Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm kamera?
  • #1   26. jun 2016 De fleste vil nok foreslå et GoPro, men inden du hopper med på hype-bølgen vil jeg foreslå dig nogle bedre alternativer til prisen (og behovet).
    GoPro har ikke en ordentlig billed stabilisator, så med mindre du vil lave en masse efterbehandling på dine videoer vil jeg foreslå en med en ordentlig stabilisator indbygget. Derudover er Go-Pro rigtig dårlig at fastgøre på din hjelm uden at gå på kompromis med støj, udsyn, ventilation eller vindmodstand.
    Når det så er sagt, så laver Go-Pro noget af det bedste der kan købes for penge, men det kan amatører som os ikke bruge til noget.
    Hvis jeg skulle ud og købe et kamera i dag og jeg også skulle tænke bare en smule økonomisk, så ville jeg helt sikkert vælge Sony HRD AS200v. God stabillisator, god skarphed, gode farver og kan monteres på siden af hjelmen uden det genere vanvittig meget.
    Men brug youtube. Der er mange der har lavet sammenligninger og anbefalinger/ideer til hvordan man kan sætte sit kamera fast.
    Held og lykke smiley

• #2   26. jun 2016 Jeg bruger et contour roam.
    Har sat et monteringspad på bagsvingere til at fimle bagud. Fedt at se på.
    Kanon kamera

• #4   27. jun 2016 Xiaomi yi 2 hvis du kan finde et.
    Hero3+ black edition brugt er også værd at kigge efter.

• #5   27. jun 2016 Ja, så kommer den.

GoPro Hero 4 Black edition.
    Jeg kører med netop det hjelm-cam, og kvaliteten er for vild. Billedet er skarpt, også under kørsel.

• #6   27. jun 2016 GoPro er da det bedste til prisen, der er så mange kameraer derude, man kan få et brugt Gopro 3 Black for lidt over 1000kr..

kvaliteten er SUPER til prisen, det er dog irriterende at have kameraet på hjelmen, medmindre at det er lige foran hjelmen, og ikke på siden eller over, vindmodstanden er simpelthen for stor ved +130km/t..

Det her er optaget i blot 720p, skal selvf ses i HD

www.youtube.com/watch?v=4YWFuYRTLkk

• #7   27. jun 2016 Hvis du ikke har specielle krav til ultrahøj opløsning osv. så ville jeg tage et nyt go pro hero 4 session, til ca. 1500kr. fordelen er lille størrelse og fornuftig ydelse samt super let montering, da kameraet kan vendes i beslaget.
    Sammen med et kugleledsbeslag kan det nærmest altid monteres som man ønsker og til alm. motorcykelkørsel er kvaliteten af video alt rigeligt. Jeg optager normalt i 720P 60fps.
    Ulempen er at det ikke er vandtæt til mere end 10meter (ikke noget problem på mc!) og at batteriet ikke er udskifteligt, så det er ikke godt til heldags optagelser uden mulighed for opladning. (ca. 2-2½ times optagelse pr opladning)

https://www.youtube.com/watch?v=4WHasy6HBRQ

https://www.youtube.com/watch?v=yO41p5CWQqs

Begge i 720/60 uden andet redigering end trimning af start/slut tidspunkt

• #8   27. jun 2016 https://www.youtube.com/watch?v=28k7uBDojb8

• #9   27. jun 2016 Sj4000 eller sj5000 det er det bedste til ingen penge smiley jeg er ihvertfald glad for mit kamera smiley

• #10   27. jun 2016 jeg vil mene firefly 6s er det bedste for billig penge
    https://www.youtube.com/watch?v=unwTlqN-_Uc
    koster omkring 800-900 kr.
    Bruger samme mount system som go pro, så man kan bruge de gode dele fra dem. Og fylder vist også samme størrelse?

Den har dog ikke en lcd skærm som sj5000x men slår den så på video, i følge anmeldelserne

• #11   27. jun 2016 prøv at se den her video det er en blanding af forskellige kamera og der er altså et der vinder længdet....

https://www.youtube.com/watch?v=6fnymxa_dUw

• #12   27. jun 2016 Åh nej ikke Delta 9.... mestre i at crashe. tror ALDRIG jeg har set en video med så uøvede folk. 3 crash på en hyggetur med 12 mennesker smiley wow... Gratis trackday fra kommunen til dem inden de nakker nogen.

• #13   27. jun 2016 Mestre i at crash? Hehe der var mere end 12 smiley

• #14   27. jun 2016 Argh Elias. Tror de fleste i den video har en del mere øvelse end dig. Det er rigtig der er et par nybegyndere med som osse er nogle af dem der styrter. Men resten massere erfaring som de har fået ved at køre i stedet for at bruge alt deres tid på at spame mcg. Med dumme spørgsmål de sidste mange år.

• #15   27. jun 2016 Er ked af dit tab med den mc jakob, (delta9) du skal nok lærer at komme rundt om den kurve en dag smiley

• #16   27. jun 2016 Det var skam ikke mig der styrtet. Jeg prøver kun grænser af på de jyske baner

• #17   27. jun 2016 Elias vi kan jo ikke alle være sådan en skærm pedrosa som dig smiley

nu ved jeg også du har været ved og smide i på padborg park hvis ikke jeg husker forkert? men der blev du redet af held..... det vigtigste er jo de her drenge lærte noget af det.

• #18   27. jun 2016 Kontrastyring på meget våd vej = held. smiley
    Piloten der bragte flyet ned med kun 2 motorer ud af 4... held! smiley
    come at me delta9 \o/ smiley

Det vigtigste er sq da at hverken de og andre ikke kommer til skade! De kører jo så meget over evne, og det er farligt for alle på offentligvej!

• #19   27. jun 2016 Altså ingen bliver bedre uden at overskride grænser!
    Men det foregår bedst på lukket bane med ambulance og det rigtige personale og så er det ingen skam at vælte - bare ærgerligt og dyyrt!

Det anbefalede kamera var et Drift HD Ghost formoder jeg(så kan trådstarter i det mindste bruge diskussionen til noget!)
    3m klisteret kan afmonteres med varme og genbruges, har selv gjort det flere gange, dog ville jeg ikke sætte dem henover stafferinger der ikke er dækket af lak for så følger de nok med af!

• #20   27. jun 2016 Jeg har et sony HDR AZ-1 med fjernbetjening du kan købe til 1300 smiley

• #22   28. jun 2016 Jeg har for ikke så længe siden solgt mit az1 da det simpelthen var en krig at montere.
    Har man en metode til at applikere det som virker, så er det nok fint.
    Selvom den indbyggede billedstabilisator ikke er super god er den lækker at have til walkarounds el. Lign. Til løb og seriøsd stabiliseringopgaver var kameraets processorkraft for lav så det blev robotagtig stabilisering.

Billedkvaliteten er på linje med hero4 session. Dog bedre i mørke.
    Sonys actioncams er i en kategori for sig selv hvad angår optagelser i skumring / mørke.

Men vil man have god billedkvalitet i mørke så giver det ikke mening at købe et az1.
    Man skal tænde wifi på kameraet og så ændre indstillinger via wifi når man skal. Det blev også en pain.

Købte mit i org uåbnet emballage for 700 i vinter og solgte det igen for 850 inkl batterilader(25kr), 2 ekstra batterier (80kr) og adaptere til gopro mounts (60kr) og så alt det goproudstyr jeg har testet men ikke får brugt alligevel smiley

Hvis der kommer et brugt hero4 session til salg så hiv lige fat i mig smiley

Hvis du overvejer at købe et entry-level kamera, for lige at teste terrænet og måske lidt i håbet om at du godt kan klare dig med en billig lookalike.
    Så lad vær med at købe det fra ny i en dansk butik

Red hellere en eller anden stakkel der har det liggende og bare vil have måske halvdelen af pengene tilbage for det smiley

Som jeg gjorde med det sony az1
    Don't feed denver..

• #23   28. jun 2016 Skal måske siges jeg bruger hero4black primært.

Der er ikke skærm i men min samsung galaxy s4 filmer 1080p med indbygget stabilisator og har kæmpe skærm. Har en holder til telefonen der går på tripod mounts og så på en lille gorillapod der fungerer som stang.
    Så jeg savner slet ikke skærmen. Playback er også fedest på den store telefonskærm

Det havde dog gjort processen med at montere kameraet nogen steder lettere.
    Men det er i forvejen en fumleopgave. Og nogen gange kan man ikke se skærmen når kameraet er monteret..

Som jeg ser det hjælper sådan farveskærm kun når man alligevel fumler lidt med kameraet mellem fingrene.
    Men planlægger man at gøre det meget, og er ny til det, så er skærm dog et lille plus.

Overvej om du kan nøjes med 150° fov hvis du pønser på at købe noget xiaomi yi 2 / firefly 6s / sj5000x.
    Det er ikke det samme som 170° fov.
    Og slet ikke det samme som "superview" der samtidig med 170° bredt fov er ca 150° vertikal fov klemmet ind i en 16:9 video.

Det er værd at overveje.
    Bare husk the drawback ved høj fov er at der er færre pixels til at repræsentere små objekter i distancen, såsom nummerplader.

• #24   28. jun 2016 front monteret go-pro altså under viseret dog ikke alle hjelme det kan lade sig gøre

• #25   28. jun 2016 apropos.
    Sådan noget sugru / super kraftig elefantsnot.

Så kan et flat eller curved gopro mount monteres på hagen af any helmet you desire smiley
    Godt du lige nævnte det kjj, så fik jeg skrevet det på min bestillingsliste til den 1.

Har klippet i sådan en 3m vhb sticker til curved mounts og sat på et curved mount med en sticker på der ikke er klippet i. Så klisteret sidder nogenlunde på hjelmen mere eller mindre over hele den flade som der skal være i berøring med hjelmen for at mounted passer på formen på hagen af hjelmen.

Men satte et curved mount på (fra cheap china) som er lidt for stort til de buckles man klikker i.
    Så skal have hevet det af igen og smidt ad helvedes til. Så kan jeg lige så godt sætte det nye curved mount på med sugru så det heller ikke risikerer at blive revet af når jeg kommer til at baske til det.
    Det skulle være stærkt nok til man kan bære hjelmen ved at holde i kameraet smiley
    Og så fås det i sort!
    http://www.ebay.co.uk/itm/SUGRU-MOULDABLE-GLUE-PACK-OF-3-BLACK-/391164993445?hash=item5b13401fa5:g:ut4AAOSwv0tVcw1Z

forresten der er 10% rabat på alt fra england for tiden smiley

Overvej evt at købe et kamera i £

• #26   28. jun 2016 altså nu har mit holdt i ca 1,5 år og og vel 15000- 170000km med jævnlige besøg over 200km/t og ville da ikke havde nogen betænkelighed med at bære rundt på hjelmen i ved at holde i kameraet

jo man kan godt se den inde fra hjelmen men på min sidder den ikke i vejen

• #27   28. jun 2016 Eken H9 til 37 $ Der er også H9R med remote til et par kroner mere. Men glem at der står 4K smiley Deres 720 - 120fps er rigtig god.
    GoPro er det bedste men også et par kroner dyere...

smiley

• #28   28. jun 2016 Normalt er jeg også ovenud tilfreds med hvor godt almindelig 3m vhb stickers holder mountet fast.

Men lige på hagen af hjelmen og på andre akavede former, der kan sådan en klat sugru nok gøre det meget bedre end mig og mine klippe-klistre evner smiley
    Klat sugru på, smat ud med mount, cut away excess og lad tørre.

Det der curved mount passer kun på lige under 10% af min hjelms overflader vil jeg sige.
    Og så skal det være orienteret i en bestemt retning for at dets curvature passer til hjelmens curvature.

Superelefantsnotten sugru er næsten perfekt til jobbet tænker jeg

• #29   28. jun 2016 nu har min hjelm så også en lille perfekt fladt stykke til et fladt Mount

• #30   28. jun 2016 Tjek lige Sony FDR-x1000v ud! Det er klart et af de bedste på markedet i forhold til billedkvalitet hvis ikke det bedste. Og med vind reducerne stero Mic også kanon til MC.
    Az1 er jo et "gammelt" kamera der kom i 2014 så elektronikken deri er jo forlængst forældet. Der kan med fordel købes en adapter på eBay til 5$ så man kan bruge gopro mounts.

• #31   28. jun 2016 Manufacturer declared that camera can take up to 12 megapixels stills, but this is just interpolation. The true resolution of images is 4mp, since the image sensor inside the camera is a 4 megapixels sensor. Quite deceptive behavior, but plenty of Chinese brands do this lately. This is not an excuse however.

Conclusion
    Overall, Eken H9 might not be the best built and supported camera on the market, nor have the best image or video quality, but for overall value for the price of 50$ is incredible. I would recommend this camera to people who are newbies to action cams or users on an extremely tight budget.

http://pevly.com/eken-h9-review/

Interessant kamera faktisk. Dog ikke noget jeg vil anbefale nogen at købe.

Prisen er også uden for eu-zonen.
    Så skal man satse på ikke at få det snuppet i tolden.
    Billigste pris i eu gætter jeg på er omkring de 650kr inkl forsendelse
    http://www.ebay.co.uk/itm/Original-EKEN-H9-Ultra-HD-4K-WiFi-2-0-Inch-Action-Sports-Camera-Video-UK-/301982352127?hash=item464f8d02ff:g:czAAAOSw~OVW0G1o

Det er sikkert ikke noget dårligt produkt til prisen. Men prisen er også meget lav.

Ser det lidt som dæk.
    Man køber ikke dæk til sin motorcykel for 40 kr bare fordi man får meget for pengene. Dæk skal virkelig virke, hver gang, lang tid. Og hellere have lidt overskud at give af som jeg ikke får brugt. I stedet for at de begrænser mig og endda risikerer at blive en ærgrelse langt dyrere end der blev sparet på indkøb af dækkene (nye kåber og nye hofter)

• #32   28. jun 2016 Nå ja Sonys x1000v!

Sublim billedkvalitet.
    Dog lidt skør software.
    Og det mangler nogen funktioner
    f.eks. vælge FOV
    Og tage nat foto smiley nat foto er awesome. Kan godt være det bare er mig.
    Så er det ikke så let at montere rundt omkring som et gopro. De koster 3000 fra ny. De er desværre sjældne på brugtmarkedet smiley

Men hey Sony er lige kommet med deres nye hdr as50 !
    Det er en prisbasker. til kun 1600-1700kr.

Endelig flad linse
    det er sort i stedet for hvidt smiley
    Man kan nu vælge FOV TRINLØST!!!!
    Det filmer ikke ultrahd men 1080/60 i ok kval

Og så er det med sonys backlit sensor så video i skumring og mørke langt bedre end alle konkurrenternes.
    https://www.youtube.com/watch?v=UyMNJNEXwWo

Hvis man er interesseret i at få lidt overblik over actioncam markedet kan man med fordel se på nogen af ham mark hawks in depth reviews og comparisons
    https://www.youtube.com/user/MarkHawkCam/videos

• #34   29. jun 2016 Martin: Politiet kan ikke kræve at se dine videooptagelser fra en køretur. Det kræver en rimelig begrundet mistanke fra politiet (der skal enten være en decideret anmeldelse eller andet som indikere at du har kørt sindsygt (f.eks. ved vanvidskørsel). Hvis du kører almindeligt og politiet stopper dig, er det ikke baggrund for at de må se dine videooptagelser (det er en ransagning og der gælder særlige regler).

• #36   29. jun 2016 Det er et rimelig omfattende efterforskningsarbejde, på en almindelig trafikpatruljering, at beslutte at beslaglægge en persons "trafik kamera" og så skulle til en pc og finde videoerne frem, og så sidde og kigge dem igennem for ulovligheder, de klip hvor man kan se hvem der er fører af pågældende køretøj, skrive en sigtelse og så returnere kamera.
    Kameraet i sig selv har de i teorien ikke ret til at tage fra personen, de skal nøjes med at tage sd kortet. i alle tilfælde vil personen være ude af stand til at køre videre med kameraet "rullende", så det er et temmelig invasivt indgreb.

Mener at have set en video (eller flere) hvor en betjent står og siger noget i stil med
    "Don't be a smartass with me, we both know you were way over the speed limit. I can write 70mph if you're ready to admit you did that speed. Or we can do it the hard way, I take your camera to the station and I'll se you in court with a more accurate charge."

• #37   29. jun 2016 Dima: Det har intet at gøre med at det er omfattende, rent efterforskningsmæssigt, for politiet. Det har ene og alene at gøre med, at politiet ikke har beføjelser (det har retten heller ikke i dette tilfælde) til at tage et videokamera fra en trafikant, hvis ikke der er "rimelig grund til mistanke". Og det er ikke, at man kører med hjelmkamera på en R-model - det er ikke mistankegrad nok. Langt fra.

Hvis politiet ser dig køre omkring 200km/t på motorvejen, men ikke registrerer en måling, så kan de stoppe dig og beslaglægge kameraet, da dette har været i forbindelse med en ulovlig handling samt at det har betydning for sagens videre efterforskning.

Og den episode du referere til, er ikke i DK. Det må ikke finde sted i Danmark, det betjenten siger.

• #38   29. jun 2016 Selv i situationen hvor man bliver målt til 200kmt på motorvejen.

Eller i en lignende situation hvor man ved et uheld kommer til at overhale en civil politibil der kører 160, og han så standser en men ikke lige har fået lavet en måling.

Ved godt den ikke er helt efter bogen den metode betjenten i mit citat bruger.
    Men det er meget almindeligt at betjenten mener at man må have foretaget sig noget ulovligt, uden nødvendigvis at have observeret det.
    Så spørger de gerne om man vil tilstå eller om man vil nægte. Hvis man nægter så "ses vi bare i retten".

Der kan let opstå en tilsvarende situation hvor betjenten ikke gider gøre et større nummer ud af en pedittesse, og derfor kommer med en trussel om at konfiskere kamera selvom han/hun egentlig ikke gider og formentlig ikke synes det er rimeligt at slagte vedkommende unge friske fyr fuldstændig, bare fordi personen nu kører med kamera og måske er lidt meget på kant med loven. Ikke når tilstandene er som de er og mandskabstimerne heller ikke helt er der.
    Men i hear you.

• #39   29. jun 2016 Et er, hvad nogle betjente gør, noget andet er, hvad lovgivningen siger smiley En betjent, der påstår at han har ret til at beslaglægge dit videokamera fordi du kører normalt (ikke vanvidskørsel), ja han vil tabe i retten. Medmindre han lyver omkring mistænkegraden i retten - men det håber jeg sandelig ikke, for så har vi at gøre med en korrupt tjenestemand. Bliver en motorcyklist i DK målt til 200km/t på motorvejen og han har hjelmcam, så giver dette heller ikke ret til at beslaglægge hans cam, da det ulovlige netop er bevist.

Det at en betjent mener at man har foretaget sig noget ulovligt betyder nul i retten på et senere tidspunkt (=frifindelse)

• #40   30. jun 2016 Blev lige prikket til og fortalt om Olympus tg Tracker.

Der er nye boller i suppen smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=qMxEkxY4rsw

pricerunner siger 3000 men det er ikke på lager nogensteds

• Jens H
    Jens H Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 2
  • #42   8. mar 2017 #41
    Kig lige dato på tråden....

• #43   9. mar 2017 Jeg købte et roadhawk i sidste uge og det virker til at være solid kvalitet, dog kun ca. 1 1/2 times recording time hvilket er fint for det jeg skal bruge det til, du får forskellige mounts inkluderet til hjelm osv. det kan tilsluttes en battery pack hvis du skal på længere tur.
    Grunden til at jeg valgte dette cam var størrelse og vægt så det kan sidde på siden af hjelmen uden at være i vejen og meget mere diskret end feks. et gopro

• #44   11. mar 2017 Det ser dejlig diskret ud det roadhawk.
    Den bullet form factor er også bare dejlig bortset fra den begrænsede versatilitet
    Men luxus løsning hvis man først får det monteret et sted hvor der kan få lov at blive siddende.
    Og man kan koble det til batteriet hvis man fastmonterer det på mcen.

Luxus.
    Billedkvaliteten ser ok ud selvom det ikke er prangende.
    Især i dårlige lysforhold som jeg kører meget i.
    Men mange nøjes mest med at køre i godt vejr.
    Og det kan jeg sådan set godt forstå smiley
    I gode lysforhold betyder det ikke så meget om billedkvaliteten er ok, god eller spitzenklasse

• #46   17. mar 2017 Det var sku billigt!! Er det mon noget værd? Søren #45

• #47   17. mar 2017 Jeg har ikke selv erfaring med det, men det er nede i en pris, hvor man ikke taber milliarder ved at prøve det.

Det eneste jeg kan se, er at det ikke er et ægte SJCAM. Men om det er godt eller skidt kan jeg ikke udtale mig om.

Men igen: til 275 kroner med fragt, så kan man godt forsvare bare at prøve det smiley

• #49   17. mar 2017 købte et par stykker af disse også, et til bilen og vil se om jeg kan fastmontere et på den lille ny cykel

http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_72220.html

• #50   2. okt 2017 Tror du de er noget værd, tænker kvalitet og køretid

• #51   2. okt 2017 jeg har et kina dashcam til 350 kr i min bil. Det virker helt perfekt på 3. år i full hd. Man skal undersøge nøje inden man køber, da de billigere typisk har en skod chip som kun optager med VGA men laver det om så filmen står som 1920 * 1080, når man tjekker egenskaber. Det er en jungel at finde et godt billgit dash cam. Herudover kan man risikere de 160 kr importafgift + told

• #52   3. okt 2017 Udover det elias nævner har jeg bemærket at så godt som alle billige actioncams har problemer med dynamic range.
    Det ses ofte når folk har kameraet monteret så det peger en anelse opad.
    Så sætter kameraet eksponering efter hvad der er mest af i billedet, navnlig himmel, som er temmeligt lys.
    Derved får man detaljerede billeder af skyerne, mens det i gadeplan bliver helt mørkt at se på. Shit der er altså degraderet mange moneyshots på den bekostning.

Husk at orienter det en anelse nedad, så kameraet hellere blænder himlen ud til gengæld for at man kan se hvad der sker i skygger/buske/personer der står mellem parkerede biler/hvor dybe hullerne i vejen er m.v. smiley

Kommentér på:
Hjelm kamera?

Annonce