Montering af cykelcomputer på MC Montering af cykelcomputer på MC
Hej der ude
Jeg har planer om at montere en cykelcomputer på min Gixxer.
Det som jeg i den forbindelse er kommet til at tænke lidt på, er hvordan og hvorledes med magneten til sensoren?
Min plan er at montere den på "navet" til min ene forbremseskive, med noget Locktite Attack-sekundlim, evt. på den ene bolt da, den er af stål, så magneten også på den måde sidder fast.
Det jeg i den forbindelse tænker på, er om det mon har betydning for afbalanceringen af hjulet, når det er så tæt på center af navet?
Næste ting er om limen er stærk nok til at holde magneten ved 250+ Km/t?
Jeg har for en del år siden haft monteret en tilsvarende computer på samme måde, uden problemer, på min daværende Yamaha XJ600, men den render jo ikke <i>helt</i> så stærkt, højst 180-200 på en god dag
Kom med jeres erfaringer
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 32
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
Sebastian> Jeg monterer den ikke med henblik på nøjagtigt km/t visning, som primære funktion, men pga de yderlige features den har, såsom max hastighed, gennemsnits hastighed, stop ur, 24T ur etc. etc.
At den så samtidig giver en meget mere nøjagtig km/t visning, er så bare et ekstra plus.
Så Speedohealer vil ikke være en løsning for mig, men ellers tak
Micro> Se mit svar til Sebastian
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 149
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=2128
sep 2006
Strada> Det lader til at være en smart løsning, men jeg er lidt bekymret over at jeg så tilføjer yderligt vægt til hjulet! Det har måske aldrig været et problem, eller hvordan?
Du skriver, tættere på navet er mere nøjagtigt. Hvorfor er den det?
sep 2006
Montering af cykelcomputer på MC