1.188 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kawasaki gir hovedpine Kawasaki gir hovedpine

Hey MCG

Efter jeg sidste år har haft min Kawasaki ninja zx600r fra 95 til en mekaniker som ikk magtede opgaven har jeg i år rettet de fejl der blev lavet . bla. Skiftet ventil dæksel pakning. Jeg har fulgt alle forskrifter som står i service manual. Samtidig har jeg skiftet tændrør, olie, olie filter, benzin filter, rengjort mit kn luftfilter og givet det olie igen (med kn olie) .

Men nu efter jeg har samlet det hele igen vil den ingen ting under 4-5000 omdr. Sætter jeg igang normal lyder den som om den drukner. Den starter fint og går i tomgang og reagere fint på gas men så snart den skal arbejde ved lave omdrejninger sætter den ud. Kommer den op i omdr så der ingen ting ?
Jeg har haft tændrør ude og spidsen er lidt hvid. Skilt alle karburator af og renset, tjekket nåle ventiler, og justeret dem ind igen efter bogen. Kigget alle vacum slanger efter, alle tændkabler plus ledninger til tændspoler. Pumpen køre og det eneste jeg egentlig har studset over er at den ikke fylder benzin filter helt på suge siden?

Hvad kan der være galt? Jeg er ved at få hovedpine over ikke at kunne finde ud af det!!! Den kørte perfekt sidste år !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki gir hovedpine
  • #1   3. apr 2016 Glemte lige at skrive at tanken er blevet tømt og der kommet frisk benzin på os!

• #3   3. apr 2016 Den gamle fejl var at olie pissede ud af toppen fordi den anden mekaniker ikk mente den gamle Møre ventildækslen paking skulle skiftes. Anden gang han fik den for at skifte den har de så smurt den ind i flydende pakning så tænkte det nok ikk var en opgave de magtede derfor har jeg selv købt en ny og monteret som holder tæt. Fatter bare ikk hvorfor den ikk vil nu. ?

• #4   3. apr 2016 Har du tjekket dine membraner for revner og brud. Hvad med blandingsskruen er der blevet pillet ved dem og er kanalerne blevet renset smiley har du skiftet pakninger i karburator? Jeg ved at min egen gsxr 400 døjer med gamle pakninger i karburator og det gir samme symptomer.

• #5   3. apr 2016 Jeg kan anbefale http://litetek.co til pakninger til karburator. Kvaliteten er helt i top og så er det lavet i viton for god holdbarhed smiley

• #6   3. apr 2016 Jeg har fundet problemet og det har ikk givet mindre hovedpine da. Der kommer en del vand fra krumtapudluftningen som den så sluger . tænkte den nok tænkte til at go lang tur med go gas men der blir ved med at komme vand. Har tappet olie af da jeg så var bange for det kunne være køle vand. Men ingen vand at spore i olien hmm .. Piller jeg slangen af til krumtap udluftning køre den perfekt uden at sætte ud. Så enten er der bare rigtig meget kondens vand eller står motor for en støre renovering smiley .

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #7   3. apr 2016 OK - indtil din sidste kommentar så ville jeg ellers have skudt på at dit KN filter havde fået lige rigeligt olie og at der derfor ikke kan komme nok lidt igennem det.

• #8   3. apr 2016 Er du sikker på det er vand og ikke olie den spytter ud? smiley

• #9   3. apr 2016 Er temmelig sikker på det vand da jeg kan se det ligger oppe omkring indsugnings siden på karburatoren og så fylder den os den lille gummi op der sidder mellem vacum ventil og slangen til indsugning

• #10   3. apr 2016 Kan du se om den mister vand fra ekspansions beholderen? Kan du se om der er kølervæske blandet i vandet? Det lyder dumt, men kølervæske kan smage meget meget sødt så en dråbe på tungen kan udelukke meget, men lad vær med at drikke det, medmindre du vil forgiftes smiley

• #11   4. apr 2016 Har holdt øje med ekspansoins beholder og det syner ikke af at den tar vand. Tappede olie af igår os og ingen vand der. Har dog ikke smagt på det vand jeg kan se i nu

• #12   4. apr 2016 Så har jeg langt om længe fundet fejlen . vacum dåsen havde sat sig fast så motoren nærmest har kvalt sig selv. Og så må jeg bare håbe at vandet er kondens vand ?? . i vært fald spiller det bare nu smiley

• #13   17. maj 2019 Jeg står lidt med samme problem, ved godt det er et gammelt opslag, men hvilken vacuum dåse mener du?? (altså den der havde sat sig smiley

Kommentér på:
Kawasaki gir hovedpine

Annonce