xv750 starter vil ikke slippe ordentligt xv750 starter vil ikke slippe ordentligt
jeg er ved at kigge på min kammerats cykel, og kan se, at de sædvanlige forbedringer allerede er lavet (strammere clips og afstandskive) men alligevel har den spist tænderne på både svinghjulet og tandhjulet, der skal gå i indgreb.
Nu har jeg så skiftet både svinghjulet og de ting, jeg har markeret på tegningen, men den har stadig problemer med at slippe hurtigt nok, så når der er gang i motoren, lyder det ad helvede til et sekund eller 2.
Det hjul som indgrebshjulet glider henover, virker overhovedet ikke slidt, og det hele kører også fint mellem hinanden, så spørgsmålet er, om det overhovedet vil hjælpe at skifte det også, eller om problemet ligger et helt andet sted?
Hit me - jeg er ved at være godt træt af den
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 433
Yamaha, vidste godt, at det ikke var verdens bedste løsning de havde fundet på. Det er nok også derfor, at de har anbragt en stor magnet under tandhjulene, til at samle små metalstumper op med.
apr 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 270
Præcis, Lars - men det må jo have kørt bare nogenlunde, da det kom ud fra fabrikken, så det må det jo kunne komme til igen. Selvom jeg godt nok ikke sendte ret mange venlige tanker til dem, da jeg så, hvordan de havde designet det
Starteren kunne godt køre en anelse mere jævnt under belastning - men det har vel ikke den helt store indvirkning på, hvor hurtigt tandhjulene bliver skubbet fra hinanden igen?
jan 2008
jan 2008
apr 2005
Foreløbig tak for hjælpen - jeg vender tilbage og holder jer ansvarlige, hvis det ikke virker
apr 2005
xv750 starter vil ikke slippe ordentligt