Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietermometer!!!!!!
  • #1   27. feb 2007 Olielampen indikerer tryk eller mangel på samme , andre gange er det bare niveaumåler !!!

temperaturen er noget andet ....
    Når olien koger så det for meget .. tag mors gamle gryde og tjek kogepunktet for alm olie så har du max temperaturen men din motor dør sikkert inden

• #4   27. feb 2007 JA sådan er jeg bare kog nu det olie tror Mikkel har ret med temperaturen 70 -90 grader er vist ret normalt område

• #5   27. feb 2007 Nu ved jeg ikke med mc'er, men fra min "gamle bil" lå den mellem 80-120 alt efter kørsel.. og den var først kritisk omkring 140 grader.. men det er muligt den er lavere på en mc..

Kristian H's honda 985'er svinger mellem 40 og 100 grader... hhv i regnvejr og kø kørsel...

• #6   27. feb 2007 Honda plejer at opgive olitryksdata ved optimal arbejdstemperaur for olien på 80gr.

Men igen er olietemperaturen også afhængig af hvor du måler den. Temperaturen vil være højere i topstykket end i sumpen

Jeg ville nok få undersøgt om man ikke kunne få monteret en olietrykskontakt, og evt. en universal-tempmåler til montering istedet for oliepinden - Ved ikke hvor nøjagtige de er, men de giver da en go' indikation.

• #8   27. feb 2007 Men er der så alternative ide'er til hvordan jeg kan montere en form for advarsel..... Olietemperaturpind-ide'en er købt men vil gerne montere en ordentlig advarselslampe......

• #10   27. feb 2007 Den er ikke monteret.... 100% sikker.... det er omtalt i flere tests.....

• #11   27. feb 2007 Mener der går et udvendigt olirør fra krumtaphuset og op til topstykket. På denne streng burde man kunne måle et konstant olietryk.
    I Service Manualen er der sansynligvis nævnt et min/max olietryk.
    Ved at bruge en "universal" olietrykskontakt, som passer til det område, som spec. for motoren beskriver, og placere den i den udvendige streng, burde det være muligt at lave en påldelig olietryksmåling.

Ikke helt ligetil - men muligt! smiley

• #12   27. feb 2007 hmm tak for det.... måske man egentlig kunne bruge en fra en TRX. Det er jo den samme motor næsten og jeg mener da den har en olielampe.......

Kommentér på:
Olietermometer!!!!!!

Annonce