1.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Kørsel m. forskel cylinder størrelse.. Kørsel m. forskel cylinder størrelse..

Ja sidder og lurer på ebay...
Og faldt over en cyl ....
Og kom til at tænke på noget som jeg faktisk ikke ved.....(utroligt nok smiley )

Hva er konsekvensen af at kører med fx. 2 forskellige cylinder str (boring)
Mit eksempel en 250 2 takts V2er...men indrag bare alle andre multicyl 4 takt osv...

Regner ikke med der er nogen konsekvens ved at den ene cyl er standard og den anden en overstørrelse eller 2....
Eller?

Og hva nu hvis den en cyl er fra et 300 cc kit hva så....
Hvor sker katastrofen...... eller blir den bare svær at få til at gå ordentlig smiley
Osv find selv på flere spørgsmål vedr emnet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel m. forskel cylinder størrelse..
  • #1   1. mar 2007 Hej Peter

kunne man forestille sig at den ville æde hovedlejerne fordi krumtappen kommer ud af balance , her tænker jeg på at det ene stempel vil være større end det andet , og på en to-takter med høje omdrejninger kunne jeg forestille mig at det ville gå pænt hurtigt smiley

forskellen på 250-300 kunne så igen være i slaglængden , og så ville jeg mene at du sagtens kunne sætte et 300 kit på den ene side hvis det var her forskellen var....

som du selv siger kunne der være vanskeligheder med at få den til at gå ordentligt - karburatorjustering.......

bare lidt at tænke over

mvh Jørgen smiley

• #2   1. mar 2007 der vil som jørgen siger blive problemr med holdbarheden på krumtappen.. og det er uanset om det er på slaglængden at den er større da forbrændingstrykket er større og derved sætter den ud af balance

• #3   1. mar 2007 Ja det var oxo mit bud.....belastning af krumtap plejlstænger

Men har små forskelle noget at sige.....fx. 56,00 til 56,25 og hvis ikke hvor går grænsen sårn rule of thumb

• #4   1. mar 2007 hmm der vil også blive noget af et arbejde med at lave en krumtap som kører med to forskellige slaglængder den kan måske godt lade sig gøre meeen det er vist spild af tid og penge smiley

• #5   1. mar 2007 hvis det var min cykel skulle der ikke være forskel ved faktisk ikke om så lidt har noget at sige... er du ude i en nettorenovering ? :)))

• #6   1. mar 2007 Tror sq det er ALDIrenovering jeg er ude i....
    Det må absolut intet koste..... da cyklen intet er værd....
    Ved ikke helt om det er nødevndigt endnu men frygter det værste smiley

• #7   1. mar 2007 vi bliver nødt til at spørge os selv......... hvorfor har fabrikken ikke lavet det , hvis det er uden betydning.....???

jeg kan godt se at det er meget meget lille forskel , men men , det virker ikke fornuftigt på mig , med det kendskab jeg har til to-taktere.....

men hva hvis kittet er billigt og du alligevel skal renovere motoren det første år den kører..............

lidt mere at tænke over smiley

mvh Jørgen

• #8   1. mar 2007 fornuftigt - nej......
    Men ja den eksploderer jo nok alligevel indenfor de første 500 km...
    ? er så bare om det hedder 200 meter ved 0,25 mm forskel smiley

Egentlig bare en tanke fodi jeg ikke kender konsekvensen.....

• #9   1. mar 2007 Hmm Inertimomentet vil vel skabe en masse problemer idet rotationsmasserne ikke er ens og der derved opstår ubalance, en kræft der vil trække skævt i kruptapen og i sidste ende vil al den energi blive absorberet af lejerne der ikke vil kunne holde til det smiley

• #10   2. mar 2007 hey peter hvor langt nede er du i pris , her en en som er nøjagtig 56mm i boringen .....

http://cgi.ebay.de/Zylinder-Suzuki-RGV-250-Aprilia-RS-250-neu-beschichtet_W0QQitemZ150094228399QQihZ005QQcategoryZ88506QQrdZ1QQcmdZViewItem

• #11   2. mar 2007 Jo tak Jørgen smiley
    Jeg har budt lidt med spredhagl......
    og vi er slet ikke i de priser....endnu smiley

Det var såmænd bare et spørgsmål der opstod mens jeg sad her i varmen foran pcen smiley

Har endnu ikke revet cyl af min cykel så aner ikke om de er ok eller færdige.... og hva mål de har.
    Tænkte bare at hvis det var billigt nok, skete der jo ikke noget ved at ha et par xtra på lager smiley

• #12   2. mar 2007 Hey tvivler på en overstørrelse 0,25mm ville betyde noget , mange stempler vejer ikke det samme alligevel

• #13   2. mar 2007 jeg tror bestemt ikke 0,25 betyder noget som helst.
    under 3/tiendedele af en millimeter, det er vist ikke noget der er værd at bekymre sig om!

Min mening og vurdering

Jonas

• #14   2. mar 2007 Rolig nu.
    For mange år siden havde jeg en RD 350 som kørte med std. boring på det ene stempel & +0,5 på det andet. der var intet at mærke på motorgang-vibrationer eller holdbarhed, det var lavet da jeg købte den og opdagede det først da motoren blev adskilt for at skifte pakdåser på krumtappen, da havde jeg kørt 15K på den -)

Kommentér på:
Kørsel m. forskel cylinder størrelse..

Annonce