{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.044 visninger | Oprettet:

CBX vil ikke starte. Relæ klikker bare {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda CBX 750 F fra 1984 der ikke vil starte.

Starmotoren forsøgte at køre rundt til at starte med. Kunne høre den køre en halv omgang og så stoppe et par gange. Men nu klikker startrelæet bare. Der sker intet.

Jeg har skiftet batteriet. Det skulle alligevel snart skiftes, men det løste bare ikke mit problem.

Vil gå de forskellige kontakter og stelforbindelser igennem i morgen, samt forsøge at kortslutte startrelæet.

Ud over det, hvad kan det så være og hvad skal jeg gøre for at fejlfinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBX vil ikke starte. Relæ klikker bare
  • #1   23. jul 2016 Havde samme problem på min kawasaki, der var kulet færdigt i starten, så tror du skal kigge på din starter istedet for kontakter osv.

Prøv evt. at banke med skaftet fra en hammer på din starter imens du holder start knappen inde.

• #2   23. jul 2016 Er det kun et startermotor problem eller kan du heller ikke løbe den igang?

• #3   23. jul 2016 Er det et nyt batteri og er det ladet op?
    Når relæet bare står og klikker, er det oftest fordi det ikke får nok strøm.
    Dvs et fladt batteri, dårlig forbindelse (løse poler), eller defekt relæ.

• #4   24. jul 2016 Sæt evt strøm (+) direkte fra batteriet til starteren, hvis der er strøm på batteriet og den ikke kører, så er det enten dårlig stelforbindelse eller defekt startermotor (skil den ad og se om kullene er skifte og rens spolen for støv). Prøv også at trække (-) fra batteriet til starternotor hvis den ikke starter for at se om det er dårlig stel.

Hvis starteren kører når du giver den strøm direkte er det nok relæet den er gal med, eller støttebenskontakt, dødemandsknap..

• #6   28. jul 2016 simon t:
    Der sker intet når jeg banker på startmotoren smiley Start relæet klikker også kun en enkelt gang når jeg trykker på starteren.

Henrik C:
    Den kan godt løbes igang.

Jesper [Helsinge] P:
    Batteriet er sprit nyt. Også fuldt opladet.

Mikkel K:
    Har prøvet at sætte + på startmotoren, men der sker intet. Jeg har også målt spændingen fra + på batteriet og stelforbindelsen, og den er helt fin. Ved ikke lige helt hvordan jeg skal smide - på startmotoren.

Ser åbenbart ud som om at jeg skal til og skille startmotoren ad smiley

• #7   29. jul 2016 Det lyder som om starteren er stået af - den kan adskilles og renses og evt. skal der skiftes kul. Kullene skal typisk være mindst 1 cm. Minus til startermotoren sætter du bare direkte fra batteri til et sted med bart metal på motoren.

• #8   29. jul 2016 Okay, det var sgu startmotoren. Jeg kan satme godt forstå at den ikke gider starte.

Tak for hjælpen drenge

profilbillede
Kommentér på:
CBX vil ikke starte. Relæ klikker bare

Annonce