{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Skift af pakdåser på MZ. {{forumTopicSubject}}

Tiden er efterhånden kommet til der skal ske et eller andet ved min gamle MZ'er, og pakdåserne skal skiftes, samt det skader nok ikke med et par nye lejer hist og her også.

Er der noget man skal være specielt opmærksom på med sådan en MZ TS 250 motor, både ved adskillelse, og når skidtet skal samles igen, evt noget der er et must at få skiftet når skidtet er åben ?

Jeg havde overvejet ny krumtap da km stand på motoren er ukendt, samt nye stempelringe i samme omgang.

Mvh
Ronni


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af pakdåser på MZ.
  • #1   1. apr 2016 Supa Fejf motoren er ikke verdens nemmeste at skille ad.
    Delene skal varmes osv for at få dem korrekt sammen.
    Pas på som en lille smed, når du skal have koblingen af.
    Den kan sidde utroligt godt fast, og er til gengæld ikke nem at få til at blive hængende.

    Der hører nogle stykker værktøj til den motor. I værkstedshåndbøgerne (de originale) er der maskintegninger af hvordan du laver dem.

    Prøv at kigge ind på http://www.mzklub.dk/news.php. Der er mange der, der har tonsvis af erfaring.
    Min er kun, at det ikke er nemt.....


  • #2   1. apr 2016 Det er en 4 gears, så det må være en 250/0.

    Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende med den ? Har dog et hjemmelavet stykke værktøj til koblingen, det fulgte med maskinen ved købet.


  • #3   2. apr 2016 4 gear er meget nemmere end 5 gear. Pas på aftrækkeren - Den skal indeholde en 'Krumtapendebeskytter' - Herligt ord iøvrigt! Og hvis den mangler eller du ikke bruger den, er der stor sandsynlighed for, at du får brug for en ny krumtap. Det er en rigtig klassiker!
    Dynamoen får du af med en 10 mm bolt, hvor du har skåret noget der ligner 12 cm gevind.

    Det er iøvrigt sådan, at Ole Bendtsen holder hygge/skrue weekend 3-5 juni på Woergaard, Stenrøgelvej 2, 8620 Kjellerup. Ole har efterhånden haft fat på en meget stor del af de MZ der stadig kører herhjemme, og du vil kunne møde en flok af dem, der ved hvad de snakker om, når det gælder forældet jern fra DDR :-)!


Kommentér på:
Skift af pakdåser på MZ.

Annonce