{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Oppolering af alu bundskjold? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Jeg er i gang med at total restaurerer en Honda XL 500r, men da jeg ikke selv har grejet ville jeg hører om der fandtes nogen Tusind kunstnere, eller bare en gut med polere grej, der kunne polere et alu bundskjold op, som vist på billedet.

Helst på Fyn eller Jylland.

Det ville lige give det sidste til restaurationen, da alt andet er lavet 100 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oppolering af alu bundskjold?
  • #1   8. jul 2016 Det er et Stort Arbejde. Og næsten umuligt at holde. Jeg ville få det pulverlakeret. Det er både bedre og billigere.

• #2   8. jul 2016 Hvor i landet, jeg har lidt udstyr til det, er det et nyt, eller et gammelt forhutlet et, og skal det stå som et spejl? Afhængig af materialet tager det forskellig tid. Du kan skrive en PB og er velkommen til at se mit projekt.

profilbillede
  • #3   9. jul 2016 Sådan en XL500R skal da ikke havde et poleret bundskjold det er jo en mudder hest som godt må se rå ud.

Noget helt andet så bliver det ikke til at holde frem over hvis du bare vil bruge den maskine til det den er bygget til.

Hvis bundskjoldet skal frisket op så vil jeg foreslå at du giver det en omgang med noget vand slibe papir kort 400.

Hvis du absolut vil havde det poleret op så skal du være så velkommen til at kikke forbi Fredericia og låne mit værksted så kikker vi på det samme.

Jeg har levet et par videos omkring hvordan man griber sådan en gang polering an.

https://www.youtube.com/watch?v=uDz7O2q-ezo&list=PLqhBtA86eemB3xwlyRw2zBNIlL65n5VSb

• #4   9. jul 2016 Hvis det ligner det til venstre på billedet (bulet og ridset, generelt hærget) kan det reelt ikke lade sig gøre. Man kan ikke polere buler og store skrammer væk! Men er det nyt og fint smiley kan det gøres på ca. 4 timer, men hvorfor??? Hvis cyklen skal bruges, er det skønne spildte kræfter!

• #5   9. jul 2016 #1 Ja hvis bare det var sådan det var lavet fra fabrikken, når alt andet står originalt skulle det helst holdes hele vejen igennem.

#2 Bor selv på fyn, skjoldet har stenslag men igen alvorlige buler eller ridser. Det skal være en halvblank overflade som skjoldet til højre. Hvor i Jylland holder du til?

#3 Når jeg er færdig står den som ny, og som fra fabrikken. Regner ikke med at den ser mere til mudder, med alle de penge der er lagt i den

#4 Nej var jeg godt klar over, men du kan slibe materiale væk så du kommer ned under de små stenslag og der efter polere den, ikke til spejlblank Finnish men bare en pæn, ren glat plade.

Der bliver kun færre af den her slags, så hvis jeg vil køre mudder kan jeg gøre det på andet en lige denne her smiley

profilbillede
  • #6   9. jul 2016 Ikke for at lyde pissenegativ, men hvis du har den store viden om polering, er der vel ingen grund til at søge hjælp? Du kan altså ikke bare "slibe materiale væk"!!! Hvis du smed et bilede op (jeg ud fra at det ikke er dit på billedet, for så har du da et fint) var det nemmere at forholde sig til smiley

• #7   9. jul 2016 Ja kan høre du vil have noget halv færdigt arbejde. Hvis jeg skal lave det bliver det efter en standard, som jeg kan leve med, hvor stort er emnet? Du kan jo evt. Selv rette og slibe det ned til den overflade du vil have? Jeg har prøvet blank alu og glsblæst, der er stor forskel på tiden det tager. Men det meste kan da lade sig gøre, såfremt materialet er iorden og helt. Jeg holder til midt imellem Skanderborg og nr. Snede

• #8   9. jul 2016 #6 Så stor viden om polering? Undskuld da.

• #9   9. jul 2016 Nu overvejede jeg at tilbyde min hjælp, så at være smart og tøsesur fremmer da lige lysten smiley

• #10   9. jul 2016 Nu snakker du om at den skal stå som original.

Bundskjoldet har helt sikker ikke været poleret da den var ny.

• #11   9. jul 2016 9# jeg er skam ikke tøse sur men hvis jeg i følge dig er så klog er det vel heller ikke nødvendigt smiley
    Hvad foreslår du?

• #12   9. jul 2016 #10 Garanteret ikke, men en let polering ville minde godt om tænker jeg. Kan også lade det være men ikke just pænt på en ny istandsat cykel smiley

• #13   9. jul 2016 #7 emnet måler ca. 30 x 40 og det er ikke fordi det skal være halv færdigt, men spejlblank har det Aller været smiley

Sådan ser elementet ud

profilbillede
  • #14   9. jul 2016

profilbillede
  • #15   9. jul 2016 Hvor kommer du fra, bare for at spørge om noget? smiley Og hvor tykt er det alu sådan ca??

• #16   9. jul 2016 Ringe smiley Den er en 3 mm

• #17   9. jul 2016 Du er velkommen til at prøve at komme med skidtet, så kan vi se på det smiley Men regulær polering vil jo komme til at stå som noget der ligner krom, så tænker mere på en omgang børstning/slibning. Men send en PM hvis det er smiley

• #18   9. jul 2016 Hvis du vil holde den original ( ikke at jeg forstår ideen i en original gammel offroader , men det er jo en helt anden sag) så se om ikke du kan fremskaffe et nyt..
    Alle polerings muligheder vil ikke se originalt ud. Holder stadig på det kønneste vil være at få det pulverlakeret i en farve der ligner det originale. Alternativt så få det glasblæst og giv det noget pulverklarlak.

• #19   9. jul 2016 #18 Brian, vi ved jo at er kongen af amatørfuskere, så det er klart at et ordentligt lag tjære er dit førstevalg smiley Hvis du har bare lidt faglig stolthed, så fix det smiley smiley

Og jeg ved at du kan tåle gassen smiley smiley

• #20   10. jul 2016 #18 Hvis det skulle være originalt skulle den anodiseres smiley Et nyt er desværre så godt som umuligt at finde. smiley

Kommentér på:
Oppolering af alu bundskjold?

Annonce