{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.050 visninger | Oprettet:

Honda CB750 renovering {{forumTopicSubject}}

hey..
Har tidligere haft et indlæg om mit store projekt, men nu nærmer sig tiden hvor jeg for alvor skal igang, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål.

Regner med den skal bores op når nu den er pillet fra hinanden. Har fundet et opborings sæt fra Wiseco til 3000, er det noget at købe ?? og hvem går man til i Jylland for at få det gjort ordenligt ??

Bundkæden skal skiftes og, går jeg ud fra kædestrammeren. Kan se Davidsilver har en, men er der nogen med erfaringer ??

Skal kigge på nogle dele i weekenden, tank, sæde og sidestykker fra en cb 900 fra 83, men sædet er meget anderledes, det er fladere, kravler længere op af tanken og lader ikke til at være ligeså langt, og det er svært at bedømme om det passer. Tror nok eneste forskel reelt er at mit sæde har mere pude (er højere) men kan sgu ikke være sikker. Umiddelbart synes jeg ikke der lader til at være nogen stor forskel på en 750 og 900, men har jo kun billeder at dømme ud fra, så hjælp ??

Det kræver selføli nyt kædekit, og en lille omgearing(tidligere ejer har gearet den ned for at kompensere for det manglende bundtræk, kører kun 120 med 6000rpm), men hvilken kæde skal man købe, forstærket, dobbeltforst.. tredobbeltfors.. synes ikke jeg kan finde nogen go forklaring på forskellen ??

Ser meget frem til den kommer på hjul igen, selvom det måske er noget gammelt lort efter manges målestok, men den har behandlet mig rigtig godt, selvom den var slidt, og aldrig svigtet selvom den skulle køre hver dag. Håber i gider at hjælpe, elsker dette site, og har altså kigget rundt efter svar på mine spørgsmål, men på et eller andet tidspunkt må man jo gi' op


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB750 renovering
  • #1   22. feb 2007 Jeg vil gerne vide det samme!
    min trænger også til at få set til kæderne i motoren.
    Men vi kan jo lige snakkes ved om hvad vi kommer frem til?

    PS:
    Det er ikk noget gammelt lort.


  • #3   22. feb 2007 hejsa.. wiseco er rigtig godt kører selv med det i min 900
    som strada siger passer sæde og stort set alt andet fra en 900 over på. mht bundekæde og strammer er det en rigtig god ide at skifte begge dele samtidig, og selvfølgelig også knastkæderne. og lidt an på hvor meget den har kørt skal du nok kigge dit topstykke meget grundigt efter har selv fået flugtboret mit osv


  • #4   22. feb 2007 Hej Sven,

    Jeg formoder at bundkæden du har kigget på ligger under "Genuine spares". I så fald er den 100% original smiley

    Hvad angår Wiseco stempler vil du ikke gå helt fejl. Men jeg ved ikke helt hvad du leder efter i sådan en motor.
    Hvis du ikke har tænkt dig at gå hele turen med "rigtige karburatorer" og ny tænding+tændspoler, så vil det næsten være spild at bruge penge på stemplerne. De originale koster så vidt jeg husker ~1300 kr for et sæt.
    3.000 kr for et sæt Wiseco stempler er dog en god pris!! jeg gav 4.500 for mine.

    Jeg vil næsten anbefale dig at købe en original 900 motor, få den istandsat og smide den i, i stedet for. Sådan en motor skulle du kunne få for mellem 2-3.000 kr på eBay.

    Jeg har været turen igennem, og jeg har en del tips til gen-opbygning af den "perfekte" motor til de her modeller. Hvis det er noget må i gerne tilføje mig på msn: ks@skysovs.com


  • #5   23. feb 2007 Super svar, tak indtil videre.

    Det tegner rigitg godt hvis delene passer fra en cb900. Det er nemlig planen at lakere om på sigt, og går ud fra det er en del billigere bare at finde andre dele i en anden farve. Er træt af den bordeaux røde, den er for røvkedelig og siden jeg skal ha' malet forskærmen (en idiot bakkede ind i mig hen over et fartbump, og spoing! sagde skærmen, så den er pt. lidt plastikfarvet) ville jeg være ked at være bundet af den bordeaux røde.

    Til Kristian: den har lige rundet 70k, og må indrømme at jeg slet ikke har skænket topstykket en tanke. Og knastkæderne er skiftet for nylig, regner med jeg kan nøjes med en ny strammer.

    til Kenneth: Jeg leder skam bare efter driftsikkerhed og stabilitet, den skal ikke tunes eller noget, vil bare gøre det mest fornuftige når den nu alligevel skal rykkes fra hinanden. Wiseco stemplerne var bare de eneste jeg umiddelbart kunne finde, men hvis originale er billigere og lige gode tager jeg dem. Mht. til karburatorer havde jeg håbet på jeg ku nøjes med en grundig renovering og indstilling, men hvad mener du præcist med "rigtige k..". Har overvejet at købe en komplet motor og kigger også efter en, men indtil videre er planen at renovere den jeg trods alt har stående.

    Skal lige siges jeg er totalt rookie når det angår mc-mek delen. Den sidste knallert jeg skruede i var netop det.. en 50cc yamaha 4 gears :-), men jeg har en go kammerat som hjælper til, og regner generelt med at hele processen bliver en learning experince. Har bestemt mig for at denne mc skal være min mekanik hobby, noget jeg har savnet siden den 4 gears smiley

    Budgettet ligger forøvrigt på allermax 15k, men skulle gerne ku gøre billigere med lidt hjælp og vennetjenester.


  • #6   23. feb 2007 Hej Svend,
    jeg blander mig lige, du må regne med at orginal stempler er uden stempekringe-krydspinde & låse, så prisen bliver noget højere end 1300. og Wiseco er et rigtig fint stempel, kører selv med dem, Topstykket skal du have kikket på, jeg har lavet mange Honda motorer og utætte ventiler er årsag til manglende trækkraft på de fleste af dem. Med hensyn til kæde, hold dig til en 530 kæde i en forstærket- eller extra forstærket så er der rigtig mange km. i den,
    Hvis du har brug for hjælp til opboring af cylinderen kan jeg også gi` dig en hånd med det.
    Karsten


Kommentér på:
Honda CB750 renovering

Annonce