{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Koblingstrykplade vil ikke på ? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Jeg står og er ved og skifte kobling på min zx6r, fordi jeg på en køretur brændte den af umiddelbart.. ( læs evt min forrige tråd)

nå, men det korte og den lange er, at jeg har sat friktionsplader og metalplader i, men det er simpelthen somom jeg mangler 2 plader eller noget.
Dender trykplade man skal spænde på til sidst, den når simpelthen ikke ind og ramme den yderste friktionsplade, hvilket jeg ellers kan se på det efter slidmærker at den skal.

sådan som det er nu på det første billed uden pilene, det er sådan som trykpladen sidder når man skubber den så langt på som muligt.
og som i nok kan se på billedet er der godt 2-3MM spillerum før den overhovedet rammer friktionspladen. så det dur simpelthen ikke. når jeg sætten den i 1gear med sluppet kobling kan jeg stadig nemt trække cyklen.

nr 2 billed er fra en zx9r jeg har lånt, der kan man se at trykpladen når helt ind og ramme friktionsskiven - og dette er simpelthen ikke muligt på min ?

Jeg er godtnok forvirret.

-Det skal lige siges at jeg ikke har de originale stumper og måle efter da jeg kom til og smide mellemlægspladerne ud med en fejl smiley

Alle bud, råd og betragtninger modtages med kyshånd!!! smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koblingstrykplade vil ikke på ?
  • #1   18. aug 2016

    profilbillede
  • #2   18. aug 2016

    profilbillede
  • #3   18. aug 2016 Der er forresten riller på trykpladen jeg skal sætte på, og de riller kommer helt i bund, og det kan den kun gøre hvis den vender på 2 måder.
    Så jeg er sikker på jeg har vendt den rigtigt, det KAN ikke komme længere på - der er simpelthen fyldmatriale fra pladernes side jeg mangler. ?

    Er der noget jeg overser?


  • #4   18. aug 2016 altså ? har du fulgt den guide som zx9-billedet kommer fra ?? der står den kun kan sidde på en måde , ellers vil der mangle ca 1/8" (ca3mm)

    så mit forslag vil være at prøve igen hvis trykpladen altså er udført på samme måde som på 9eren

    evt prøve uden de 3/4 øverste plader , finde positionen hvor den kan komme længst ind , mærke op og i med pladerne igen


  • #5   18. aug 2016 Det kan godt være det et sku i tågen men kunne det være stangen der går gennem motoren fra modsatte side som trykker hvis du har væske trukket kobling ,prøv at pille den af som trykker på stangen ,håber du forstår hvad jeg mener:-)


  • #6   18. aug 2016 det er et skud i tågen da der ikke er nogen trykpind , koblingen bliver trukket af en aksel i dækslet


    http://images.wemoto.com/full/OEM_KAWASAKI/10034479.jpg

    smiley


  • #7   18. aug 2016 hej Dingle, nej jeg har fulgt zx6r instruktionsbogen da jeg samlede koblingen.

    den zx9r er kun forbi det er det eneste billed jeg lige kan finde for at illustrerer hvad jeg mener.

    og altså, min trykplade er ikke helt den samme som på zx9r, min har kun 4 fjedre.
    Anyways - så kan min trykplade kun sidde på 2 forskelligt måder, - og jeg er sikker på jeg den sidder rigtigt - billedet er fra når den sidder rigtigt, jeg forstår bare ikke, at det er som der ikke er nok skiver...


  • #8   18. aug 2016 har du prøvet om den kan komme længere ind uden pladerne i ?

  • #9   18. aug 2016 yes, det billed der er postet, kunne ligesågodt være uden plader, den går på lejet der sidder i pladen, før den rammer friktionspladerne.
    Og kan se den ellers plejer og køre på friktionspladerne. :S

    har lge haft ringet til kawa svendborg, og de siger at der muligvis er 1 af pladerne der er tykkere, og den skal sidde yderest...

    men så skal den jo stadig være dobbelt tykkelse af de andre før det passer...

    det er mig lidt mystisk - jeg må skille den ad igen når jeg kommer hjem fra skole.


  • #11   18. aug 2016 har lige studeret dit billede igen ? hvor mange plader er der i ? de billeder jeg har kunnet finde (dog af afmonterede koblinger) ser den øverste plade ud til at skulle ligge højere i skålen ? passer pladerne nogenlunde med slidmærkerne i skålen ?
    EDIT :

    hvad med udrykkeren ? skal den ikke "styre" i en boring i akslen ? tænker hvis der ligger noget i bunden af den boring ??


  • #12   18. aug 2016 Hej dingle, og tak fordi du slår nogle tankekrølle for at hjælpe, det sætter jeg pris på.
    Jeg ringede til kawa, og de sagde der skulle være 8metalplader, og 9friktions.
    Og det er der også i sættet jeg har monteret.

    Derudover står der i kawa's håndbog, at man starter med friktions og køre skiftesvis derefter - dvs man jo selvfølgelig slutter med en friktionsplade til sidst. smiley

    Den sidste friktionsplade man sætter i, skal man lige dreje, så den sidder lidt anderlæder - eller rettere sagt i andre hakker i skålen, men selvom jeg har sat den sådan (det er sådan den også sidder på billedet) så er der stadig de ca 3mm til de røre hinanden...

    Om pladerne passer til slidmærkerne ? jeg er ikke lige 100% sikker på hvad du mener, men altså, de nye plader, passer perfekt i skålen. så der skulle vidst ikke være noget der ? hmm?

    udrykkeren sidder i trykpladen, sammen med et lille åbent kugleleje.
    Kuglelejet har sin egen lille plads i trykpladen, så jeg er 110% på den sidder rigtigt, og så skal man ellers bare trykke udrykkeren ind, så sidder den som den skal... der er heller ikke noget og se i bunden når man tager plader ud...


    Jeg skiller det ad om 1 time eller 2 igen, og tager 3-5 billeder mere, for og vise tingene lidt bedere. smiley jeg vil fandme ud og køre NU NU NU smiley smiley


  • #13   18. aug 2016 Og tak for skuddet Andreas. men har allerede kigget og kigget, og lige ud fra det, bliver jeg stadig ikke rigtig klogere. smiley

  • #14   18. aug 2016

    profilbillede
  • #15   18. aug 2016

    profilbillede
  • #16   18. aug 2016

    profilbillede
  • #17   18. aug 2016 her er billed med og uden skiver, og hvor man kan se at trykpladen skal køre på friktionsskiverne...

    jeg fatter det simpelthen ikke... har som i kan se haft det skilt ad igen... men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, andet end at køre den til mekaniker...
    Men på SU, hvor du har 80km i skole hver dag, i egen bil, der rækker pengene simpelthen ikke til mekanikerbesøg... :S
    Så det sgu lidt øv..


  • #18   18. aug 2016 nårh jo! og jeg har smidt en video op på min profil!
    kig kig kig! smiley måske i kan se noget, jeg ikke kan?


  • #19   18. aug 2016 Jeg kan ikke lige se din video, men du er naturligvis opmærksom på, at hakkerne på trykpladen skal passe med hakkerne i tromlen, Ikk???

  • #20   18. aug 2016 Halløj, jeg havde engang akkurat samme problem på min gamle fireblade. Havde købt nye plader og monteret dem, den fedtede bare for vildt i koblingen. Det var også ligesom det manglede en plade eller 2, men det viste sig at de nye plader ikke havde den korrekte tykkelse, de var endda mindre end de slidte jeg lige havde afmonteret....... Prøv lige at måle dem og så mål de gamle, hvis de ikke er røget i skrotkassen..... Jeg løste mit problem ved at sætte et par af de gamle i sammen med nogle af de nye.....

  • #21   18. aug 2016 Hmm, mangler du ikke et eller andet bagved alle skiverne, så det hele blir rykket længere ud. Prøv evt at montere den gamle kobling igen, og se hvor forskellen opstår, mål evt den samlede tykkelse på den gamle kontra den nye.

  • #22   18. aug 2016 Hej vestjyden - videoen skulle ihvertfald gerne være oploadet nu. smiley
    Men jo, det er jeg opmærksom på. den kan kun monteres på 1 måde som er korrekt. smiley så det er ikke der den ligger.

    Lindy - jeg har smidt de gamle metalskiver ud - ved et uheld - men har stadig friktionsskiverne.
    Når jeg måler friktionsskiverne er det stort set det samme på de nye, som på de gamle. så måske jeg skulle bruge samme løsning som dig.
    - Men da jeg afmonterede de gamle, kunne jeg se at de sad "stramt" som de skulle.. og det kan jeg ikke få de nye til, selvom de somsagt er i stortset samme tykkelse.. så et eller andet har jeg ikke fået noteret mig, da jeg skildte det ad...

    Ole - det eneste der sidder bag koblingen er 2 små metalringe der er konkav. og dem har jeg ladet sidde. ellers er det "bare og sætte koblingen i "
    -Som jeg skrev til Lindy så er tykkelsen på de nye, stortset det samme som de gamle, med ca 1mm til forskel.
    MEN den gamle kobling kan jeg huske sad "som den skulle", så tog jeg trykpladen af, satte den nye på, og nu kan jeg simpelthen ikke få det til og sidde stramt. se evt min video hvis du ikke har gjord det smiley

    #TheStruggleIsReal


  • #24   19. aug 2016 Hej Igen

    Nu har jeg kigget lidt i den tråd du henviser til i starten:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/288003-hjaelp_fra_gearkassekobling_kyndig_soeges_

    Jeg kan også se at du har bestilt en ny trykaksel:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/288630-hvad_hedder_den_aksel

    Nu melder tanken sig om der er noget andet galt med din kobling??
    Fandt du ud af hvorfor kablet var slapt, da der gik noget galt med et gearskifte?? Den aksel du har købt, er det nu også den korrekte??
    Har du prøvet at samle koblingen UDEN akslen i ?
    Hvis du uden den aksel i, kan få resten til at passe har du måske fundet fejlen.
    Men som sagt synes jeg vi mangler lidt info omkring hvad der var galt med din kobling i første omgang, det er ikke sikkert at det har indflydelse, men det kan heller ikke udelukkes.
    Hvis du skriver hvor du bor kan det være der er en, som har lyst at komme forbi og se lidt nærmere på det smiley


  • #25   19. aug 2016 Jeg har endnu ikke, den dag idag, fundet ud af hvad der enlig gik galt den dag.
    kunne bare konstarerer da jeg kom hjem, at min kabel var blevet slabt, men da jeg åbnede ned til koblingen sad pladerne som de skulle - altså stramt.

    jeg skildte det så ad, og nu kan jeg ikke få det til og sidde stramt igen.

    men kan konstaterer på den slidte kobling var Metalpladerne fuldstændig brændt af... så jeg tror da det var den.


    Ang akslen, den monterede jeg igår, og hentede ved kawa i svendborg, den er original, og ligner den originale på en prik.
    Så jeg tænker ikke der er noget der.


    Jeg bor i Assens, 5610 på fyn,
    Hvis nogle ville kigge forbi skulle de være så hjertens velkomne. smiley


  • #26   19. aug 2016 de slidmærker jeg snakker om er dem med røde cirkler der burde de nye plader passe nogenlunde til +/-1mm

    har du prøvet at montere trækdelen af udrykkeren i lejet i trykpladen først (så man er sikker på den er i bund)

    prøv evt at løssamle uden trækdelen , den med gul cirkel smiley


    profilbillede
  • #27   19. aug 2016 og vær lige sikker på at lejet også sidder hvor det skal i trykpladen

  • #28   19. aug 2016 arh på den måde - men ja, jeg kan sige at metalpladerne passer nærmest PERFEKT med de slidmærker, ikke noget der.

    jeg har prøvet og samle det uden udtrækkeren,resultatet er ikke anderledes.
    Der er bare ikke nok plader til at nå ud til den skie trykskål...
    jeg river snart håret ud af hovedbunden, eller hopper i havnen! smiley FUCK det røv ikke at kunne køre. :S


  • #30   19. aug 2016 Det hjælper ikke at rive håret af, jeg kender flere skallede og de kan heller ikke finde ud af en skid.... smiley

  • #31   19. aug 2016 hans henrik - det skal sgu sikkert nok passe.
    Men det ændre stadig ikke på, at jeg ikke kan få koblingen til at sidde rigtigt. altså det jeg mener er, at skiverne kommer hverken længere ud eller ind af den grund.
    Så det er stadig en anden fejl/mangel jeg kigger efter - men tak for din observation. smiley

    Karsten - ja så er jeg sgu på bar bund. smiley
    du vil vel ikke købe en kawasaki ninja meget billigt ? smiley håhåhå


  • #32   19. aug 2016 Jo det vil jeg godt, hvad er prisen ?

  • #33   19. aug 2016 Jamen skal vi sige ½kasse lunkne Slots?

    Ej, lortet står mig sgu i pænt mange penge efterhånden, så jeg ville meget gerne have den ud og køre, så jeg ikke skulle lide underskud på at sælge den defekt til fx 10-15k... hvilket vel næsten er optimistisk. smiley


  • #36   19. aug 2016 nu er det ikke den der er blevet skiftet , desuden skriver han at han har prøvet at samle uden den del i med samme resultat

    men vil godt give dig ret i den ser noget tykkere ud den der er monteret


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #37   20. aug 2016 er du sikker på at du ikke mangler en koblingsplade?????,mange plader til motorcykler er ens,det er så bare antallet der varierer fra model til model,pladerne du har når ikke ud til trykfoden og så kan den ikke koble,så mon ikke der mangler en

  • #38   20. aug 2016 hvis du har fået den rigtige kobling så skal det virke, der er ikke røget en fjeder ring af du har overset... det kan næsten ikke gå galt, og har endnu ikke set en ebc kobling der er fejl på, det er enten fejl bestilt, altså til forkert model ELLER fejl monteret

  • #39   20. aug 2016 hvis du var i nabolaget ville jeg komme og hjælpe dig

  • #40   20. aug 2016 HEJ alle sammen!

    Idag er lykkens dag, jeg fandt endelig ud af hvad der var los!

    hans henrik, den med tøsekobling, den må du tage med kawa. smiley det ka jeg ikke gøre for. smiley

    Dingle - det er nemlig godt læst, det er den originale stadig, jeg har ikke skiftet den. smiley

    Jesper - det var generøst tilbud og komme at hjælpe hvis jeg var tættere på smiley


    nu skal i bare høre!

    Jeg har jo som skrevet haft smidt metalpladerne ud, ved et uheld, og det vi kom frem til var, jeg ringede og snakkede med MP her for et par timer siden, hvor jeg så fik at vide at den originale tykkelse på metalskiverne er - og hold nu fast! 2.3mm, og de skiver jeg har fået i mit sæt fra EBC er KUN 1.5

    så fejlen er fundet, det var for tynde metalplader med EBC sættet

    Jeg takker og bukker for alt den hjælp jeg har fået herinde!
    Det gør det helt sikkert sjovere at være motorcyklist når man har nogle flinke gutter og sparer med.! smiley smiley smiley


  • #41   20. aug 2016 Næste gang venter du med at smide ud, indtil skidtet er kørende igen. smiley

  • #42   20. aug 2016 det kan du dælme tro!
    Det var ihvertfald en lærestreg. smiley


    nu sidder jeg så lidt og tænker på, om man kunne kræve nogle penge tilbage for den kobling jeg har fået tilsendt? nu når det jo tydeligvis var en helt forkert tykkelse metalplader?

    altså de har jo solgt mig noget forkert, så det tænker jeg vel, jeg ikke skal betale for ?
    Men selvfølgelig hvis jeg skal sende det tilbage, så står jeg uden friktionsskiver igen - og det er jeg heller ikke interasseret i?

    nogle faste "guidelines" ?

    jeg tænker ihvertfald jeg giver dem et kald på mandag, og høre om jeg kan få nogle penge retur, eller ihvertfald penge til de 8 nye metalskiver jeg skal købe. smiley eller er det mig der er helt unfair her ?


  • #43   20. aug 2016 Lad være at begynde og blande. Ring og sig at de skal sende dig en ny RIGTIG komplet kobling, og du sender selvfølgelig den forkerte kobling tilbage til dem, måske du er heldig de gider smide en retur label med den nye kobling, så koster det ikke dig noget at sende.

    Hvor har du handlet?


  • #44   20. aug 2016 det lyder til du har fat i noget Ole. smiley
    Det er ved Mc-Importen delene er købt. smiley

    Nu har jeg jo så bare bestilt 8metalskiver ved Mp, det skulle jeg nok så ikke have gjord.

    jeg tænkte nemlig bare og bestille skiverne ved MP som gjord, og så få pengene tilbage af mc-importen.. men det er selvfølgelig klart de ikke bare sende mig beløbet tilbage uden og få koblingen igen...

    hm.. nå.. jeg må muligvis prøve og ringe til Mp, og høre om jeg "hænger" på skiverne jeg har bestilt der, fordi ellers afbestiller jeg dem, og bestiller ny, men rigtig kobling ved mcimporten, og sender den deres retur. smiley

    ååårrrh... de besværligheder der er ved og være motorcyklist smiley jeg vil jo forhelvede bare ud og køre!! smiley smiley smiley smiley


  • #45   20. aug 2016 Der er 14 dages fortrydelsesret ved køb på nettet, men hvis de har sendt dem, ved jeg ikke hvordan du står med returnering.

  • #46   20. aug 2016 Ring til mc importen også, måske i kan lave en fair deal, hvis du forklarer dem det hele, og du har bestilt nye skiver osv osv.

  • #48   21. aug 2016 lige nøjagtig Hans Henrik - det er kun for egen regning at min cykel har holdt stille så længe, og at jeg har sovet så dårligt, pga spekulationer.
    Men nu er det slut, og jeg sover roligt igen. smiley

    Ole - jeg ringer til dem imorgen og forklarer min sag, så må jeg se hvad det ender ud i. smiley
    tror nu nok det skal gå.
    tænker lidt jeg sender hele koblingen tilbage, og får pengene tilbage hvis muligt - og så køber jeg delene ved MP, hvor de koster det samme, og jeg ved det er rigtigt - og så færdig arbejd. smiley


  • #49   21. aug 2016 Kan man forvente at få penge tilbage på en varer som har været åbnet og monteret ? smiley


  • #50   21. aug 2016 Hmm sagen er jo lidt speget, kommer vel an på hvor fejlen ligger. Har Emil bestilt det rigtige og de har sendt det forkerte, burde der vel være en chance. Man kan jo ikke tjekke varen, før den kommer ud af indpakningen. Har Emil bestilt det forkerte, er der nok ikke mulighed for penge retur.

    Alt dette kan kun afgøres ved at give dem et ring, som Emil gør i morgen. Og selvfølgelig kommer med en update smiley


  • #51   21. aug 2016 Jeg tastede min model og årgang ind i deres søgemaskine på deres hjemmeside, og bestilte mine vare.
    I notefeltet skrev jeg endda også " Hejsa, min motorcykel er en Kawasaki zx6r fra 1996, husk lige og tjek delene igennem inden i sender"

    Ja jeg ved godt det måske lyder somom jeg prøver og godtgøre noget her - men har fået forkerte dele SÅ mange gange nu, fra forskellige steder, så jeg skrev altså lige den lille note til dem.

    Alligevel har de jo så formået og sende mig det forkerte...

    om jeg så skulle have målt metalskiverne inden jeg lagde dem i oliebad? måske ? jeg syntes nu bare de skulle have sendt det rigtige.


    - Der kommer selvfølgelig en update imorgen Ole. smiley


  • #52   22. aug 2016 SÅ er der svar smiley

    Jeg ringede derud og snakkede med chefen Jim smiley
    forklarede ham min sag, og lige først var han en smule skæptisk, hvilket jo selvfølgelig er klart da han ikke kender til mine evner eller formåen...
    jeg forklarede at skiverne var 1.5 og de originale var 2.3, og at det derfor ALDRIG ville komme til og passe sammen.
    - til det lød han en smule uforstående, altså rent teknisk - og sagde han lige ville vende den med mekanikeren.
    - han ringede tilbage lidt efter, og mekanikeren måtte jo give mig ret, at det aldrig ville passe sammen - dog ville EBC ikke tage sættet tilbage da der var olie på - så på den front var der ikke så meget og gøre.
    han slog også sættet op på en database, og kunne se der i år var solgt 63 af dem, og ingen af dem leveret tilbage (i europa)??? Hmmm ???

    efter lidt snakken frem og tilbage, kom vi/han frem til, at han ville sende mig 8nye mellemlægningsskiver fra Lucas, kvit og frit.
    som så gerne skulle komme omkring torsdag.

    så alt i alt, vil jeg sige det er god stil af ham - og han var også flink og forstående og snakke med i telefonen, så jeg ville ikke være bekymret for og handle der igen.


    Det eneste spørgsmål jeg nu står tilbage med er.... hvordan kan de have solgt 63 sæt, til 63ninjaer, uden at nogle er leveret tilbage ? fordi 1.5 passer jo for fanden ingen steder hen. ??? det eneste jeg kan forstille mig er - sættet jeg købte kom i 1pakke, med med friktionsskiver og mellemlægningsplader hver for sig, i forskellig pakke.
    Så måske der er taget den forkerte bunke mellemlægningsplader og lagt ned i pakker med de andre rigtige dele ?
    hmmm.. jeg finder nok aldrig ud af det...
    Men ved i hvad??? jeg skal ud og køre kawasaki ninja igen på fredag smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley så jeg er en glad mand!


  • #53   22. aug 2016 Fandens også, hvad skal jeg så gøre med den halve kasse Slots?
    Spøg til side, godt I fandt ud af det.


  • #54   22. aug 2016 Mon ikke bare det er pakkeriet der har fejlet.

    Dejligt i fandt en fornuftig løsning. Der findes åbenbart stadig forhandlere der lever af tilfredse kunder. smiley


  • #55   22. aug 2016 Ole - jo det tænker jeg. smiley jeg er ihvertfald fint tilfreds med hvad han kom frem til. og vil ikke fraråde ham - trævtimod. smiley

    Karsten - Du kommer bare forbi Assens med dem, de drikkes stadig fint her - hvis de ellers er kolde. smiley

    Tak for det drenge. ! smiley


Kommentér på:
Koblingstrykplade vil ikke på ?

Annonce