Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger olie
  • #1   23. apr 2016 Først tjek den olie tyve, derefter brug en del syntetisk V-Twin olie der er lavet til luftkølet MC'er i 20w/50. Harley-Davidson olie osv vil være godt.
    Olien bliver hurtig sort og det er ganske normalt, og især på en japaner da du ikke kan skylle dens system rent og få alt gamelt olie ud ved et olie skifte. Det vil være en god start.


  • #2   23. apr 2016 En mulighed, eller olietyvene ved ventilerne. Hvor langt har den kørt?


  • #3   23. apr 2016 Den har gået 19000 km den har brugt ca 300 ml på 250 km

  • #4   23. apr 2016 Har du lige skiftet olie og filter, og så glemt" at starte den op og lade den køre i et par minutter, vente lidt, og så fylde efter? For det kunne godt være løsningen smiley At olien hurtigt bliver sort er normalt.

  • #5   23. apr 2016 Hej Lars.
    Hvis du fortrinsvis kører småture, kan din olie sagtens blive sort og der kan ophobes vand, som så fortrænger olien under drift.
    Når du så kommer ud på en langtur, fordamper vandet og så kan det sagtens se ud som om, der nu er et reelt olieforbrug.

    Du kan jo så lige starte her smiley


  • #6   23. apr 2016 Det vil jeg da lige prøve først,tak for svar

  • #7   23. apr 2016 19000km så kan det ikke være slidtage, måske nok som overnævnte skriver.

  • #8   23. apr 2016 Speciel olie til Twin motorer: http://catalog.elf.com/automotive/motorcycles-and-scooters/moto-4-twin-tech-20w-60

  • #10   24. apr 2016 Eller også så et addativerne bare anderledes alt efter hvad olien skal bruges til og hvad den må koste at fremstille og sælges til.
    Med mindre du er en af dem der mener olie er olie - for så burde du jo bare bruge madolie fra Aldi / for det er jo også olie


  • #12   25. apr 2016 Godt spørgsmål, jeg venter også spændt på svaret Jens E. smiley

  • #13   25. apr 2016 Jens E Og Uffe M: Gør i jer dumme med vilje, eller er i bare sådan!? Selvfølgelig er der forskel på olie og hvem siger ikke man kan udvikle noget med additiver der er specielt fordrende for det "miljø"/belastning som opstår i en V-Twin motor!?

    At ingen af os her kan svare på hvad der er specielt for sådan en olie, ja det kan du næppe bruge til ret meget, da ingen af os er fagmænd - Men at stille det op sort hvidt og hejse "dummernik" flaget, hvad godt gør det - Du ved jo udemærket olie ikke bare er olie af samme grund køber du ikke motorolie og smider på din Mc vel!? Tænkt jeg nok!: så der ER ALTSÅ FORSKEL på olier, ligesom der er forskel på MC motorer med vådkoblinger mv. og så bilmotorer. Af samme grund er det da tænkeligt at man finder specielle stressbelastninger i V-twin motorer, som visse additiver er specielt gode til at forebygge!
    Skulle hvad alle købe produkter ud fra jeres vidensniveau, ja så skulle vores Mc`er køre på Vindruekerneolie fra Fakta, lader det til!
    At i for at beskytte jeres pengepung, eller hvad årsagen nu engang måtte være, til hver en tid vil anfægte at visse olier er bedre til visse "ting" end andre, ja det er da alt andet en pålideligt og empirisk korrekt og intet andet end plat og til at trække på smilebåndet af - Glad for jeg ikke skal købe en mc af jer! Christ....


  • #14   25. apr 2016 Tak for dine pæne ord mesias, hvor herre til hest.

  • #15   25. apr 2016 V-twin har især hårdt belastet krumtap pågrund af de lange slaglængde osv. Og de tit luftkølet/ oliekølet og dermed kræver de addativer som stabilisere og modvirker slid. Bla zink indholdet er højt - på samme måde som til traktor, lastbil, og truck olie. Men hvis i vil leve i en verden hvor skyerne er lyserøde og forblive i jeres tro, så er det jo også ganske fint. Så længe vi andre ikke skal dele jeres anskuelse på emnet er det helt ok med mig

  • #16   25. apr 2016 Hov Uffe, så var der en grund til at grisen var lyserød! Tak til Fenris, for at dementere at Jorden er flad! smiley

  • #18   25. apr 2016 Og jeg gider ikke finder data frem bare for at passe dig op eller bruge mere tid på dig og dine holdninger om emnet. For hvad vi end smider i hovdet af dig vil det ikke rykke dig i dine holdninger og meninger, så tro på hvad du end vil og brug den olie du end vil. Jeg kan ikke være mere ligeglad

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #20   25. apr 2016 Olien er vel tilpasset motorer som pines ved at trække ved lave omdrejninger og derfor hurtigt slides så de bruger olie.

    Gerne suppleret med utilstrækkelig køling.

    Harley, Yamaha SR 500 og i dette tilfælde en Savage.

    En GSXR250 med rødt felt ved 16.000 har andre oliebehov.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #22   25. apr 2016 En XT350 er en meget kortslaget motor, kun 59 mm, hvor f.eks.en Honda Innova 125 har 57 mm.
    En SR500 har 87mm og en Sportster 97mm, en Savage 94mm
    Langslagede motorer er kendte for at være glade for olie, når ejerne har pint dem med lave omdrejninger og cylinderen bliver slidt.
    Af pladshensyn har langslagede MC-motorer ikke så lang en plejlstang som der egentlig skulle til for at vinklen ikke bliver for stump når stemplet er midtvejs, så stemplet trykkes mod cylindervæggen, især når man sejtrækker.
    Nogle gange får fabrikkerne lavet nogle væsentlige forbedringer, og f.eks. de sidste SR500 har et rimeligt olieforbrug, hvor de første brugte mere end en 2-takter, så snart de havde gået lidt.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #24   26. apr 2016 Du er udenfor pædagogisk rækkevidde.

    Jeg trøster mig med at du nok er blevet afklapset rigeligt fysisk som barn pga. dit kværulanteri.


Kommentér på:
Bruger olie

Annonce