2.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp til ventil justering på suzuki gsx600f. 93 hjælp til ventil justering på suzuki gsx600f. 93

okay..... nu er den blevet tricky. jeg spurgte lidt ind til ventiljusteringen i et andet forum emne, med hvilken afstand den skulle være.. det var før jeg lige havde fået ventildækslet af..... oh god...

det skal siges jeg har rodet en del med biler, og ikke rigtigt med motorcykler. så har en god basal viden om motorer. men er på bar bund med mc'er.

Jeg havde kraftigt forventet justerbare ventilløftere :D.. næh nej du....

Denne fine maskine har så disse ventil ''shims'' som en spacer mellem løfte og ventil... jeg har hørt om disse engang til teori på auto skole.. men det faktisk første gang jeg ser en i levende live XD..

Er der nogle der kunne være så sød. at komme med en god process i... hvad gør man XD?..

mit eget bud ville være at jeg målte hvad afstanden mellem eks indsugning på 1 er nu.. og så køber nogle nye ''shims'' der er den afstand størrere end den gamle. - de 0.10mm?..

eller?.. og jeg er ikke lige skarp på hvordan jeg skal afmontere skidtet. men de sidder vel løst i?... så ventilen bare skal trykkes ned med håndkraft?..

(eller er det en standard størrelse der bare bliver slidt?)..

Tak fordi du gad læse :D. håber på lidt hjælp. der er tale om en Suzuki GSX 600F fra 93.

og bor på sydsjælland hvis nogle ligefrem vil undervise.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til ventil justering på suzuki gsx600f. 93
  • #1   3. mar 2017 UPDATE!:

Jeg gik i gang med det her. fordi den tikkede ret voldsomt. en mekanisk tikken fra toppen af motoren.. og fik at vide at ventiler skulle gennemgåes for hver 6000km på denne... nu har jeg så lige målt afstanden igennem. det kan jeg jo sagtens uden at skille det yderligere ad..

og de værste ventiler er på ca 0.20?... kan det virkelig være det?.. 0.5 mm lyder ikke som noget der burde være ''skal skiftes ligenu!''

• #2   3. mar 2017 normalt bliver ventiler strammere med tiden på motorcykler da ventilerne slides mod topstykke ....0,5mm lyder ik af meget...har du tolerencer på indsugning og udstødning

• #3   3. mar 2017 ja.

inds 0.10-0-15 (den værste er maks 0.21)
    udst 0.10-15 (de er alle lige omkring 0.15)

Har læst lidt nærmere på det.. kunne være knastkæde strammeren.. men den er ikke manuel at stramme på denne. og sidder med fjeder.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #4   3. mar 2017 Hvis ventilerne står mellem 10 og 20 er det ikke dem der snakker, sikkert
    knastkæde og strammer der er slidte

• #5   3. mar 2017 I med ny knastkæde og strammer. Det burde kunne gøres for under 1000kr. Strammeren bliver med tiden lidt slappere og kæden længere. Hvis du vil spare penge koster en manuel strammer langt mindre end en original automatisk. Det kræver selvfølgelig at man kan få en manuel til din model, men det kan man til de fleste smiley

• #6   3. mar 2017 har kigget lidt rundt. kan ikke rigtigt finde nogen manuel strammer?

• #7   3. mar 2017 #6 har du kigget på eBay? Det er typisk der de sælges. Koster normalt 150kr, men kæden skal altså skiftes hvis du har planer om det.

• #8   5. mar 2017 tror jeg kigger på ebay.. hmm har ellers hørt man godt lige kunn måle fjedren igennem. og er den kortere end en original. må man godt vente med at skifte kæden?..

Hvad skal jeg forvente i pris for at få skiftet knastkæde på værksted?.. har ingen erfaring med det.

Kommentér på:
hjælp til ventil justering på suzuki gsx600f. 93

Annonce