1.794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

VFR 800 VTEC sætter ud VFR 800 VTEC sætter ud

Hej McG

Jeg har problem med min VFR 800 VTEC '02.

Hvis jeg kører med 30% gas ved fx 5000 o/min, giver fuld gas i 2 sek, og går tilbage på 30% gas, sætter den ud.

Efter 1-2 sek. vågner den op og går fint igen.

Den har ingen udsættere under konstant dellast eller fuldlast.

Den laver kun udsættere hvis man går lidt frisk fra fuldlast tilbage til dellast. Hvis jeg giver fuld gas, og kobler ud samtidig med at jeg slipper gassen går den i stå.

Nogle forslag?
Jeg har lige lavet alm. service på den,
tændrør, termostat, olie, filter og dæk.
Tændrør hjalp lidt på syndromet, men den gør det stadig hvis man provokerer den lidt.

Den har stået stille i et par år før jeg købte den.
Skal der mon bare en bell-ad dyserens til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VFR 800 VTEC sætter ud
  • #2   4. aug 2016 BellAdd skader nok ikke og hvis det virker er vi alle blevet klogere på det.
    Bortset fra det så er det en af den slags symptomer rullefelts teknikerne fixer på en justering. Gjorde den det da du fik den?

• #3   4. aug 2016 Jeg synes ikke den gjorde det i starten, men det kom efter ca. 500 km.
    Ja, hvis man havde en programmerbare motorstyring kunne man sagtens justere sig ud af det.

Jeg tror ikke det er undertryk i tanken, den går fint under fuldlast.
    Jeg prøver en BellAdd som det første smiley

• #4   4. aug 2016 Der må være en føler på gasspjældene der ikke følger med ned hurtigt nok. Så får den for meget benz indtil den er '' kommet med ''....

Mit bedste bud... Men det er Ikke sikkert at jeg har ret. smiley

• #5   4. aug 2016 Roll on-roll off justeres pr rullefelt og Powercommander, måske endda i den originale ECU.

• #6   4. aug 2016 Korrekt. Det er gasspjældspotentiometeret der skal fange den på roll-off, indtil MAP sensoren er med igen.
    Den har dog rigtig fin gasrespons så det tyder ikke på at potentiometeret fejler noget.
    En powercommander bør vel ikke være nødvendig? Den har kørt problemfrit med original motorstyring indtil nu.

• #7   4. aug 2016 Kontakt FV Motor og hør ham ad.............

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #8   4. aug 2016 Et skud fra hoften fra min side....havde en 98'er - men var vidne til en nyere model, der voldede nogle udfordringer i stil med det du beskriver! Løsningen på den del var noget med vacum ind/udtag- og nogle slanger dertil, som var monteret forkert efter et helt almindeligt service (hos en ikke VFR kyndig mekker) - Mr VFR - alias Kurt Jensen hos Sydfyn MC brugte "lidt" tid på at knække den nød, men den blev fikset og springklar igen.....

Lad os høre slutningen på din historie ender med - uagtet udfald!

• #9   4. aug 2016 Ja kan også kun anbefale Kurt fra sydfyns MC han ved hvad han har med at gøre og der er altid kaffe på kanden??

Kommentér på:
VFR 800 VTEC sætter ud

Annonce