1.336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

xv750 starter vil ikke slippe ordentligt xv750 starter vil ikke slippe ordentligt

jeg er ved at kigge på min kammerats cykel, og kan se, at de sædvanlige forbedringer allerede er lavet (strammere clips og afstandskive) men alligevel har den spist tænderne på både svinghjulet og tandhjulet, der skal gå i indgreb.

Nu har jeg så skiftet både svinghjulet og de ting, jeg har markeret på tegningen, men den har stadig problemer med at slippe hurtigt nok, så når der er gang i motoren, lyder det ad helvede til et sekund eller 2.

Det hjul som indgrebshjulet glider henover, virker overhovedet ikke slidt, og det hele kører også fint mellem hinanden, så spørgsmålet er, om det overhovedet vil hjælpe at skifte det også, eller om problemet ligger et helt andet sted?

Hit me - jeg er ved at være godt træt af den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ringlås skal op...nøgle tabt 500 kr.
  • Hækklipning 2.300 kr.
  • Hænge lampe op 600 kr.
  • Skal have sat lamper op ved køkken ø. 500 kr.
  • Udtag til lampen og ny stikkontakt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xv750 starter vil ikke slippe ordentligt
  • #2   8. apr 2016 Det er nok ikke et problem du slipper helt af med. smiley

Yamaha, vidste godt, at det ikke var verdens bedste løsning de havde fundet på. Det er nok også derfor, at de har anbragt en stor magnet under tandhjulene, til at samle små metalstumper op med. smiley

• #3   8. apr 2016 Det kan jeg også, Hans Henrik - jeg skal bare vide, hvordan jeg skal gøre smiley

Præcis, Lars - men det må jo have kørt bare nogenlunde, da det kom ud fra fabrikken, så det må det jo kunne komme til igen. Selvom jeg godt nok ikke sendte ret mange venlige tanker til dem, da jeg så, hvordan de havde designet det smiley

Starteren kunne godt køre en anelse mere jævnt under belastning - men det har vel ikke den helt store indvirkning på, hvor hurtigt tandhjulene bliver skubbet fra hinanden igen?

• #4   8. apr 2016 Jeg har prøvet at løse problemet med en strammere clip. Der udover har jeg investeret i en ny fire kuls startermotor, istedet for den almindelige med kun to kul.

• #6   8. apr 2016 Tja........er først ved at bygge min om. Så jeg har indtil nu kun prøvet at tørne motoren. Men hvordan den så lyder når motoren springer i gang, bliver spændende at høre. smiley

• #7   8. apr 2016 Okay - jeg må have starteren af den, og se om den føler sig ligeså tom og forvirret som en teenager indeni ... smiley

Foreløbig tak for hjælpen - jeg vender tilbage og holder jer ansvarlige, hvis det ikke virker smiley

• #9   8. apr 2016 Fordi det trængte til det - jeg sad lige og rodede lidt rundt på min profil, og opdagede, at billederne af både mig selv og Nortonen var 10 år gamle eller mere ... så det fik sgu lige en opdatering smiley

Kommentér på:
xv750 starter vil ikke slippe ordentligt

Annonce