1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gsxr1000 k7 - smider fejlkode Gsxr1000 k7 - smider fejlkode

Hejsa, jeg har netop fået en dejlig dejlig gsxr1000 k7, fra mp motorcykler i Odense. Den køre fantastisk, men! 2 gange i går på 100km, gik den i fejl mode. Når jeg kørte frisk i gennem 1 gear, gav det pludselig et nyk, og så blinkede Den røde lampe og FI indikerede på speedometeret. Jeg slog den så fra tænding og til, og så var den væk igen. Desværre nu når jeg putter den i forhandler mode, smider den ingen! Fejlkoder, der står bare c00.. ? smiley

Der er powercomander på den og ingen katalysator. Køre eller fint, og det er svært / ikke til, at fremprovokere den fejl. Den er periodisk, 2 gange i 1 gear cirka midtvejs i RPM kurven.

Nogle der kender cyklen, eller kender til løsning ? Jeg kontakter self mp MC, da der er 6 mdr garanti, men de bor over 300km fra mig, og jeg løser gerne problemer selv, hvis ikke det er noget større :).

Nr plade nu bc17850

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gsxr1000 k7 - smider fejlkode
  • #1   21. maj 2016 Jeg har lige haft en gixxer 1000 fra 06 inde med samme fejl. Det viste sig at være en løs batteripol. Tjek det lige.

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

Emner: 2 Svar: 55
    #2   21. maj 2016 Jeg ved at på k1 - k4 er det bare 2 ledninger i bagenden der skal kortsluttes så kan de aflæses, hvis man laver en knap på mc'en til det vil du altid kunne aflæse den på stedet en anden gang.

• #3   21. maj 2016 Når den kommer med C00 så er det typisk, tænding eller indsprøjtnings dyser der har en midlertidig fejl. Som den bare selv 0 stilder når der er kontakt igen. Det kan meget let være PC der er skyld i det. Eller et stik til PC'en.. Det er bare en af de fejl, der kan være ret svære, at finde uden live log.

• #4   21. maj 2016 Live log??, hjælper det jeg sætter kontakt på til dealer mode, så når fejlen er der igen, kan jeg måske bare direkte uden at slukke cyklen, slå dealer mode til og se fejlen ? Læste c00 ud ved ar brokoble til dealer mode jo.

• #5   21. maj 2016 Mærkeligt, for c00 betyder ingen fejl smiley

C14 - THROTTLE POSITION SENSOR
    C15 - ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR
    C21 - INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR
    C22 - ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR
    C23 - TIPOVER SENSOR
    C24 - IGNITION SIGNAL #1
    C25 - IGNITION SIGNAL #2
    C26 - IGNITION SIGNAL #3
    C27 - IGNITION SIGNAL #4
    C28 - SECONDARY THROTTLE VALVE ACTUATOR
    C29 - SECONDARY THROTTLE POSITION SENSOR
    C30 - SECONDARY THROTTLE CONTROL UNIT
    C31 - GEAR POSITION SENSOR
    C32 - INJECTOR SIGNAL #1
    C33 - INJECTOR SIGNAL #2
    C34 - INJECTOR SIGNAL #3
    C35 - INJECTOR SIGNAL #4
    C41 - FUEL PUMP CONTROL SYSTEM
    C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL
    C46 - EXHAUST CONTROL VALVE ACTUATOR
    C00 - NO FAULT

• #6   21. maj 2016 Problemer er at ECU'en ikke logger fejlen, før den har være der i X sek. Det der så sker er at der komme, en fejl eks fra en løs stik. Så 0 stilder boksen sig selv, men kommer med fejl C00 fordi problemet er løs igen.
    Det opstår også tit med quick-shift, som bare er et tændings cut på 40-80 Ms.

Det jeg gør for at finde den slags fejl, er at sætte mit OBD kabel (Liv data strem). Og så lader jeg den bare, køre på rullefeltet til fejlen kommer.

Men start med at afmonter PC, og se om fejlen stadig kommer. Det er udelukkelse metoden der skal til

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

Emner: 2 Svar: 55
    #7   21. maj 2016 K1'eren nulstiller fejlen hvis du tager tænding fra så den skal i dealer mode med det samme.
    Det er ihvertfald nemmere med en kontakt end at skulle ind under sæde og have en papirklips med smiley

• #8   22. maj 2016 Laver en kontakt til dealermode og læser fejlen direkte næste gang den opstår,. Tror det er i henhold til kat er fjernet med mit yosimura udstødning,, det er bare virkelig ikke til at fremprovokere fejlen sådan lige, var ude på 30km tur igen nu, hvor jeg jagtede fejlen, men uden held.. Ved i forresten hvad jeg skal bestille af quickshift model til min k7 med denne type powercomander monteret (se billede), og skal den retrimmes når man montere quickshift ?

profilbillede
Kommentér på:
Gsxr1000 k7 - smider fejlkode

Annonce