{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad hedder denne udstødningsmøtrik?
  • #1   17. maj 2016 Jeg ville nok kalde det en "omløber" på dansk. Om der er forskellige størrelser??? Seriøst??? Tager du pis på os?? smiley :) Måske det var bare en lille bitte smule lettere at hjælpe hvis du skrev hvilken cykel det var til smiley

  • #2   17. maj 2016 Omløber lyder meget rigtigt, der kommer i hvert fald en del frem! Pis nej, tværtimod. Jeg læster på en engelsk side, at de alle kommer i samme type og størrelse gevind. Men dette er måske ikke tilfældet?

    Det er til en Husqvarna 24 118cc smiley


  • #3   17. maj 2016 Ja det er nok ikke lige noget den lokale forhandler ligger inde med smiley Du skal have fat i nogen der ved noget om veteraner, prøv evnt. veteranposten

  • #4   17. maj 2016 Nej, kan heller ikke lige umiddelbart finde den. Jeg prøver dér, tak! smiley

  • #5   17. maj 2016 Du kan starte med at måle gevindets omkreds og derefter måle stigningen, på den måde kan du søge på om du kan bruge omløber fra andre med samme tupe montering som Dnepr, Ural og BMW's boxermotorer...


  • #6   17. maj 2016 Jeg vil kalde den en krone møtrik, Ligner rørgevind.

  • #7   18. maj 2016 Start med at måle udvendig diameter på cylinderens gevind og så indvendigt i omløberen, så kan man ud fra de tal sjusse sig frem til et par resultater, som man så kan forske nærmere på.
    Har du et par tal i dag så kan jeg lige kigge på det senere.

    I Norge brugte alle www.threadpal.com men den skal man abonnere på, den kigger i alle mulige databaser over hele verden, og den kommer med tal som mange ikke anede eksisterede, tal som bruges til at måle gevindets nøgletal med, vha en speciel mikrometer måler man flankediameteren.

    Jeg tænker det er et mm fingevind.


  • #8   18. maj 2016 Tak for alle de fine svar! Jeg har fundet en som har de originale omløber, så problemet er løst. Nu når jeg alligevel har jeg alle: Der sidder sådan et sæt pakdåser i motoren. Har aldrig set sådan en i metal før. Nogen der for det første ved hvorfor det er betrukket med metal og hvor man evt. finder noget tilsvarende? smiley

    profilbillede
  • #9   18. maj 2016 Et billede mere

    profilbillede
  • #10   18. maj 2016 Det er en simmerring. den hare et nummer, som er en standart, kontakt en landbrugssmaskin forhandler.

Kommentér på:
Hvad hedder denne udstødningsmøtrik?

Annonce