{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Indstilling af ventiler {{forumTopicSubject}}

Nogle der kan komme med symptomer på at det er ved at være på tide at ventilerne skal indstilles ?

Min cykel er ved at opføre sig sært. Det føles som om den kun går på 3 cylendre. Den starter fint, men vil ikke rigtig trække. Når den kommer op på 5-6000 omdr. er den ok, men tager man gassen begynder den at hoste og puste.

Skal siges at de obligatoriske services ikke er overholdt ej heller 22.000 km eftersynte som jeg overskred for 10.000 km siden. Har selv skiftet olie + filter, diverse kabler løbende.

Er det ventilerne som skal indstilles eller måske et defekt tændrør ?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af ventiler
  • #1   10. jan 2007 Det er højst sandsynligt ikke ventilerne det er galt med, med de symptomer du beskriver. Tjek tændings systemet (tændkabler, tændrør), den er jo rimelig ny, så kondensvand i tank og karburator/indsprøjtning burde ikke være et problem på nuværende tidspunkt (men dog en mulighed).

  • #2   10. jan 2007 Har du fået justeret mc'en efter udskiftning af potten?.

  • #3   10. jan 2007 Nej ventilerne er ikke blevet indstillet siden potten kom på. Den kom på efter 5000 km. Det et først efter 1000 km den er begyndt at opføre sig sært.

    Tror jeg skifter tændrørene når det engang er blevet vejr til det, ellers fryser fingrene af.

    Hvad er de typiske tegn på at ventilerne skal indstilles ?


  • #4   11. jan 2007 Ok, mit problem lyder mere som noget med tændingen.

    Starter med tændrørene.



  • #5   11. jan 2007 rock rules

  • #7   11. jan 2007 Den har fået lavet 12.000 km eftersyn, og som beskrevet tidligere har den løbende fået skiftet kabler, olie, filter, dæk, kæde osv.

  • #9   11. jan 2007 Man burde nok få tjekket sin cykel indimellem , det vist ikke for sjov fabrikanten foreskriver serviceintervaller for feks udskiftning af tændrør og ventiljustering , et defekt tændrør kan iøvrigt brænde et tændingsmodul af !
    men den er garanteret billig smiley


  • #10   12. jan 2007 Koldt vand i blodet!!!

    Selvfølgelig burde den serviceres, men vil du ikke bruge penge på det, så er det din sag!

    Hvad du beskriver lyder mest som benzintilførsel eller tænding, i nævnte rækkefølge!

    Begynd med at give den 5 % karburatorsprit i næste tank benzin. Hjælper det ikke, så giv den en sjat karburatorrens i næste tankfuld, Hjælper det heller ikke, så prøv nye tændrør, og kontroller, at du har god gnist på dem alle.

    Hjælper det heller ikke, så rens karburatorer og få dyret synkroniseret, hvis du ikke kan selv. Vl du selv, så køb en Morgan Carbtune. Der er fin manual med, oge efter første gang, opda´ger du, at det her faktisk er let. Apparatet koster det samme som en times arbejdsløn.

    Dine ventiler vil du næppe mærke på motorgangen, med mindre de er voldsomt ude af kurs, men du vil typisk høre noget klapren. Stil dem selv, eller få en mekker til det, men det er altså først efetr karburering og tændrør!

    God arbejdslyst!


  • #11   12. jan 2007 worst case: du har skiftet potten, uden at få stillet kaburator. Dette kan få benzin/luft blandingen til at blive for mager, og det giver for høj forbrændingstemperatur. For høj temperatur kan skade stemplererne.

    Nå men mon ikke bare du skal have justeret dine carbs, så spiller den sikkert igen. smiley


  • #12   12. jan 2007 Det er ikke kaburator problemer med din cykel da den er født med indsprøjtning ! men kig efter knækkede ledninger ved dyserne , det kan forårsage en pokkers hovedpine :)))

  • #13   12. jan 2007 Kristian smiley

    Det ar da en uhyre fornuftig observation - den burde udløse en kvajebajer smiley


Kommentér på:
Indstilling af ventiler

Annonce