{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Droslingssæt fra eBay?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #1   21. sep 2016 Når du siger "fra eBay" skal du huske på at eBay er lidt det samme som den blå avis, så det er altså andre mennesker du køber af, og ikke hjemmesiden eBay.

Hvis der er TÜV godkendelse på sættet, er det godt nok til de danske synshaller.

Hvilken MC skal droslet ned til hvor meget? Husk på at i alle andre lande end Danmark, er det lovligt at neddrosle til f.eks 48hk (A2 kørekort) fra mere end det dobbelte, men ikke her i landet - så det kan sagtens være at du kan finde neddroslingssæt til cykler som har mere end 96hk fra standard, men det bliver altså ikke lovligt at føre den med A2 kørekort alligevel.

• #2   21. sep 2016 Det ved jeg. smiley
    Det er bare min Transalp som skal "drosles" fra 50hk til 48hk og så synes med det. Jeg har forhørt mig hos en forhandler, som sagde at droslingssættet foruden TÜV-godkendelsen, også skal bestilles til stelnummeret hos forhandleren af droslingssættet.

• Sajmon ™

#3   21. sep 2016 Pladder. Du bestiller bare et sæt til 48hk og så anføres det på reg attesten til syn.
    Men et eller andet skal han jo sige for at retfærdiggøre prisen...

• #4   21. sep 2016 Jeg har lige snakket med en synshal, som sagde at hvis blot reg. attest og droslingssæt ligger klar, bør det ikke være et problem, såfremt cyklen er ok, selvfølgelig. smiley

Sådan et som det her kan vel gøre det? http://www.ebay.co.uk/itm/652840-Drosselsatz-Drossel-Honda-XL-600-V-Transalp-PD10-97-von-37KW-auf-35K-/272353662481?hash=item3f698b1611:g:Cb4AAOSwFc5Xv~VB

• #5   21. sep 2016 Hmm Nu sidder jeg og læser lidt videre på det, hos flere Danske forhandlere af droslingssæt forlanger de stelnummer som skal skrives på. Her f.eks:
    http://www.kp-motorcykler.dk/droslingskit.html

Hører gerne fra nogen som selv har været igennem processen..

• #6   21. sep 2016 Jeg har en del erfaring med det, har drosslet 4-5 cykler for folk (og det modsatte), jeg køber altid TUV (Tyskland) godkendte droslingssæt, og stelnummer skal anføres i det lille gule hæfte som følger med, SOM DU IKKE SELV MÅ ÅBNE, KUN GÆLDENDE 1 GANG, OG DET ER NÅR SYNSHALLEN ÅBNER DEN (vigtigt vigtigt vigtigt)...

Man skriver stelnummer til sælger i kommentarfeltet inden man sender sin bestilling afsted. Koster omkring 800-1000 kr.

bikers-top-brand og www_zietech_de står jeg gerne inden for

• #7   21. sep 2016 Tak!
    Jeg har bestilt ved Zietech nu. Jeg skrev også og spurgte dem ad - stelnummer skal man bare oplyse dem ved køb via. email så skulle det være i orden. smiley

• #8   23. sep 2016 Fra eBay annoncen:
    MÜSSEN BEACHTET WERDEN! NACH DEM KAUF BITTE UNBEDINGT DIE FZG-ID IHRES FAHRZEUGES MITTEILEN!

FZG-ID =fahrzeug identifizierungsnummer = stelnummer

• #9   24. sep 2016 Da min GS500 blev synet.
    Der viste jeg blot et stykke papir fra 1999 hvorpå der stod hvad der sku på for at drosle samt en underskrift.

Ingen stel nr.

• Sajmon ™

#10   24. sep 2016 Man kan altid rende ind i en synsmand som ikke gør sit arbejde ordentligt - det gjorde du så...

• #11   24. sep 2016 Havde ellers spurgt et andet sted også som sagde god for det inden jeg købte sættet. Men synede et andet sted uden problemer.

Der står også på sedlen at det er til inspektionen.

profilbillede
  • #12   25. sep 2016 Dok. fra fabrikantens repræsentant (importøren) er altid gyldig, hvis den er fyldestgørende. Det er bare ikke altid muligt at få noget fra dem. Så er en Tüv godkendelse den anden mulighed.
    Grunden til at der bedes om stelnummer, er også for at de har mulighed for at leverer det rigtige kit. Der kan godt være forskelle f.eks på årg. som ofte er en anden end folk selv tror, da de anvender 1. registrerings dato

Kommentér på:
Droslingssæt fra eBay?

Annonce