{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Service syd for grænsen
  • #1   29. jun 2016 Det kan være svært at sammenligne priser, for får man lavet nøjagtig det samme, når man sammenligner?
    Selv er jeg lige kommet hjem fra Tyskland efter service af min KTM.
    Nyt fordæk, olie og filterskift + opdatering af motorstyring. Pris ialt 4300,-
    Men jeg aner ikke hvad det samme ville koste i DK.
    Service får jeg udelukkende lavet derned, fordi det er nærmeste autoriserede værksted.
    Men jeg tvivler der er ret meget sparet ved at køre til Tyskland. Man skal også lige beregne omkostningerne ved en måske længere tur til servicestedet. For mig er der også den fordel, at jeg i Tyskland får stillet en lånecykel gratis til rådighed.
    Denne gang fik en næsten helt ny:
    http://www.swm-motorcycles.it/en/models/classic-bikes/silver-vase-440/


  • Jesper  R
    Jesper R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #2   29. jun 2016 Har 100 km så det jo bare en hyggetur smiley
    Jeg spørger fordi det er 30-50% billigere med biler .. og gerne vil have anbefalet godt sted? smiley


  • #3   29. jun 2016 min familie gør det med biler (billigere -bedre service - hvis de finder andet informere de dig om det- og så får man en taxa frem og tilbage ind til byen så man kan handle imens de laver service så kan anbefales

  • #4   29. jun 2016 Sådan en classic bike, hvad kan du sige om den?

  • #5   29. jun 2016 Den gik faktisk rigtig godt og havde en god lyd.
    440 ccm og vist nok ca. 30 hk.
    Samlet i Italien af dele produceret i Kina. Motor en kopi af en Honda.
    Ingen plastdele. Pris 5000 euro.


  • #6   29. jun 2016 Ca. halvdelen af medarbejderne på min arbejdsplads er tyskere og der er faktisk en del af dem der får lavet service i DK, da de siger det ikke er dyrere og det bliver bedre udført.

  • #8   29. jun 2016 Afsted til Tyskland. Om ikke andet er der lidt at spare på momsen, samtidig med at du kan glæde dig over at være med til at stimulere en skrantende tysk økonomi ??

  • #9   29. jun 2016 #5: Det er vidst en skrøne. Hvilken Honda motor skulle den være en kopi af?

  • #10   30. jun 2016 Aner det ikke. Fik det fortalt af forhandleren. Kunne det ikke ligne den der sad på en Dominator 650?

  • #11   30. jun 2016 #10 så skulle de have brugt en dårlig kopimaskine, de har bla glemt RFVC topstykket.
    Nej, motorerne er helt deres egne. Nogle kinesisk udviklet, nogle udviklet i Italien og nogle overtaget fra Husqvarna.
    Ampelio Macchi har viden nok, til at han ikke udvikler kopier.


  • Jesper  R
    Jesper R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #12   30. jun 2016 Tak hans Henrik .
    Altid hyggeligt med sure gamle mænd .. men hold dig lige til emnet en anden gang og gem din galde til konen eller hunden smiley


  • Jesper  R
    Jesper R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #13   30. jun 2016 "Z" det er MIN økonomi jeg prøver at redde!

  • Jesper  R
    Jesper R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #15   30. jun 2016 Hold dig til emnet gamle smiley
    Jeg har lige købt den og henter den i dag . Jeg vil gerne have den efterset af en mekaniker om alt et forsvarligt!
    Kæde og olie skift gør jeg selv.fremover men dæk kan jeg ikke!
    Men tilbage til emnet som er om nogen har gode erfaringer med service og rep i Tyskland? smiley


  • #16   30. jun 2016 Den her ser fed ud
    http://www.swm-motorcycles.it/en/models/adventure/superdual/


  • #18   3. jul 2016 Hej Jesper. Da jeg i sin tid undersøgte for en kammerat, var der 1000kr at spare på service inklusive ventiljustering og kædeskift, så det er da bestemt værd at tage med. Ved godt det ikke lige er dét du spørger efter, men kan du selv skifte kæde, kan du altså også sagtens skifte dæk... på mcdaekonline og bestil nyt gummi, I biltema og køb to gode dækjern og denne til at afbalancere med http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Varkstedsudstyr/Afbalanceringssat-til-MC-2000021023/ og følg denne guide: https://www.youtube.com/watch?v=wPGZ66bouv8 Det er piv let, og også ganske hyggeligt, og så er det jo lidt sjovere når man kan selv. Du sparer ganske givet ikke meget første gang, men du skal jo nok have det gjort igen smiley Rigtig god weekend smiley

  • #20   3. jul 2016 Hans Henrik
    Læs Tommy N's indlæg.
    Uddybede, venligt og ønsker endda god weekend..

    Såå langt fra dine indlæg i enkeltstavelses ord og billeder af tudekiks..

    Du har en masse at lære, måske ikke om Mekanik
    Men på at formidle din viden, for der er du sku tæt, på at være uduelig.. "hvor svært kan det være, for så gammel en knallert som dig?" #7


  • #21   3. jul 2016 Der er jo nogen gamle sure mænd i Hjørring, men måske når der kommer noget mere motorvej deroppe de kan blive glade, så de kan have de snoede veje for sig selv smiley

  • #24   6. jul 2016 Jeg har en gang fået service lavet på min BMW hos Wilhelmsen. Det blev dyrt og personalet var meget arrogant. Jeg bad om lige at snakke med mekanikeren der havde lavet cyklen. Nix. De ville ikke have kunder ud i værkstedet og mekanikeren havde ikke tid til at snakke med mig.
    Det var første og sidste gang jeg satte mine ben i den butik.
    I klubben jeg kører i fra Kruså, kender jeg ikke en eneste der får lavet service nede hos dem.
    Mange af dem kører i stedet til Toftlund MC. Langt bedre service og sikkert ikke dyrere.


  • Jesper  R
    Jesper R Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10
    #25   6. jul 2016 Holder mig hjemme smiley

  • #26   6. jul 2016 En af mine gode venner har en MZ med en XT 660 motor - Den blev selvfølgeligt serviceret i Tyskland ved Yamaha, da han er en omkostningsbevidst mand.
    Blev...
    Sidst jeg så ham, kom han bag på min MC - se til venstre - hjem.
    Da jeg så den sidst - nogle uger efter - ved en mekaniker herhjemme, stod den og ventede på reservedele i restordre.
    Der var sådan set dårligt den ting, der ikke var gjort voldsomt forkert og især forknoklet - derfor reservedele.
    Jeg kørte selv rigtigt mange gange til Tyskland med en Skoda Superb, hvor service havde medført, at bluetooth og GPS ikke virkede.
    Når det går godt er det dejligt.
    Når det går skidt, er det rart, når der kun er få km. til reklamationer.

    Just my 2 cent


Kommentér på:
Service syd for grænsen

Annonce