{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Kliklyd ved standsning {{forumTopicSubject}}

Min Kawasaki Z750 fra 2010 er begyndt at sige en kliklyd når jeg bremser ned for at stoppe. Der lyder nøjagtig som når man laver et godt gearskifte ned, 'klik', ikke det der klonk. Men det kommer bare efter jeg har skiftet. Eksempel med lydbillede; Jeg kommer kørende og det bliver rødt. Jeg kører i 4. gear, trækker koblingen og skifter løbende ned, 'klik' 3., 'klik' i 2., og så i frigear, jeg ruller med 5-10 km/t og så kommer det, 'klik'. Jeg rører intet, men fornemmer lyder kommer fra præcis samme sted som når jeg skifter gear. Pedalen er hvor den skal være, der er ikke den der lige hopper på plads. Den siger det hver gang jeg skifter ned, typisk mellem 2. og 1. gear. Hvad hulen er det? Den skifter glimrende gear, kører glidende og springer ikke ud af gear eller lignende. Det er en ny lyd, så noget har ændret sig, men hvad?
På forhånd tak for hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kliklyd ved standsning
  • #1   1. maj 2016 Prøv at checke dine styrlejer. Jeg havde pludselig det samme lydbillede under de samme omstændigheder som du beskriver.

    Det viste sig efter nogen søgen at være lejerne. Og i mellemperioden var de blevet bustet og skulle skiftes. Mærk efter om styret har tendens til at centrere.


  • #2   1. maj 2016 Det kan jeg afvise, men et godt bud. Min beskrivelse var lidt mangelfuld, for enkelte gange komme lyden når jeg er stoppet og holder i gear med koblingen trukket. Så burde lejerne vel ikke kunne give sig mere..(?)
    Mange tak for svar


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   1. maj 2016 Ikke så meget relateret til dit problem, men du skal vænne dig til at geare ned - motorbremse - geare ned - motorbremse - geare ned - motorbremse osv når du går ned i gear til f.eks lyskryds.

    Det der med at trække koblingen, og så holde den trukket mens man gearer ned flere gange - det er tandhjulene ikke så glade for.

    Din kliklyd kan være bremseklodser der falder på plads, eller kronrørslejerne der er tørre / slidte.


  • #4   1. maj 2016 Det gør jeg faktisk også smiley det blev bare lige pludselig en lang beskrivelse. Jeg tror heller ikke det er bremserne, for det sker mens jeg bremser, og et kronrørsleje kan det vel heller ikke være, når klikket kan komme mens jeg holder stille, og har gjort det et par sekunder. Skal er kronrørsleje smøres?

Kommentér på:
Kliklyd ved standsning

Annonce