{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Lars  A
Lars A
Emner: 1 Svar: 1

Zx9r 1996 går på 3 cylindre {{forumTopicSubject}}

Hej har lige købt en Zx9r fra 96
Ved lave omdrejninger lyder det som om den går på 3 cylindre, når den får flere omdrejninger går den fint.
Nogle ideer om hvad det kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Zx9r 1996 går på 3 cylindre
  • #1   12. jul 2016 tændspole eller kabel tændrør en af de ting smiley

• #2   12. jul 2016 Synkronisering er et godt sted at starter

• #4   13. jul 2016 Det gjorde min zx-10 også.
    Ultralydsbad- og en gang synkronisering- det løste mit problem.
    Husk!- justering af svømmerhøjde

• #5   13. jul 2016 Det kan også være ventiljustering.

• #6   13. jul 2016 Hej jeg har også en ZX9R men fra 99 som også lyder lidt sjovt. Synes det lyder som den 4 takter ved en fast lav hastighed kunne måske godt lyde som om den går på 3 cylinder men det gør den ikke, så tror lige jeg følger med her det kunne jo godt være det samme :-). Hvad går det der ultralydsbad ud på? Er det bare rensning af karburatoren eller hvad?

• #7   13. jul 2016 Har samme problem på en zx7r der var tomgangsdyserne stoppet efter retning går den perfekt.

• #8   13. jul 2016 Nemlig...
    Tomgangsdyser eller svømmerventilen/ svømmerhøjden....

Lad den gå i tomgang og se om ikke det ene afgangsrør er koldere end de andre. Så nærmer du dig et bud på hvilken karburator det er galt med smiley

• #9   13. jul 2016 Du kan også sætte en lang skruetrækker på afgangsrørene, et efter et. Ved at lægge øret til skaftet på skruetrækkeren, kan du hurtigt høre om der er en cylinder der ikke er med

• #10   13. jul 2016 #6: Den skal 4-takte ved alle omdrejninger.

• #11   13. jul 2016 Jesper jeg tror ikke den skal 4 takte synes ikke det lyder rigtig. Kunne være man skulle rense de karburatoren godt igennem

• #12   13. jul 2016 #11 det er en 4-takt motor, den 4-takter når den går rigtigt. Det kan sagtens være den gør noget forkert og lyder forkert, men at beskrive det som at den 4-takter hører til på scootergalleri smiley

• #13   13. jul 2016 #12: Det er jo altid rart at nogen kan fortælle en at man ikke forklare det rigtig hold nu op alså du forstår jo godt hvad vi mener så hvis du ikke har noget konstruktivt om vores problem så lad vær med at skriv

• #14   13. jul 2016 Jeg tror problemet nærmere er at den cykel ryger ALT for hurtigt i det røde felt.. smiley

• #16   13. jul 2016 #13: Jeg plejer nook at komme med gode konstruktive råd. Men når du fortæller din mc med 4-taktsmotor 4-takter, så aner jeg virkelig ikke hvad dit problem er.

Til trådstarter: Dit problem lyder til at kunne løses med en rensning og synkronisering af karburatorer. Alternativt bare en dårlig tændrørshætte eller kabel. Tændspolen går til to cylindere, så hvis den var problemet, ville den sætte ud på 2 cylindere og ikke kun 1.

• #17   13. jul 2016 Prøv at tage en skruetrækker og dask blidt med grebet på bunden af karburatorene, kan være det hjælper.

Ellers skal de renses og synkroniseres, hvis det ikke er det er det nok et tændkabel. smiley

• Lars  A
    Lars A Tilmeldt:
    jul 2016

Emner: 1 Svar: 1
    #18   14. jul 2016 Ud fra svarene ser det ud til at der ska renses karburatorer og synkroniseres, hvad vil det ca koste og hvem kan gøre det i Randers området? Er der evt en her på Galleriet som vil gøre det/hjælpe?
    Tak for jeres hjælp

• #19   15. jul 2016 Start med at skrue bundskruer ud og evt blæse forsigtigt ind, en ad gangen, så kan du være heldig at den virker bagefter.
    Husk lille beholder under så der ikke løber benzin ned på blokken og opløser malingen.

Kommentér på:
Zx9r 1996 går på 3 cylindre

Annonce