{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.194 visninger | Oprettet:

Reparation af køler {{forumTopicSubject}}

Dawser i galleriet smiley

Jeg ligger inde med en defekt køler. Dvs. én af studserne er gået løs, og nu pillet af... Jeg går ud fra at materialet er alt for tyndt til at man kan svejse i det. Det skal vel loddes på én eller anden måde? Nogen der har en idé om hvor jeg kan få den slags fixet henne? Jeg har prøvet diverse blikkenslagere, som alle melder pas smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af køler
  • #1   16. feb 2007 Snakkede engang med Brises MC i Horsens..... han kendte en der arbejdede ved Nissens Kølefabrik der måske kunne fikse min køler....... hele den ene side var revet af....
    Det kunne han dog ikke, men måske i dit tilfælde....

    Nu er det bare der er langt til Horsens og Briese har vist lukket sin butik....
    Måske render han rundt ved Brdr. Jensen det gjorde han ihvertfald engang.

    Måske en mulighed hvis alt andet glipper.....

    Men som du selv siger bør det bare kunne loddes sammen.... bare med at finde personen der kan smiley


  • #2   16. feb 2007 Hvis du har gas og ilt, kan jeg godt lodde den for dig, jeg har selv arbejdet på nissens i lodde/samlings afd.

  • #3   16. feb 2007 Ellers kan du selv gøre det, studserne er det nemmeste at lodde.

    Du skal bruge en blæselampe, tin, og noget citronsyre eller andet der kan rense/affedte området.

    1. rens studsen og hullet den skal sidde i.
    2. placer studsen som den skal sidde.
    3. varm den hårdt op(den skal være så varm at tinnet næsten smelter ved berøring) PAS PÅ MED AT VARME FOR MEGET, da du kan risikere at smelte de andre lodninger.
    4. fyld tin ned i revnen, og fyld op hele vejen rundt, pas på det ikke drypper ned i køleren.
    5. lad den køle, og skyl den godt igennem med vand, for at få evt. syrerester ud.
    6. Så er den færdig smiley


  • #4   16. feb 2007 Fantastisk Torben!

    Det fedeste er jo at kunne lave tingene selv smiley
    Den her citronsyre - hvor hitter jeg den slags?
    Hvor meget slup må der være i hullet? Jeg går ikke ud fra at det er muligt at fylde en lidt for stor revne op med loddetin, som man f.eks. kan svejse noget op igen...?


  • #5   16. feb 2007 Jeg ved ikke hvor man kan få citronsyre, men alm. rensevædske burde også kunne gøre det, eller opvaskemiddel. Det vigtigste er at det er helt rent så tinnet kan få fat. Studsen skal passe meget præcist i hullet, men da den har siddet der før, tror jeg ikke du får problemer med det.

  • #6   16. feb 2007 Ok, jeg må jo prøve ad - det kan vel ikke gå helt galt...
    Hvis jeg kan få studsen til at sidde godt fast, kan jeg vel tætne eventuelle utætheder med silikone (den slags der bruges som flydende pakning, andre steder i motoren).

    Det er i hvert fald et forsøg værd, da den ellers bare skal smides ud smiley


  • #7   16. feb 2007 De har også et sted i Esbjerg, men kan ikke huske hvad det hedder. Men i Åbenrå ligger der et køler service, der får vi lavet alle vores kølere på vores firma. Brekart i Tønder kan for det meste også lave dem, hvis det er sådan en lille operation som du nævner.

  • #8   16. feb 2007 Åbenrå og haderslev:

    http://www.koeler.dk/


  • #9   16. feb 2007 Esbjerg:

    (link fjernet)


  • #10   16. feb 2007 Mit sidste link. Her kan du se alle forhandlere, og reparetører:

    (link fjernet)


  • #11   16. feb 2007 Hvis den er utæt bagefter, er det nemt at lægge et lag tin ovenpå, rens, og varm til overfladen af første lag bliver flydende, så fyld på.

  • #12   16. feb 2007 Lars K:

    Mange takker for links'ene!
    Tror da lige jeg vil forsøge at kontakte Kølercentralen i Esbjerg på mandag. Så bliver det også lavet ordentligt - forhåbentlig smiley


Kommentér på:
Reparation af køler

Annonce