{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Problemer med gear på Yamaha FZ750 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel sag af en Yamaha FZ750 Genesis fra 86, med 80.000 km på uret.
Når motoren er kold har jeg ingen problemer med at skifte gear. Men når motoren er gennemvarm efter 15-20 minutters kørsel, har jeg lidt svært med at skifte ned til 1. gear og den er umulig at få i frigear når motoren kører. Når jeg slukker motoren er der ingen problemer.
Hvad kan der være galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med gear på Yamaha FZ750
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #1   11. jul 2016 Slæber den lidt i koblingen når den bliver varm?

Så er det derfor...

• #2   11. jul 2016 Nej det synes jeg ikke den gør.

• #3   11. jul 2016 en grundig grundjustering(hvis man kan) samt udluftning af koblingsystemet kan gøre tricket , for meget olie på motoren kan også gøre at koblingen (på nogle cykler) bliver lidt "tung" i tomgang , har du prøvet at holde 2500 rpm på når du skal i frigear ?

• #4   11. jul 2016 Aaarrrg, hydraulisk kobling på en genesis fra 86'?????? jeg tvivler!!!!!!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #5   11. jul 2016 Ja det er da sjovt du siger det, men der sidder sådan set en koblingsmaster og væskebeholder på venstre side af styret på ALLE billeder jeg kan finde af en 1986 FZ750 Genesis. smiley

• #6   12. jul 2016 Det er forlygtevæske, Sjamon!

• #7   12. jul 2016 Der er hydraulisk kobling og olien er skiftet og udluftet (iflg min mekaniker). Det havde ingen virkning.

• #8   12. jul 2016 Det må vel enten være koblingen eller selve gearne.

Jeg er overhovedet ikke mekaniker, har bare fikset et par cykler. Så følgende er bare hvad jeg ville selv ville gøre.

Hvis du kan løfte baghjulet mens den kører, sætte den i gear og trækker koblingen kan du tjekke om den kobler helt fra eller om baghjulet stadig drejer langsomt rundt. Gør det både kold og varm og se om der er nogle forskel.

Hvis der ingen forskel er skal du nok have set på gearne - der er nok nogle små tolerencer som bliver for små når motoren bliver varm.

• #9   12. jul 2016 det er næsten nød til at være koblingen hvis frigear klikker ind uden problemer når motoren ikke kører , det tyder på den ikke kobler helt 100% ud ved varm da der så stadig er lidt træk på gearhjulene når motoren kører og det kan give trægheden når man skal ramme frigearet

og med 80k på klokken så er der sikkert noget der kunne stå for udskiftning i koblingen (fz/fzr-koblinger har aldrig hørt til de stærkeste)

• #10   13. jul 2016 Det lyder som en af de dyre operationer? Eller er det nemt nok på sådan en fætter?

• #11   13. jul 2016 ved ikke hvor nemt/svært det er på sådan en , men er man vant til at skrue lidt selv kan jeg ikke forestille mig der burde være nogle ben i at hive koblingsdækslet af og tjekke det forskellige

• #12   15. jul 2016 Ok, men se om jeg kan finde en som har evnerne smiley

Kommentér på:
Problemer med gear på Yamaha FZ750

Annonce