{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Ballance aksel .... Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej hej,

Vi har lige solgt min kærestes Kawasaki GPZ 500 S, også har køberen fået den hjem og på værksted. På værkstedet siger de at den har en lyd efter at knastkæden er slidt (fair nok ... Den har gået 80.000), men også at det kan være at ballance akslen er skæv ??

Kender i noget til det ?

Problemet er at køber selvfølgelig skal betale for at få knastkæden skiftet, da det er en sliddel, men hvis det er den aksel, så vil de lade handlen gå retur. Siger at man kan ifølge forbruger loven. Det er en-eller-anden Robert's MC i sønderjylland som skal lave den.

Han har så en anden motor til at ligge som de kan købe for 6000 kr, og hvis vi slår halv skade så er det 3000 kr vi skal betale.

Vi er selvfølgelig fair, og vil da betale hvis det bliver nødvendig, men tror i ikke bare det er knastkæden som skal skiftes, eller .... Any idee ? smiley

Bo B


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ballance aksel .... Hjælp
  • #1   2. mar 2007 hmm jeg synes det lyder som om de prøver at tørre jer...
    har du da givet dem nogen form for garanti ?? jeg tror du skal nærlæse købeloven jeg er ret sikke på at der er et par stykker herinde som kan svare på det med købeloven det har da været oppe før held og lykke


  • #2   2. mar 2007 Jo men, hvis den fejler noget i motoren ud over hvad man kan forvente, så vil min samvittighed sku nok være med til at betale halvdelen.

  • #3   2. mar 2007 Der er da kun ok garanti (læs: over kantstenen), ved private handler, så medmindre du har lovet dem andet skriftligt, vil jeg vove at påstå den er købt som beset...
    Ellers kan alle squ finde et eller andet der er galt.


  • #4   2. mar 2007 jeg syntes det lyder som en køber der gerne vil beholde maskinen hvis den ellers bliver iorden .
    om du er forpligtet til at dække noget iflg lov ved jeg ikke men jeg tror altså ikke han ville kontakte dig KUN for at rive dig for 3000 kr .
    stik du ham halvdelen til en ny motor og så har han ihvertfald selv afskrevet sig mulighed for at brokke sig igen .


  • #5   2. mar 2007 STOP. Hvis du ikke har været klar over at den har været i stykker så skal du ikke betale en skid. Det er køber der skal bevise at den har været i stykker ved salg at sælger har været klar over dette. Hvis køber ønsker garanti på hans brugte mc, så må han bare købe mc ved en forhandler.
    Du må for alt i verden ikke lade handlen gå retur eller give tilskud til den reperation. Selv om køber sætter en advokat på dig så kan han intet gør, altså med mindre du har givet garanti på mcen da du har solgt den og det har du forhåbentligt ik? For så er der din egen skyld.


  • #6   2. mar 2007 Hvis du skal betale noget som helst af gildet, bør du i det mindste sørge for at det er "din" mekaniker der udfører reparationen..... Det var dog også "heldigt" at omtalte mekaniker lige havde en motor liggende til passende lejlighed... Og en skæv balanceaksel Hmmmmmm.... det vil kræve en eller anden form for vold eller ekstrem termisk påvirkning... Bare min mening...

  • #7   2. mar 2007 jeg synes nu bare det er lidt underligt at den mekker der påstår der er en fejl på motoren også tilfældigvis har en andem liggende man må vide når man køber en 500 ccm der har gået 80.000 at den nok ikke er som ny... jeg personligt hader bare den slags købere

  • #8   2. mar 2007 Claus..... Bo skriver jo det også er et samvittighedsspørgsmål... Og det synes jeg faktisk er både flot og regulært.... Bare alle havde det sådan... Så ville der ikke være brug for så mange advokater...

  • #9   2. mar 2007 Købeloven er ikke gældende ved privatkøb, med mindre det er aftalt at den er det..

    Når private personer handler, så er der tale om civilkøb, og så er der ingen reklamationsret, med mindre der er tale om at sælger handlede i ond tro, dvs. at du vidste at varen fejlede noget, men det er køber der skal bevise at du vidste det!! Ikke dig der skal bevise at du ikke vidste det!!!,

    Du kan læse lidt om det her, men ellers bugner nettet med det - Her er google din ven..
    (link fjernet)

    smiley

    ___________
    Jakob



  • #10   2. mar 2007 Niels H Du har da helt sikkert ret, men jeg ville nu aldrig gøre det. jeg er blevet røvrendt så vildt engang hvor jeg ikke kune lade handlen gå tilbage, og det var enda selv om sælge viste maskinen var defekt. Min advokat sagde det ikke kunne lade sig gør.
    Så jeg vil aldrig nogensine betale for noget som jeg har solgt. Det nytter ikke noget at være alt for flink i en privat handel for di vil aldrig nogensinde får det retur. Jeg er dog selv meget flink hvis jeg sælger noget, giver gode afslag i pris osv, men hvis der er en som køber noget ved mig, og så brokker sig over det er defekt så vil jeg på ingen måde erstatte det. Det er bare ærgeligt... Så må man jo bare betale mange kr. ekstra og handle ved en forhandler...


  • #11   2. mar 2007 Nej - de kan ikke lade handlen gå tilbage, medmindre du giver dem lov til det..

    smiley

    _________
    Jakob


  • #12   2. mar 2007 Det vil sgu da kun være almindeligt fair at man lige splitter den regning. Ingen grund til at være en fuckin' regelrytter omkring det.

  • #13   2. mar 2007 Ja jeg synes også du er lidt for flink, en mc der har gået 80000km kan ikke forventes fejlfri. så tør man jo aldrig sælge en bil/mc som er slidt og har kørt langt, det lyder bare som en kreativ mekaniker har sat køber noget i hovedet.

  • #14   2. mar 2007 Jeg har ikke nærlæst alle indlægene, men hvis du langer køber 3 kilo til en anden motor, så har du jo sådan set en billig motor til salg ( uden garati ). :-))

  • #15   2. mar 2007 balanceaksel bliver jo også slidt så det går ind under almindelig slitage

  • #16   2. mar 2007 Ok, det var dejlig mange svar, men nogle der har oplevet at en ballance aksel er blevet skæv ?

    Og hvad med ham Roberts mc (nordborg ved als), nogen erfaringer med om han er en fuske-røver smiley


  • #17   2. mar 2007 Jeg tror du for svært ved at finde nogen der har haft en skæv balanceaksel... Jeg kan ihvertfald ikke se hvad den skulle blive skæv af...

  • #18   2. mar 2007 Kan det så være kæde som driver akslen, eller hvordan ... Syntes ikke lige at kune finde den skide aksel i min rep. bog ... Er det knastkæden som trækker den ?

  • #19   2. mar 2007 Ok, ifølge FDM, så er jeg ikke forpligtiget til noget, da køber har skrevet under på deres slutseddel, som jeg også har en kopi af.

    --- Fra FDM ---
    Når du køber motorcykel af en privat, er du ikke beskyttet af købelovens særlige regler om forbrugerkøb. Og hvis motorcyklen ifølge slutsedlen købes som beset og uden reklamationsret, har du kun krav overfor sælger, hvis du kan bevise, at sælger har tilbageholdt sin viden om væsentlige defekter ved motorcyklen, eller denne er i væsentlig ringere stand end du var berettiget til at forvente.

    Husk, at alle aftaler skal skrives ned, da det er svært at bevise mundtlige aftaler bagefter, når uenigheden er opstået. FDM har lavet en særlig MC slutseddel som med fordel kan bruges i forbindelse med handel af brugt motorcykel mellem private.

    Hvis du køber motorcyklen af en forhandler, er du beskyttet af købeloven, uanset slutsedlens ordlyd. Du kan bruge FDMs tillæg til slutseddel, som udspecificerer forhold om motorcyklen, hvilket kan være til gavn, hvis der skulle opstå problemer efter handlen. Læs også om dine rettigheder i tilfælde af, at der er fejl og mangler efter handlen.


  • #20   2. mar 2007 jeg har handlet udstødning ved robert engang og haner vist ganske reel. Men jeg synesstadig ikke du skalbetale noget. Som der blivernævnt så har maskinene kørt 80.000 km. og det har da været oplyst for køber, prisen har sikkert også været der efter... Køber kunne jo bar ha købt en mc. der havde kørt noget mindre. Han kan jo ikke forvente at en mc der har kørt så meget ikke er en smule slidt. Men hvis du vil batale ham. så gøre da det. det er op til dig........

  • #21   2. mar 2007 Den trækker nok på krumtappen via tandhjul

  • #22   2. mar 2007 En balance aksel trækker normalt via tandhjul på krumtappen og roterer modsat sidst nævnte.
    Der er ingen ting der kan få denne til at blive skæv andet end mekanisk påvirkning eller slidte lejer således at den pga. slør rammer ud i motorblokken, og så vil der sandsynligvis være mere galt i motoren end som så.
    Lyder også underligt at mekanikkeren som har en motor liggende, helt tilfældigt, finder en fejl på en motor magen til.

    Men jeg skal ikke beskylde nogen for noget. Jeg syntes bare det er underligt.


  • #23   3. mar 2007 13234-1071 er nummeret på balanceakslen og den trækkes direkte på krumtappen, det er ikke selve balanceakslen som er slidt men pandelejerne som den ligger i er nok slidte og de slides jo som bekendt i alle motorer


  • #24   3. mar 2007 En ældgammel GPZ der har gået 80000...... der må man sq forvente hva som helst.....
    Glem det skru bissen på............

    Bare sig at du vil lade handlen gå retur.......

    Kontroller lige at det er den samme cykel og motor du får igen smiley

    Men ok mener du selv du har fået 3000 for meget så ?

    Har selv mødt en fuldstændig urimelig køber..... jeg gjorde utallige gange lejligheder opmærksom på hva han gik ind til....og afl tilmed cykeln på hans adresse... til besigtigelse......

    Senere kontaktede han mig med krav om at jeg skulle betale både det ene og det andet.....
    Ellers ville han lade handlen gå tilbage...
    Det gad jeg slet ikke bøvle med.... så jeg sagde han bare kunne komme og afl. den og få sine penge igen....
    (det var jo rimeligt når jeg nu havde afl den hos ham)
    Nå men nej åh og ih så galt var det måske heller ikke og så hørte jeg ikke fra ham igen.


  • #25   3. mar 2007 Kører moten ikke oxo fint nok med den skæve aksel.....
    En gammel GPZ er vel ikke andet end "skrot" så at få en aut til at smække en anden "skrot" motor i er sq hul i roen i min bog.

    Du er ikke forpligtet til en skid...
    Men man vil jo gerne være reel ..... så det er op til din samvittighed hva I gør.

    Græder manden/drengen i tlfen så er det måske på sin plads med lidt hjælp smiley

    Truer han med bål brænd og jurister..... så glem ham.


  • #26   3. mar 2007 Det er os der har købt Bo s Kawasaki.. der har ikke været snak om en ny motor kun at mekanikeren havde en liggende til salg for 6000 og at reperationen ikke ville blive så dyr at det kunne lønne sig at sætte den på.Men det kunne være en løsning.


  • #27   3. mar 2007 tag motor ud og lad ham skifte pandelejerne det vil vel koste 2000

Kommentér på:
Ballance aksel .... Hjælp

Annonce