Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm mangel
  • #1   31. aug 2016 Nu spørger jeg måske dumt, men har du tjekket at der er strøm på batteriet? Og hvis der er, er du så 100% på at du har sat alle kabler korrekt? Det virker usandsynligt at din CDI boks pludselig er stoppet med at virke efter du har haft motoren ude.

Hvis du har 2 motorer og derfor 2 CDI bokse+resten af tændingsystemet, så kunne du jo prøve at skifte delene ud 1 efter 1. Hvis du kun har det ene tændingssystem, så er mine penge på at der er et eller andet kabel du har overset. Fx et af kablerne til tændingslåsen, som sikkert går i stel når bøglen ikke er drejet smiley

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 29
    #2   31. aug 2016 Motoren tørner fint der er lys i boret jeg havde fået byttet rundt på stel og ledningen til starteren men det har jeg sat på plads nu men ingen gnist på tændrør

• #3   31. aug 2016 Hvis du har byttet om på + og -, så er din CDI højst sandsynlig brændt af.
    Hvis du er virkelig heldig er det kun en sikring som er gået.

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#4   31. aug 2016 Plusen fra batteriet og over til relæet og fra relæet til stel var min fejl og starter kablet til minus på mit batteri er cdi boxen så Brandt af ???

• #5   31. aug 2016 Svar til #4

Hvis du har gjort som du skriver, har du kortsluttet dit startrelæ, det må have lydt fælt da du trykkede på startknappen.
    Hvad jeg ikke helt forstår, er hvordan du kan få ledningen fra starteren til at nå op til batteriet.
    Men nu kender jeg ikke nærmere til din MC, så måske er ledningen lang nok. Som du beskriver det har du egentlig "kun" kortsluttet dit startrelæ, det BURDE ikke give bøvl andre steder, men er du HELT sikker på, at du ikke har fået sendt strøm den forkerte vej rundt i systemet i samme handling??
    Lad for guds skyld være med at prøve en anden cdi, før du er 214% sikker på, at der er helt styr på + og -, ellers ryger den muligvis samme vej.

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#6   31. aug 2016 Starter kabel og - sidder 15 cm fra hinanden de begge sorte og relæet og batteri sider 10cm fra hinanden så det temmelig nemt at få byttet om og når man trykker på start køre starteren rundt den gik bare ikke i indgreb da jeg fandt min fejl og fik byttede ledningerne gik starteren i indgreb dog ingen strøm til mine spoler eller tændrør

• #7   31. aug 2016 Hmm, hvis starteren kørte rundt, passer det jo ikke at du har kørt fra relæet til stel.

Lad os lige blive HELT enige:

Du har sat kablet som går fra batteriet til startrelæet på minuspolen på batteriet.
    Fra relæet går der så en ledning til starteren. ( Og sandsynligvis en ledning til sikringsboksen)
    Det kabel, som går til stel satte du på pluspolen på batteriet.

IKK ???

Så har du byttet om på plus og minus på HELE ledningsnettet = CDI KAPUT!!
    Og muligvis andre elektriske komponenter, som er følsomme for polaritet.

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#8   1. sep 2016 Fra + på batteriet til start Relæet fra startrelæet til stel og starter kabel til minus

• #9   1. sep 2016 Jeg håber der er en anden, som forstår dig bedre end jeg gør, for det du skriver giver ikke mening for mig.
    Som jeg læser det sender du strømmen fra startrelæet direkte til stel, så kan starteren altså ikke køre.
    Kan du tage et par billeder hvor batteri ,relæ og evt. starter er med, og gerne tegne hvad du har ændret , det kan muligvis hjælpe på forståelsen.

• #10   1. sep 2016 Kan hellere ikke gennemskue om du har byttet så meget rundt på + og - at din CDI skulle været brændt af.
    Er der spænding (12V) på dine tændspoler ?
    Hvis ja er CDI måske brændt af !
    Hvis nej er sikkerhedssystemet der frakobler tændspolerne ok ?
    Sikkerhedssystemet er normalt koblings-kontakt + sidestøttebens-kontakten + frigears-kontakten + dødmandsknappen !!

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#11   1. sep 2016 Der er intet strøm til tændspoler

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#12   1. sep 2016 Sådan her

profilbillede
  • #13   1. sep 2016 Er det de 2 inde i den røde cirkel du har bytte rundt på?

profilbillede
  • #14   1. sep 2016 Hej igen

Jeg gentager lige hvad du skriver i #6:
    "Starter kabel og - sidder 15 cm fra hinanden de begge sorte og relæet og batteri sider 10cm fra hinanden så det temmelig nemt at få byttet om"
    Især dette lægger jeg mærke til:
    "og når man trykker på start køre starteren rundt den gik bare ikke i indgreb"

Det hænger i min verden ikke sammen med den skitse du har tegnet.
    Du skriver at starteren kørte rundt. En elmotor skal have BÅDE + OG - for at køre. Din skitse viser at din startmotor får - og -
    Den ene - kommer fra den ledning du har sat til stel, den anden gennem den stelforbindelse starteren automatisk har ved at være skruet på motoren.

Derudover sender du strømmen fra dit batteri direkte til stel hvis du aktiverer dit startrelæ.
    Nu tegner du ikke nogen ledning fra dit batteris minuspol, så jeg kan godt være i tvivl, men hvis der skete noget, da du trykkede på startknappen går jeg ud fra at der gik en ledning fra batteri minus til stel.
    Når du så trykker på startknappen vil relæet trække og give forbindelse, nu er din plus pol på batteriet lagt på stel gennem relæet, ikke godt !
    MEN, jeg tror umiddelbart ikke at du ødelægger noget andet end relæet og evt. batteriet ved at kortslutte det. Dog kan der ske sære ting ved kortslutninger, så HELT sikker kan man aldrig være.

Dan D skriver lidt om støttebenskontakt mm, men da du skriver at der var reaktion på startknappen, går jeg ud fra at det ikke er her problemet ligger, da der typisk ikke sker en rygende hattefis når man forsøger at starte uden at div. kontakter står som foreskrevet.

Jeg tror vi må have nogle flere på banen, som evt. har set noget jeg ikke har set, for som det ser ud nu kan jeg ikke se hvor fejlen ligger.

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#15   1. sep 2016 Ja smiley præcis som du skriver de to ledninger i cirklen er de to ledninger jeg byttede rundt op i den anden ende altså oppe ved relæet og minus på batteriet alt virker på mc'en undtagen manglen strøm til tændrør starter køre lys virker olie lampe frigear lys alt ser ud til at virke bare ikke strømmen til mine tændrør

• #16   1. sep 2016 #14
    Jeg gentager lige hvad du skriver i #6:
    "Starter kabel og - sidder 15 cm fra hinanden de begge sorte og relæet og batteri sider 10cm fra hinanden så det temmelig nemt at få byttet om"
    Især dette lægger jeg mærke til:
    "og når man trykker på start køre starteren rundt den gik bare ikke i indgreb"

Det hænger i min verden ikke sammen med den skitse du har tegnet.
    Du skriver at starteren kørte rundt. En elmotor skal have BÅDE + OG - for at køre. Din skitse viser at din startmotor får - og -
    Den ene - kommer fra den ledning du har sat til stel, den anden gennem den stelforbindelse starteren automatisk har ved at være skruet på motoren.
    Starter får både + og -, bare den "forkert polet", så jeg vil gætte på at den har kørt den forkerte vej rundt og derfor ikke er gået i indgreb.

Dan D skriver lidt om støttebenskontakt mm, men da du skriver at der var reaktion på startknappen, går jeg ud fra at det ikke er her problemet ligger, da der typisk ikke sker en rygende hattefis når man forsøger at starte uden at div. kontakter står som foreskrevet.
    Nogen sikkerhedssystemer tillader at starteren kører rundt, så det kan godt være sikkerhedssystemet.

Enten er det sikkerhedssystemet eller CDI`en der brændt af.
    Det finder man kun ud af ved at måle lidt hvilket kræver et multimeter, eldiagram og lidt el-forståelse.

• Kenneth O
    Kenneth O Tilmeldt:
    jan 2015

#18   3. sep 2016 Fejl fundet tyverialarm fjernet alt virker

• #19   4. sep 2016 Altså sikkerhedssystemet smiley

Kommentér på:
Strøm mangel

Annonce