{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Gear'et sætter sig fast {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lige købt en Linhai 260 4X4 årgang 2015, jeg har det problem at gear'et sætter sig fast nu for anden gang på 1 måned, første gang fix'ede mekanikeren hos forhandleren problemet ved at rode lidt med en fastnøgle nede ved stængerne der går fra gear stangen og hen til gearkassen. Han ville dog ikke fortælle mig hvordan han gjorde.

Er der nogen som har erfaringer med lign. og kan hjælpe mig med hvordan jeg selv kan løse problemet?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear'et sætter sig fast
  • #2   4. jun 2016 Det var vel så sidste gang du brugte den mekaniker.

  • #3   4. jun 2016 #1
    Ja det ville helt klart give mig indsigt men:
    1) Hvis jeg skiller den ad får jeg aldrig samlet den igen.
    2) Vil ikke pille for meget pga. garanti, den er købt for ca en måned siden.


    #2
    Det ville det normalt vis være men det er forhandlerens mekaniker, så hvis det skal laves under garanti så er der kun et sted.


  • #4   4. jun 2016 Havde overset at der var garanti på den. Jamen så er det jo bare tilbage til ham og bede ham lave det ordentligt så det holder.

  • #5   4. jun 2016 Ja det er det vel håber bare det bliver sidste gang så, der er nemlig 40 km hver vej og jeg skal ud og låne en trailer hver gang smiley

    De fortalte mig, at jeg skulle være meget forsigtig omkring gearskift, det var vigtigt at motoren var i tomgang og at jeg førte gearstangen helt ud til siderne, det har jeg været meget påpasselig med men de mener self. at det er mig der er problemet, så jeg forestiller mig, at jeg får samme besked denne gang.


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45
    #6   4. jun 2016 Lol du skal bare giv dem fuld skrue! Du køber ikke en helt ny maskine for at være påpasselig med gearene? Wtf!
    Jeg vil smide den direkte tilbage, og så køre som jeg havde lyst til men self ordentlig. Så se om det ikke går bedre end de guidede dig til og sådan noget skal bare virke!


  • #7   4. jun 2016 Ha ha de prøver at tørre den af på dig. Det er jo HELT tydeligt at det er et problem de kender rigtig godt til, eftersom de råder sig som de gør. Selvfølgelig skal man ikke være SÅ forsigtig, det SKAL bare virke. Giv dem et ring, sig du forventer at de får den lavet ordentligt denne gang, også så det holder i længden. Så må de sku finde en holdbar løsning på problemet.

  • #8   5. jun 2016 Han har kun tre forsøg til at få det lavet og han har allerede brugt et...Bare tilbage til forhandleren med den.

  • #9   5. jun 2016 Hvilket forhandler er det?

  • #10   5. jun 2016 4 forsøg er det vidst, iflg en sag der kører på BG med en helt ny Skoda Fabia.

    Forstår ikke han ikke vil vise dig hvad der er galt, men dertil vil jeg også sige at det er en fun maskine og den markedsføres som en stald arbejds ATV, så bare tilbage med den, han må lave den så den virker, hele tiden, ikke kun en måned.
    Jeg vil anbefale dig at sende dem en mail a la: Det er nu anden gang den samme fejl skal repareres, er det en typisk fejl med denne model, eller er det bare tilfældigt?
    Mvh osv
    Så har du dokumentation for hvor mange gange den har været afsted, det er vigtigt, især nu hvor de snakker om at det er dig den er gal med.


  • #11   7. jun 2016 Det er NP Motor i Tappernøje.

    Jeg er igang med, at arrangere, at få den ned på hans værskted men nu er han self. holdt op med at besvare sine mails.


  • #12   9. jun 2016 NPMOTOR tilstræber at give kunden en god og smilende service.
    En ordentlig vejledning - om det er ved køb af ATV, MC, Scooter eller udstyr.


  • #13   9. jun 2016 Jeg må få en god ordens skyld tilføje, at NP motor nu har svaret mig og vi har lavet en aftale om, at jeg kommer ned og aflevere ATV'en på deres værksted

Kommentér på:
Gear'et sætter sig fast

Annonce