{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Mislyd i motor {{forumTopicSubject}}

Jeg havde i dag min Honda CB 450 S startet op i 10-15 min, for lige at se om den er klar til at sommeren kommer vældtene...

Men den har sådan en sjov lyd fra motoren. Lidt metalisk, nærmest som noget resonans uden rigtigt at være det... Svært at forklare..

Jeg har snakket med en kammerat og han mente at det måske kunne være ventilløfterne og at det ville hjælpe at skifte til noget tykflydene olie.

Kan det være det der larmer og vil det i givet fald hjælpe med olien?

Eller er det bare sådan en lyd man må forvente på en 20 år gammel dame?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd i motor
  • #1   27. feb 2007 Havde den lyden da du pakkede den væk inden vinter??

    Det kan godt være ventilklapren, og du kan muligvis "dæmpe" lyden med en tyk olie - meeen de bliver nok ikke justeret rigtig af den grund!

    Nogle gange kan man bedre "placere" lyden, hvis man tager et jernrør eller en stor skruetrækker og sætter den mod motoren forskellige steder, samtidig med at man ha røret ned mod den anden ende. På den måde "forstærker" man lyden og kan mange gange "lytte" sig frem til, hvor lyden kommer fra.

    Så hvis det var ventilklapren, vil du højst sansynligt høre det tydeligere oppe ved ventildækselt end nede ved krumtaphuset.



  • #2   28. feb 2007 Måske er det knastkædestrammeren som har sat sig fast, det kan godt give sådan en "skuende lyd"
    Løsn den evt og se om den presser ordenligt som den skal.

    Held og lykke med det!

    Jonas

    www.kawaZmc.dk


  • #3   28. feb 2007 Så vidt jeg husker er strammeren en lang fiberskinne der der sidder lodret ned i midten af motoren, men jeg mener at man kan komme til at kigge til den, hvis man tager ventildækslet af.

  • #4   28. feb 2007 En tikken i toppen af motoren er løse ventiler, og så er det en justering.
    En klapren/raslen er en løs knastkæde, ikke farligt hvis lyden ikke er for høj/kæden for slap. Kan ikke lige huske hvordan knastkædestrammeren er på den 450'er, men køre forbi et værksted og spørg om de kan stramme den, budre ikke tage lang tid. Ca. en kop kaffes tid hvis det er flinke folk.
    En banken i motoren. Så er der gået et leje, og så er det at splitte hele motoren ad.

    Ved at skifte til en tykkere olie dæmper du symptomerne, men fejlen er der stadig. Du skal holde dig til en 10W40 olie i delsyntetisk.

    /
    Jesper


  • #5   28. feb 2007 Jeg takker for hjælpen og prøver at kører en forbi et værksted når sneen er forsvundet smiley

Kommentér på:
Mislyd i motor

Annonce