

Correct me if i'm wrong..

• #2   19. dec 2006 total normal lyd på en blade !!!

ikke noget med fjedre, det er tandhjul, lejer osv i gearkasse du kan høre og det er ikke noget der har nogen betydning.

• #3   19. dec 2006 På min gamle '92 Balde - og jeg går ud fra at i hvert fald princippet er det samme - havde jeg samme problem.

Tandhjulet der overføre kraften fra krumptappen til koblingen består egentligt af 2 parelle tandhjul. Disse er en smule forskudte af hinanden (tænderne er ikke på linje), således at de fungerer som en chockkobling. Disse to tandhjul er nittet sammen, samtidig med at der er 3 fjedre der skal obsoberer chockene. Disse 3 fjedre 'æder' sig langsomt ind i martialet de støder op mod, og bliver dermed virkningsløse.

Det jeg gjorde var at få drejet 6 'hatte' der passede ind i enderne af fjederne. Derved blev trædefladen for fjedernes ender større. Så var det bare skilde chockkoblingen ad, sætte fjeder og hatte i, og nitte det hele sammen igen (med nye nitter selvfølgelig).

Min forklaring er måske ikke så god, men jeg håber at den giver mere mening når du står med koblingen i hånden.

Det kan i hvert fald anbefales at få det lavet. Din cykel lyder i det hele taget meget bedre bagefter. Det koster ikke en skid, og det er ikke så svært som det måske lyder.

Held og lykke med det, og spørg endelig.

CB

• #4   19. dec 2006 tror ikke det allerede kan være SÅ slidt på en 1998 med mindre den har kørt over 50.000

De 6 "hatte" kan så vidt jeg ved også købes, finder lige link....

• #5   19. dec 2006 De har gået 32.000

• #6   19. dec 2006 OK det kan godt være at man kan købe de 6 'hatte' et eller andet sted. Jeg drejede dem bare i alu. De får ikke nogle slag eller noget. De skal bare gøre trædefladen til fladerne større. Det er en rigtig ingeniørbøf.

CB

• #7   19. dec 2006 ... "trædefladen til fladerne større" vrøvl!!!!!!!!!!!!
    trædefladen til fjederne større.

Iøvrigt er det lidt vigtigere med de nye nitter. De skal tilgengæld holde en helt masse. Dem drejede jeg i noget akselstål.

Kommentér på:
Skurrende lyd fra kobling

Annonce