418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Xs650 US costum 80, elproblemer Xs650 US costum 80, elproblemer

Hej
vil lige høre om der er nogen her i forumet, der selv, eller kender nogen, der har forstand på at sætte en ny ensretter på min xs. Den vil ikke lade bayteri når jeg kører så tænker det kan være der problemet ligger. Jeg har selv prøvet at rode med det, men det vil ikke lykkedes. Det kunne være fedt hvis der er nogen her i Aalborg området, der kan hjælpe, da jeg ikke har mulighed for at køre ret langt med den smiley

Vh Troels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xs650 US costum 80, elproblemer
  • #1   28. nov 2016 Du er jo nødt at prøve om der kommer vekselspænding fra statoren først!

• #3   28. nov 2016 Hej Asger, Der kommer vekselspænding fra statoren, men ledningsnettet er sat spøjst sammen, stikket du kan se der hænger Nederst i billedet, var ikke sat til noget, og så vidt jeg ved kommer de 3 hvide ledninger fra stator/svinghjulet.

profilbillede
  • #4   28. nov 2016 De 3 hvide er de 3 faser, det ser ud som om du har 2 andre i stikket en sort og en rød, mon ikke det er plus og stel.
    Jeg kan ikke se det helt tydeligt på dit billede, det ser ud som om stikket er brændt.
    Det stik vil jeg tro skal sættes til ensretteren/regulator.

• #5   28. nov 2016 Ellers varer det nok ikke længe inden Hans Henrik fra Hjørring , fortæller dig hvordan det skal være.
    Han er en ørn til el.

• #6   28. nov 2016 Jo det har du ret i, har klippet ledningerne fri af stikket og givet dem kabelsko, efterfølgende forsøgte jeg at sætte dem på efter en tegning over systemet. Den sorte ledning førte jeg til batteriets - og den røde førte jeg over til batteriets + men det er nok ikke den rigtig måde jeg har gjort det på, nu du nævner stel smiley

• #7   28. nov 2016 Altså stikkene satte jeg i stikket på den nye ensretter smiley

• #9   28. nov 2016 Hej Hans Henrik,
    Hehe ja det giver sved på panden det ledningsnet smiley Jeg kan ikke huske hvad tallet i udveksling var da det er noget tid siden jeg testede, med udslag var der ihverfald. Grunden til at jeg har taget et billede af stikket, er fordi det sad på denne side af MC og var ikke koblet til noget, hvilket undre mig da den jo sådan set burde være forbundet til ensretteren på den anden side af MC går jeg ud fra? Den har åbenbart ikke været forbundet til enretteren, så jo, det kan sagtens være den virker? Jeg prøvede at sætte den nye ensretter til ledningerne, men så ville den pludselig ikke starte, da jeg tjekkede for gnist ved tændrør var der ingen gnist. Så det kører bare kan du nok høre smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 360
    #11   28. nov 2016 Hvis du kan begå dig på "syddansk" er der masser af info på xs650.de

Ellers er der et ledningsdiagram her: http://s957.photobucket.com/user/inxs-de/media/wiring/xs650allyears.jpg.html

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 360
    #13   28. nov 2016 "Analog" viden er ikke at foragte smiley

Hvis det var en brugscykel ville jeg skifte til en generator med permanent magnet, systemet med en elektromagnetisk rotor har ikke fungeret for mig på BMW og Guzzi: http://www.xs650.com/threads/how-to-permanent-magnet-alternator-swap-also-known-as-the-banshee-swap.5536/

Kommentér på:
Xs650 US costum 80, elproblemer

Annonce