1.711 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
aksel til forreste tandhjul r6 aksel til forreste tandhjul r6
Hej drenge.
Fætters r6 smed forreste tandhjul her sidst på sæsonen. Vi troede først at det var kæden der var røget af. Men nu har vi fået kigget ordentligt på det og det viser sig at være møtrikken til tandhjulet der er smuttet af ( højst sandsynligt grundet dårligt gevind. Se billed ).
Spørgsmålet er så:
Kan vi nøjes med at friske det op og så ellers give møtrikken lock tight eller hedder det ny aksel og i så fald ny gearkasse? Kan man egentlig nøjes med at skifte aksel?
Mvh Rudi
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
Jeg må prøve at friske gevindet op og så ellers ny møtrik og nyt sikringsblik. Samle pisset med locktite. Vi har noget krads stads på arbejde. Og så ellers håbe at lortet holder. Lyder ikke umiddelbart som en mulighed med at skille det hele fra hinanden. Så får vi sku aldrig samlet den igen hehe..
dec 2007
Følger: 44 Følgere: 44 MC-er: 2 Svar: 367
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
Kunne man være fræk og hæfte den med en svejseklat?
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 164
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.389
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
Læser mig frem til at den skal have en 100nm i moment. Det er immervæk en del.. Kan godt frygte at de par rynker der er tilbage, ikke kan klare det.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.389
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Ny møtrik + låseblik og spænd med foreskrevet moment. Kan du ikke det så ny aksel. Locktite og svejseklat er no go her.
Locktite forstærker jo ikke ødelagt gevind. Og svejseklyt er klyt. Akslen er hærdet og ikke svejsbar, samt kædehjulet jo ikke holder evigt.....
Det er dit, din passager og alle de andre trafikanters liv det kan gå ud over hvis kædehjulet falder af...
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Tror ikke du er klar over hvor let en slipperkobling kan løsne sådan en møtrik..
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
I skal også tænke på fremtidige kædekit skifte og at en aksel er en sliddel.
Så svært er det sgu heller ikke. Kan da huske min bror renoverede hans gearkasse på hans R1 for år tilbage.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 527
Kan møtrikken spændes til det forskrevne moment, kan du være meget sikker på at den ikke svigter under drift.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Ved acceleration så strammes møtrikken så ingen problem her uanset om man køre 1 stamper, v2 eller r4.
Men når man motorbremser så går kræfterne den modsatte vej. Og køre man hårdt virker en slipperkobling som en slagnøgle på møtrikken.
Med korrekt tilspændt møtrik og brug af låseblik undgår man en masse tumult
aksel til forreste tandhjul r6