Ballance aksel .... Hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej hej,
Vi har lige solgt min kærestes Kawasaki GPZ 500 S, også har køberen fået den hjem og på værksted. På værkstedet siger de at den har en lyd efter at knastkæden er slidt (fair nok ... Den har gået 80.000), men også at det kan være at ballance akslen er skæv ??
Kender i noget til det ?
Problemet er at køber selvfølgelig skal betale for at få knastkæden skiftet, da det er en sliddel, men hvis det er den aksel, så vil de lade handlen gå retur. Siger at man kan ifølge forbruger loven. Det er en-eller-anden Robert's MC i sønderjylland som skal lave den.
Han har så en anden motor til at ligge som de kan købe for 6000 kr, og hvis vi slår halv skade så er det 3000 kr vi skal betale.
Vi er selvfølgelig fair, og vil da betale hvis det bliver nødvendig, men tror i ikke bare det er knastkæden som skal skiftes, eller .... Any idee ?
Bo B
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 378
har du da givet dem nogen form for garanti ?? jeg tror du skal nærlæse købeloven jeg er ret sikke på at der er et par stykker herinde som kan svare på det med købeloven det har da været oppe før held og lykke
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 32 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 201
okt 2004
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 24 Svar: 159
Ellers kan alle squ finde et eller andet der er galt.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
om du er forpligtet til at dække noget iflg lov ved jeg ikke men jeg tror altså ikke han ville kontakte dig KUN for at rive dig for 3000 kr .
stik du ham halvdelen til en ny motor og så har han ihvertfald selv afskrevet sig mulighed for at brokke sig igen .
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 320
Du må for alt i verden ikke lade handlen gå retur eller give tilskud til den reperation. Selv om køber sætter en advokat på dig så kan han intet gør, altså med mindre du har givet garanti på mcen da du har solgt den og det har du forhåbentligt ik? For så er der din egen skyld.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 378
jul 2006
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.008
Når private personer handler, så er der tale om civilkøb, og så er der ingen reklamationsret, med mindre der er tale om at sælger handlede i ond tro, dvs. at du vidste at varen fejlede noget, men det er køber der skal bevise at du vidste det!! Ikke dig der skal bevise at du ikke vidste det!!!,
Du kan læse lidt om det her, men ellers bugner nettet med det - Her er google din ven..
(link fjernet)
Så jeg vil aldrig nogensine betale for noget som jeg har solgt. Det nytter ikke noget at være alt for flink i en privat handel for di vil aldrig nogensinde får det retur. Jeg er dog selv meget flink hvis jeg sælger noget, giver gode afslag i pris osv, men hvis der er en som køber noget ved mig, og så brokker sig over det er defekt så vil jeg på ingen måde erstatte det. Det er bare ærgeligt... Så må man jo bare betale mange kr. ekstra og handle ved en forhandler...
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.008
_________
Jakob
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.741
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 15 Svar: 94
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 602
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.802
jun 2004
Og hvad med ham Roberts mc (nordborg ved als), nogen erfaringer med om han er en fuske-røver
jul 2006
jun 2004
jun 2004
--- Fra FDM ---
Når du køber motorcykel af en privat, er du ikke beskyttet af købelovens særlige regler om forbrugerkøb. Og hvis motorcyklen ifølge slutsedlen købes som beset og uden reklamationsret, har du kun krav overfor sælger, hvis du kan bevise, at sælger har tilbageholdt sin viden om væsentlige defekter ved motorcyklen, eller denne er i væsentlig ringere stand end du var berettiget til at forvente.
Husk, at alle aftaler skal skrives ned, da det er svært at bevise mundtlige aftaler bagefter, når uenigheden er opstået. FDM har lavet en særlig MC slutseddel som med fordel kan bruges i forbindelse med handel af brugt motorcykel mellem private.
Hvis du køber motorcyklen af en forhandler, er du beskyttet af købeloven, uanset slutsedlens ordlyd. Du kan bruge FDMs tillæg til slutseddel, som udspecificerer forhold om motorcyklen, hvilket kan være til gavn, hvis der skulle opstå problemer efter handlen. Læs også om dine rettigheder i tilfælde af, at der er fejl og mangler efter handlen.
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 320
jul 2006
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 935
Der er ingen ting der kan få denne til at blive skæv andet end mekanisk påvirkning eller slidte lejer således at den pga. slør rammer ud i motorblokken, og så vil der sandsynligvis være mere galt i motoren end som så.
Lyder også underligt at mekanikkeren som har en motor liggende, helt tilfældigt, finder en fejl på en motor magen til.
Men jeg skal ikke beskylde nogen for noget. Jeg syntes bare det er underligt.
dec 2005
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Glem det skru bissen på............
Bare sig at du vil lade handlen gå retur.......
Kontroller lige at det er den samme cykel og motor du får igen
Men ok mener du selv du har fået 3000 for meget så ?
Har selv mødt en fuldstændig urimelig køber..... jeg gjorde utallige gange lejligheder opmærksom på hva han gik ind til....og afl tilmed cykeln på hans adresse... til besigtigelse......
Senere kontaktede han mig med krav om at jeg skulle betale både det ene og det andet.....
Ellers ville han lade handlen gå tilbage...
Det gad jeg slet ikke bøvle med.... så jeg sagde han bare kunne komme og afl. den og få sine penge igen....
(det var jo rimeligt når jeg nu havde afl den hos ham)
Nå men nej åh og ih så galt var det måske heller ikke og så hørte jeg ikke fra ham igen.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
En gammel GPZ er vel ikke andet end "skrot" så at få en aut til at smække en anden "skrot" motor i er sq hul i roen i min bog.
Du er ikke forpligtet til en skid...
Men man vil jo gerne være reel ..... så det er op til din samvittighed hva I gør.
Græder manden/drengen i tlfen så er det måske på sin plads med lidt hjælp
Truer han med bål brænd og jurister..... så glem ham.
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 2
dec 2005
Ballance aksel .... Hjælp