{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Gearing??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe mange gange.. Meeen... Here goes..
Jeg står og leger lidt med tanken om at få cyklen gearet om, da jeg nu har kørt på den i 2 år og syntes at der skal ske noget nyt.. Jeg tænker lidt på 15/42 (org. 15/40), men ville så høre om der er nogen der har noget erfaring med det, og/eller er det bedre at lægge en tand på foran? Jeg er interesseret i at få en hurtigere optræk. Jeg er også lidt i tvivl om 2 tænder i bag er nok til at man kan mærke det.. Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ikke har prøvet det før, og er tæmmelig ny i mc faget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearing???
  • #1   14. feb 2007 Som du selv skriver, så har emnet været oppe mange gange!

    +2T i bag vil give dig lidt hurtigere optræk, og højst sansynlig ikke gå ret meget ud over din topfart.

    Mht. fortandhjulet skal du gå ned i størrelse, for at få mere optræk, men tandhjul mindre end 14T, kan godt give et større slid på kæden, så jeg ville nok bibeholde de 15T foran.

    Go for it!


  • #2   14. feb 2007 tror 2 tænder bag alene er meget lidt mærkbart .
    hvad med 2 tænder mere bag og en mindre for .
    DET burde gi` det spark du leder efter uden at det er helt overdrevet .


  • #3   14. feb 2007 Jeg ved ikke hvordan din cykel vil ændre sig, men jeg havde en fireblade fra 2000, som jeg gav 2 tænder mere bagpå!!
    Jeg fik simpelthen en helt ny cykel, jeg ved ikke hvorfor fabrikken ikke selv havde fundet på det, for sådan burde det være ;o))))
    Ikke nok med at den fik mere optræk, den kørte heller ikke langsommere på toppen, fordi den så kunne trække længere ud i 6`eren, den blev også en helt anden og mere positiv cykel at kører på, i det hele taget.
    Så jeg vil godt anbefale det, 1 tand mindre foran, giver lidt mere end 2 bagpå, og slider også mere på kædekittet, så jeg ville gøre det bagpå!!
    Om det så skal være 2 -3 -4 tænder, kommer an på hvor meget motorkraft du har i overskud, der er ikke så meget ved at løbe tør for omdr. allerede ved 180 feks.


  • #4   14. feb 2007 jo men thomas din fireblade var jo også en 900 .
    jeg tror der er mere fabrikspower i sådan en end i en 600 .
    min gixxer 600 var totalt lam med std gearing . men med 3 mere bag og en mindre for kom der da lidt liv i lortet smiley .
    jeg tror ikke jeg havde mærket noget med kun to mere bag på den .


  • #5   14. feb 2007 Chris - ok, jeg troede ikke der var så stor forskel, mistede den så ikke en del på toppen, eller kunne den slet ikke trække ud std. ?? Nu var det jo også en Suzuki,,, Griner

  • #6   14. feb 2007 det var meget stor forskel . ikke på powersiden men på hvor meget jeg derefter fik brug for at ligge og bruge geararmen . inden kædekit udskift måtte jeg konstant skifte gear for at få det bedste omdr-punkt .
    med det nye kit kunne den bedre trætte sig selv .
    og ja . det var jo en suki smiley .
    den bedste af dem alle ;-))


  • #7   14. feb 2007 trætte = trække smiley

  • #8   14. feb 2007 Ok. efter hvad jeg kan forstå, så er 2 tænder ikke nok. Så må det blive 4 tænder ekstra i bag. Men er det ikke næsten for meget. Jeg mener kommer cyklen ikke kun til at rende 200 på toppen så??

  • #9   14. feb 2007 Hvor tit kører du over 200? Er det ikke sjovere at den trækker hurtigt op til de 200? smiley

    Jeg er oss gået nogle tænder op bagpå og forventer at topfarten nu er 160-170 km/t. Glæder mig for vildt til at prøve det.

    Sådan her ser forskellen evt ud:
    http://igaragen.dk/billeder/52T.jpg


  • #10   14. feb 2007 Det er jo nemlig det. "Hvor tit kører man over 200". Men det ville jo stadig være sjovt at kunne følge "De andre". Men ja, det er optrækket jeg søger..

  • #12   15. feb 2007 Søren G- Kanon. Jeg har lige været inde og kigge, og besluttet at det bliver 15/43.. Nogen der har ideer til hvad og hvor jeg skal få fat i det. Det er et helt kædekit jeg skal bruge.

  • #13   15. feb 2007 Jeg har ikke kørt med det endnu, men det har været dejligt nemt at få hvad jeg skulle bruge af tandhjul hos kjmotorcykler.dk og de er på tilbud pt smiley og mærket AFAM som jeg har købt skulle være ganske udemærket....

Kommentér på:
Gearing???

Annonce